MODA
Współczesna ikona pop-artu, znany z Instagrama Joshua Vides zaprojektował nową butelkę Ballantine’s Finest. To prawdziwe dzieło sztuki!
08.07.2021 Fashion Post
Współpracuje z największymi markami na świecie, na Instagramie obserwuje go prawie 200 tysięcy widzów, a ostatnio zaprojektowana przez niego okładka otrzymała kilka sekund w najlepszym czasie antenowym podczas kultowego amerykańskiego talk-show „Late Night with Jimmy Fallon”. Poznajcie Joshuę Videsa, artystę grafika, o którym znów jest głośno, tym razem za sprawą zaprojektowanej przez niego butelki Ballantine’sa Finest.
„Wszystko zaczyna się od szkicu…”
Stworzona na bazie rysunku, czerpiąca z wynalezionej przez Andy’ego Warhola sztuki pop-artu, wywołująca w widzu złudzenie optyczne – taka jest nowa butelka Ballantine’sa Finest. Na pozór minimalistyczna, niedokończona, finalnie w swojej prostocie wydaje się genialna. „Wszystko zaczyna się od szkicu…” tłumaczy swoją sztukę Joshua Vides, autor butelki. W jego przypadku szkic ma istotne znaczenie, bo jest nie tylko rozpoczęciem, ale i zakończeniem wszystkich jego dzieł. To właśnie na szkicowaniu oparł cały swój styl.
Wyświetl ten post na Instagramie.
– Łączą nas determinacja, żeby pracować na własnych zasadach i oddanie filozofii DIY. Od początku zależało mi, żeby mój styl mógł zaistnieć w najróżniejszych miejscach, więc globalna akcja z Ballantine’s to dla mnie kamień milowy – mówi Joshua. Do projektu podszedł w dobrze znany sobie sposób – bawiąc się ideą. Punktem wyjścia było dla niego pytanie: jak butelkę naszkicowałby sam George Ballantine? I dlaczego właśnie taką? Efektem jest czarno-biały charakterystyczny prostokąt, który jak się okazuje, nie powstał tylko i wyłącznie po to, by wyróżnić się na rynku. – Tak naprawdę chodziło o to, żeby butelkę łatwo schować w walizce – tłumaczy Vides. – W czasach prohibicji to był najskuteczniejszy sposób na szmuglowanie whisky. Kiedy się o tym dowiedziałem, od razu zabrałem się do roboty. Projekt butelki Ballantine’s Finest powstały z ręki Videsa cieszył się tak wielkim uznaniem, że w ekspresowym tempie powstała również pasujące do niej walizka z akcesoriami.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Czarno-biały zarys popkultury
Vides to czołowa postać światowej pop-artu i kiedy podbił serca użytkowników Instagrama, globalne marki wiedziały, że współpraca z nim to priorytet. Nie dziwi więc fakt, że Vides zaprojektował deskę surfingową dla legendarnego francuskiego domu mody Chanel, stworzył nowy wygląd tarczy kultowego modelu G-Shock marki Casio, nadał komiksowy wygląd znanym wszystkim dobrze Conversom czy ubrał Anję Rubik na okładce włoskiego Vogue’a w czarno-biały szkic. To tylko ułamek z jego wszystkich kultowych już realizacji.
Dla Ballantine’s Joshua Vides jest idealnym przykładem hasła kampanii „Tak to robię”, która inspiruje młodych ludzi do podążania własną drogą. – Nie obchodzą mnie inni ludzie, nie obchodzą mnie ich oczekiwania. Odpowiadam za siebie i za to, co tworzę i w jaki sposób to robię. Ważne, żeby działać w zgodzie z samym sobą i dzięki temu inspirować innych – powiedział artysta w jednym z wywiadów.
Celebracja współpracy marki z artystą obejmie również otwarcie pop-upu, zaprojektowanego przez Videsa. To kolejne nawiązanie do czasów prohibicji, gdy – jak grzyby po deszczu – wyrastały speakeasy bars, poukrywane w miejskiej dżungli przed stróżami prawa. Bo jeśli czegoś nie wolno, a bardzo się chce, to można. W Warszawie możemy już podziwiać pierwszy rysunkowo-pop-artowy pop-up znajdujący się w kutlowym barze „Newonce” na placu dawnego Domu Partii. Na miejscu czekają ekskluzywne wydarzenia i warsztaty. Wszystkie warsztaty są darmowe, wystarczy się zapisać na stronie: taktorobie.net.