STYL ŻYCIA

Levi’s znów łączy siły z SEXED.PL – na warsztaty seksedukacyjne zaprosił młode działaczki i działaczy z całej Polski

31.05.2021 Fashion Post

Levi’s znów łączy siły z SEXED.PL – na warsztaty seksedukacyjne zaprosił młode działaczki i działaczy z całej Polski

Zainicjowana przez Anję Rubik, modelkę i aktywistkę, Fundacja SEXED.PL, od ponad 3 lat prężnie działa uświadamiając społeczeństwo w zakresie edukacji seksualnej. Dziś SEXED.PL to więcej niż fundacja – to multimedialna platforma edukacyjna dla młodzieży (i nie tylko) łącząca pokolenia. Na przełomie stycznia i lutego 2021 roku SEXED.PL, w ramach akcji zorganizowanej we współpracy z marką Levi’s®, wspólnie zachęciły do wzięcia spraw związanych z edukacją seksualną w swoje ręce. Fundacja zaprosiła do udziału w warsztatach młodych aktywistów i aktywistki, którzy mają ciekawy, angażujący pomysł na projekt wokół edukacji seksualnej i chcą go zrealizować w swojej lokalnej społeczności.

Do akcji zgłosiło się ponad pół tysiąca chętnych. Poprzedzony licznymi spotkaniami online długo wyczekiwany warsztat odbył się w dniach 21-23 maja w Warszawie. Kulminacja projektu stanowiła szansę na naukę, ugruntowanie wiedzy i wymianę doświadczeń między osiemnastką działaczy i działaczek wyłonionych do udziału w programie. Cel warsztatów – zmotywowanie uczestników i uczestniczek do działania. Czy się udało? Czas pokaże! Jedno jest pewne – to był inspirujący weekend, a rolą SEXED.PL i Levi’s® było wyposażenie tych 18 niezwykłych osób w narzędzia do realizowania projektów i wiedzę. Bo kto lepiej dogada się z młodymi osobami, jak nie ich koledzy i koleżanki, rówieśnicy i rówieśniczki?!

Seksedukacyjne warsztaty z udziałem aktywistek i aktywistów z całej Polski 

W dniach 21-23 maja ekipa przeżyła weekend warsztatowy pełen merytorycznych zajęć, poznawania Warszawy i poznawania siebie nawzajem – po raz pierwszy wszystkie osoby biorące udział we wspólnej akcji SEXED.PL i Levi’s® mogły poznać się na żywo – do tej pory, z uwagi na pandemiczne środki ostrożności, wszystkie spotkania odbywały się zdalnie. I tym razem nie obyło się bez dbania o bezpieczeństwo uczestników_czek – wszyscy przeszli testy na obecność COVID-19.

Podczas tych kilku dni osoby uczestniczące w akcji – działacze i działaczki – mieli szansę na gruntowną analizę swoich projektów w rozmowach jeden na jeden z ekspertami i ekspertkami SEXED.PL oraz w grupach ze swoimi rówieśnikami i rówieśniczkami, którzy pracują nad podobną tematyką przy swoich projektach. 18 osób wyłonionych na początku tego roku to zaczątek tworzenia sieci działaczy i działaczek SEXED.PL, którzy będą się wspierać i współpracować przy lokalnych działaniach. Poza zajęciami i wykładami, większość ekspertów i ekspertek jest dostępna dla uczestników_czek podczas online’owych korepetycji, które potrwają jeszcze do końca czerwca br., a każda osoba która zechce pogadać jeszcze o projekcie, poradzić się czy przedyskutować ważny dla siebie temat z zakresu edukacji seksualnej, może zdzwonić się z wybranym przez siebie wykładowcą_czynią.

„Udział w warsztatach zorganizowanych przez SEXED.PL X Levi’s był porządną dawką wiedzy, inspiracji i przede wszystkim wsparcia od osób już doświadczonych w działaniu społecznym. Ostatni weekend spędzony w Warszawie był również niepowtarzalną okazją nie tylko do wzbogacenia mojego projektu społecznego o treści związane z edukacją seksualną, ale również do poznania cudownych osób, które tak jak ja chcą działać i mieć realny wpływ na społeczeństwo. Mam szczerą nadzieję, że spotkamy się gdzieś kiedyś w „wielkim świecie” i będziemy mogli współpracować w dążeniu do zapewnienia powszechnego dostępu do edukacji seksualnej w całej Polsce.”, mówi Maja Hnatów, uczestniczka warsztatów.

Weekendowe warsztaty to zwieńczenie trwających ponad dwa miesiące warsztatów i spotkań online z zakresu edukacji seksualnej. Jak włączać mniejszości społeczne w swoje działania? Jak przedstawić swój projekt by pozyskać partnerów i odbiorców? Jak rozmawiać o męskości? To tylko część poruszanych podczas weekendu zagadnień. Zajęcia były prowadzone przez czołowych seksuologów_lożki i aktywistów_ki takich, jak Barbara Baran, Michał Pozdał, Julia Maciocha, Kamil Śliwowski czy Agnieszka Jarmuł.

Jednak weekend w Warszawie to nie tylko nauka – to również wspólne posiłki, nocne zwiedzanie budzącej się do życia z pandemicznego snu Warszawy oraz sesja zdjęciowa inspirowana szkolnymi zdjęciami klasowymi z lat 90. XX w. autorstwa duetu Tatiana i Karol. Osoby uczestniczące w warsztatach wzięły także udział w online’owym spotkaniu z twórcami filmu „Hejter” Janka Komasy – scenarzystą Mateuszem Pacewiczem i aktorką Vanessą Alexander. Sesja Q&A była okazją do porozmawiania z twórcami o pisaniu scenariusza, przygotowaniu się do planu zdjęciowego oraz rozmowy o dbaniu o własne granice i komfort psychiczny w pracy. Ostatniego dnia młodzi działacze_ki napisali sprawdzian z wiedzy – to od niego zależało czy zostaną oficjalnymi działaczami i działaczkami SEXED.PL. Z dobrze poinformowanego źródła wiemy, że wszystkie osoby zdały test śpiewająco.

„Najpierw byłem pod wrażeniem projektów, które wymyślili, a potem już samą możliwością spotkania z nimi. Nie mam żadnych wątpliwości, że to oni zmieniają dziś nie tylko świat wokół siebie, ale po prostu cały nasz kraj. Nie wstydzą się mówić o emocjach, a przy tym mają odwagę wychodzić ze swoimi pomysłami do ludzi, także w swoich lokalnych społecznościach. Doskonale zdają sobie sprawę, że mówienie na głos o sprawach, które leżą im na sercu, to wciąż w Polsce duże wyzwanie. Przecież jako społeczeństwo ciągle uwielbiamy skrywać tematy związane z naszą seksualnością i psychiką za barierą wielkiego społecznego tabu. Ci ludzie chcą to zmienić, krok po kroku i mają na to konkretny plan. Kibicuję im z całego serca.”, mówi Janusz Schwertner, dziennikarz Onetu.

Po weekendzie pełnym zarówno atrakcji i wrażeń, jak i nauki, zespół pod skrzydłami SEXED.PL będzie szerzyć zdobytą wiedzę – zarówno przez lokalne działania, jak i online. Połączenie sił Fundacji SEXED.PL z marką Levi’s® znaną ze swoich konsekwentnych i szerokich działań na rzecz tolerancji, równości i wolności, pozwoli jeszcze lepiej dotrzeć do młodych ludzi ze wspólnym przekazem, propagując ważne dla obu platform wartości.

SEXED.PL x Levi’s ® w liczbach

• liczba osób uczestniczących w projekcie: finałowe 18 osób z całej Polski w wieku 15-21;
• łączna liczba wykładowców_czyń: 15, od seksuologów_lożek i psychoterapeutów_tek, po organizatorów Parady Równości, działaczy LGBT+, ekspertów od bezpieczeństwa w sieci.
• liczba zgłoszeń do projektu: ponad pół tysiąca
• liczba godzin spędzonych na zdobywaniu wiedzy: 46, nie licząc zbliżających się korepetycji u ekspertów_ek!

Co dalej? 

Po niemal trzech miesiącach intensywnych warsztatów i merytorycznych spotkań nasi działacze i działaczki zostali i zostały wyposażeni_one we wszystkie potrzebne narzędzia, aby móc samodzielnie realizować swoje plany. Nie pozostawiamy ich jednak bez naszego wsparcia – będziemy śledzić ich postępy, konsultować działania i wspierać, kiedy będą tego potrzebować.

„Ten projekt i współpraca SEXED.PL z Levi’s® cieszy mnie nie tylko jako osobę związaną z marką, ale również jako osobę prywatną. Gdy byłem w wieku naszych uczestników i uczestniczek, nie miałem dostępu do edukacji seksualnej z prawdziwego zdarzenia, co więcej, nie zdawałem sobie sprawy jak wiele przez to tracę. Jestem dumny, że mogę pracować dla marki, która prowadzi realne działania mające na celu poprawę jakości życia zbyt często pomijanych kobiet, mniejszości etnicznych czy seksualnych a ideały takie jak równość, swobodne wyrażanie siebie, inkluzywność i postęp są mocno zakorzenione w DNA marki Levi’s®. Współpraca z takimi organizacjami jak SEXED.PL, Parada Równości czy Grupa Stonewall to doświadczenia, które dają mi nadzieję i budują we mnie przeświadczenie, że zmiana na lepsze jest możliwa, jeśli tylko znajdzie się do tego odpowiednich partnerów. Cieszę się, że jako marka możemy i wspieramy inicjatywy, które niosą za sobą coś dobrego.”, mówi Mateusz Marczyński, PR Manager Eastern Europe.

Działanie, edukacja, aktywizm i zmiana świata na lepsze – wyposażyliśmy 18 osób w niezbędne podstawy i daliśmy im narzędzia – teraz pora na ich wykorzystanie w praktyce, a my – #SEXED.PL i Levi’s® im w tym pomożemy!

Wspólna akcja z #SEXED.PL to nie jedyna lokalna aktywacja marki Levi’s® w tym roku mająca na celu budowanie społeczeństwa otwartego, przyjaznego i inkluzywnego dla wszystkich. W tym roku Levi’s® już trzeci raz z rzędu wspiera warszawską Paradę Równości, w tym roku wspierając finansowo wydanie pierwszego numeru wydawnictwa „DUMA”, a wiosną tego roku wspólnie z Grupą Stonewall wypuścił 5 filmów edukacyjnych w ramach Stonewall TV (zobacz tutaj), jak również zobowiązał się do wsparcia finansowego mieszkania interwencyjnego, którym opiekuje się poznańskie stowarzyszenie.

Jednak działania na zewnątrz to nie wszystko – budowanie akceptującej społeczności również we własnych strukturach to jeden z głównych celów rozwoju firmy. Dlatego też już w wakacje, wspólnie z Grupą Stonewall marka Levis przeprowadzi cykl warsztatów i szkoleń antydyskryminacyjnych dla osób pracujących w fabryce Levi’sa w Płocku.

Credits:

zdjęcia: Tatiana i Karol
asystent foto: Krzysiek Powierża
asystent światła: Daniel Sówka
stylizacje: Janek Kryszczak / Art Faces
asystentka stylisty: Paulina Tarnowicz
makijaż i włosy: Ewelina Klećkowska i Dominik Szatkowski
asystentka makijażu i włosów: Julka Młodzik
scenografia: Arman Galstyan
asystent scenografa: Maciej Pachota
wsparcie produkcyjne: Edyta Iljaszewicz / Bulletproof Warsaw
produkcja oraz koncept: Mateusz Bzówka / Bulletproof Warsaw