KULTURA, MODA

Marka Ganni wydała książkę

07.11.2021 Katarzyna Tilda Frąckowiak

Marka Ganni wydała książkę
Do sprzedaży trafiła niesamowita książka Ganni. Pełna jest nie tylko zdjęć projektów marki, ale także ciekawych tekstów i esejów. 
 
Ganni debiutuje swoją pierwszą książką zatytułowaną Gimme More, ukazującą beztroskiego ducha, który w ciągu ostatniej dekady zdefiniował kopenhadzką markę. Książka nawiązuje do największych hitów sprzedażowych Ganni. W środku znajdziemy osobiste eseje i zdjęcia autorstwa długoletnich współpracowników marki, takich jak Susie Lau, Marjon Carlos i Ana Kras.
 
Książka rozpoczyna się opisem osobistej historii o założycielach Ganni, Ditte i Nicolaj Reffstrup. Dowiemy się z niej o ich historii miłosnej, talencie do organizowania nocnych przyjęć, łączeniu ze sobą ciekawych ludzi. „Gimme More” przypomina także najpopularniejsze ubrania marki. Znajdziemy także zdjęcia 100 tshirtów w wesołe printy, które powstały na przestrzeni lat działalności.
 
Ganni zawsze była czymś więcej niż tylko modą. To nastawienie, sposób na życie, a nasza społeczność jest ucieleśnieniem tego nastawienia – powiedziała Ditte Reffstrup o tym, jak ważna jest praca nad projektami wykraczającymi poza modę i łączenie kreatywnej społeczności marki.
 

Książka zawiera również fotoreportaż z Kopenhagi autorstwa Anny Kras, wieloletniej współpracowniczki Ganni. Znajdziemy tam także esej o tym, co to znaczy być Ganni Girl, autorstwa londyńskiej autorki Susie Lau. Wywiad z Priyą Alhuwali i artykuł nowojorskiego pisarza Marjona Carlosa.together. Wszystko łączy się w całość, aby uchwycić esencję kolorowej estetyki Scandi 2.0, którą zdefiniowała Reffstrup.

To esencja mojego stylu i tego, czego brakowało mi w modzie, kiedy zaczynaliśmy. Scandi 2.0 jest pełen kontrastów i kolorów z nieoczekiwaną ironiczną nutą. To proste podejście do mody, stylu i życia. Zdecydowanie wolimy widzieć kobiety noszące nasze projekty niż ubrania noszące kobiety, dodała projektantka.

 

Nicolaj Reffstrup dorzuca również kilka słów do eseju na temat podejścia firmy do zrównoważonego rozwoju. Esej zatytułowany Świat nie potrzebuje więcej ubrań dotyczy uczciwego, niedoskonałego podejścia Ganni do odpowiedzialnej produkcji i wielu projektów, które inicjuje Reffstrup, aby szerzyć świadomość na ten temat, od planowania łańcucha dostaw firmy po hodowlę ostryg czy młynków do kawy ze stołówki marki. Nie możemy zmienić świata. To, co robimy w Ganni, nigdy nie zmieni całej branży modowej, dobrze jest, chociaż spróbować posunąć coś do przodu, pisze Reffstrup.
Zgodnie ze swoim ekologicznym etosem marka postanowiła wykorzystać papier z certyfikatem FSC do stworzenia swojej nowej książki, a także zrównoważyć pełny ślad węglowy każdej drukowanej pozycji. Wcześniej w tym miesiącu firma Ganni ogłosiła również plany rozpoczęcia stosowania innowacyjnego nowego materiału, Vegea, do tworzenia niektórych butów z wiosennej kolekcji z 2022 r., wykonanych z resztek skórek winogron z produkcji wina i olejów roślinnych.
Książkę można kupić online w cenie 55 dolarów.