Fendi po raz kolejny współpracuje z Design Miami, z siedzibą w Rzymie, której partnerem jest Mabeo, marka mebli i akcesoriów założona przez Petera Mabeo w Gaborone w Botswanie w 1997 roku.
Dom mody Fendi poprosił Mabeo i jego studio projektowe o opracowanie produktów, które podkreślają kunszt Botswany. Efektem współpracy są przepiękne meble. Kolekcja, w której skład wchodzi dziesięć mebli, nosi nazwę Kompa, co oznacza coś kompletnego.
Loma Stool to wielofunkcyjne dzieło składające się z trzech przedmiotów w jednym, które może służyć jako dwa pojemniki do przechowywania, dwa hokery lub po połączeniu jako stolik. Mabeo zaangażował do pracy rzemieślników, którzy wykorzystują starożytne metody wytwarzania ceramiki w Botswanie, z doświadczonymi stolarzami. Odzwierciedlając wieloaspektowy, kolaboracyjny charakter kolekcji, wewnętrzna powierzchnia stołka Loma została pomalowana przez artystów z pustynnego regionu Botswany.
Dwa elementy w kolekcji bardziej bezpośrednio nawiązują do współpracy z Fendi, dyrektorem artystycznym marki odzieży damskiej i couture Kim Jones, dyrektorem domu ds. akcesoriów i odzieży męskiej Silvią Venturini Fendi i jej córką Delfiną Delettrez Fendi.
Doceniam szacunek Petera wobec jego kraju i jego kultury oraz savoir faire, co natychmiast stworzyło więź z Fendi, a także znaczenie ludzkich powiązań i uczuć, powiedziała Venturini Fendi. Zaangażowani ludzie znajdują się w centrum projektu, dlatego jego nazwa pochodzi od najstarszego wiekiem rzemieślnika Mabeo, Kompa. Jest to kolekcja 10 funkcjonalnych elementów, które przesuwają granice tradycyjnych materiałów i technik, gdzie afrykańskie dziedzictwo rzemieślnicze jest eksplorowane i przekładane na dzisiejsze formy. Na przykład jest szafka stworzona przez wyplataczy koszy. Jak to często bywa w Fendi, materiały nie są takie, jakimi się wydają, np. glina i drewno wyglądają jak skóra, to bardzo intrygujące, dodaje.
Od razu zainspirowała mnie praca Petera, jego wizja i oczywiście fakt, że pracował z Botswany, gdzie Kim Jones mieszkał jako dziecko, powiedziała Delettrez Fendi. To było surrealistyczne, gdy prowadziliśmy rozmowę wideo i zobaczyłam, jak jedzie swoim samochodem przez ten fantastyczny afrykański krajobraz: czuliśmy się, jakbyśmy podróżowali razem. Odbyliśmy czat grupowy, na którym przesyłał nam zdjęcia, a ja pytałam go, jakie drzewa go otaczają lub z jakimi materiałami możemy pracować. Czułam się, jakbym wracała do tego, co najważniejsze, tworząc wyjątkowe rzeczy.
Mabeo na nowo zinterpretował również charakterystyczną dla marki Fendi torebkę Peekaboo, zwracając się do rzemieślników żyjących w pustynnym środowisku, gdzie materiały pochodzenia roślinnego są rzadkością i stosując tradycyjne metody garbowania, obróbki i szycia, z elementami odlewanymi w metalu i ręcznie rzeźbionymi w drewnie.
Mabeo wprowadziło swoje produkty na rynek międzynarodowy w 2006 roku po 10 latach lokalnego wytwarzania mebli na zamówienie dla klientów komercyjnych. Studio współpracowało z takimi projektantami jak Inès Bressand, Patty Johnson, Garth Roberts i Patricia Urquiola.
Przez lata w Design Miami, Fendi współpracowała między innymi z Dimorestudio, artystką Sarah Coleman oraz architektką i projektantką Cristiną Celestino.