MODA

Finał konkursu – projekt Native

10.06.2021 Fashion Post

Finał konkursu – projekt Native

Coraz bliżej finał konkursu Rebelpin, organizowanego przez sieć ACTE. Ogłoszono właśnie termin wręczenia nagród. Już w czwartek 1 lipca na wirtualnej gali, podczas której młodzi projektanci biorący udział w projekcie Native zaprezentują swoje prace i okaże się, kto jest zwycięzcą edycji bardziej wyjątkowej niż kiedykolwiek. Gala odbędzie się w formacie wirtualnym.

Projekt Native (New Creative Trails) jest prowadzony przez szwedzką Radę Miejską Borås i obejmuje Kataloński Klaster Mody (Modacc), miasto Prato we WłoszechAkademię Sztuk Pięknych w Polsce, wszyscy członkowie należą do europejskiej sieci tekstylnej ACTE (Stowarzyszenie Europejskich Wspólnot Tekstylnych), która zrzesza około trzydziestu europejskich instytucji i gmin związanych z przemysłem modowym. Projekt Native jest współfinansowany z programu „Kreatywna Europa” Unii Europejskiej.

W ciągu ostatnich miesięcy odbyły się elektroniczne wykłady – Webinaria – projektu Native, otwarte dla wszystkich zainteresowanych, a szczególnie skierowane do studentów mody. W sumie odbyło się sześć webinariów z prelegentami z Włoch, Polski i Hiszpanii, podczas których poznawaliśmy tematy związane z komercyjnym podejściem do projektowania i ogólnie rynkiem mody, takie jak ekoprojektowanie i gospodarka o obiegu zamkniętym, ochrona praw własności intelektualnej, zrównoważony rozwój w łańcuchu produkcji mody, marketing cyfrowy w sektorze mody, nowe modele biznesowe i cyfryzacja przemysłu. Seminaria były otwarte i bezpłatne, uczestniczyli w nich wszyscy projektanci zarejestrowani w projekcie oraz duża liczba uczestników.

Lourdes Bernabé

Nazwa marki: Bélous

Dzięki swojej nowej marce Lourdes chce zbadać swoje osobiste zainteresowanie różnymi wizjami sztuki, przekształcając je w modę. Rezultatem jest streetwear i antifashion, przy użyciu nowoczesnych technik, takich jak druk 3D i ponownie użyte tkaniny. Ubrania pozbawione są płci, z propozycją nowych kształtów i wykorzystania materiałów.

Strona internetowa: tienda.be-website.es/

Kasia Sylwia Wójcik

Nazwa marki: Cathy Silvia Voget

Kasia jest multidyscyplinarną artystką, projektantką mody i grafiki. W swojej kolekcji skupia się na idei „pustyni” związanej z katastrofą w oceanach spowodowaną emisją ropy naftowej. Dzięki połączeniu nowoczesnych technik i tradycyjnych materiałów Kasia pracuje z manipulacją tkaninami: między innymi marszcząc strukturalne wzory, plisy, makramy i strukturalne dzianiny.

Instagram: @cathy_silvia_voget

Strona internetowa: cathysilviavoget.com

Lisa Ivarsson

Nazwa marki: Lisa Ivarsson Studio

Lisa jest projektantką mody i druku. Mając doświadczenie w wielu różnych firmach i krajach, może oferować rozwiązania projektowe zarówno w zakresie mody, jak i projektowania graficznego. Lisa dużo używa wzorów i czuje, że połączenie projektu i wzorów doprowadzi ją do prawie wszystkiego. Ostatnio to tradycyjna turecka forma sztuki marmurkowa, inspirująca ją do nowych wzorów. Chce również zbudować własną markę.

Instagram: @lisa_ivarsson_studio

Strona internetowa: http://www.lisaivarsson.com/

Camila Banegas

Nazwa marki: Alimac

Camila opisuje swój projekt jako „ewolucję księżyca”. Zawsze szuka odnowienia w swoich kolekcjach, a po zakończeniu cyklu mówi, że zaczyna od nowa, ale w inny sposób – tak jak księżyc i jego różne fazy. Kolory i struktury ukształtowały jej projekt.

Instagram: @alimac_design

Facebook: alimacFashion

Silvia Parapar

Nazwa marki: Sel Parapar

Silvia nazywa siebie projektantką upcyklingu, używającą starych materiałów i naturalnych barwników. Jej projekt obejmuje całą masę dziania, głównie po to, aby uzyskać objętość i głębię. Lubi też łączyć zwykłe tkaniny i używane ubrania, aby stworzyć konstrukcję przypominającą druk 3D. Jest również otwarta na wykorzystanie innych, nietradycyjnych materiałów, takich jak stare gazety i blacha.

Instagram: @selparapar

Portfolio Vimeo: Sel Parapar

Marc Pengel

Nazwa marki: Martha

Marc projektuje ubrania dla kobiet, często z mocnymi wzorami i świadomym połączeniem tradycyjnych tkanin i materiałów ponownie użytych. Mając podłoże kulturowe na karaibskiej wyspie Curacao, jest przyzwyczajony do idei ponownego wykorzystania i manipulowania wszystkim, co masz pod ręką, w celu tworzenia nowych rzeczy. Jego podejście zarówno do sztuki, jak i projektowania opiera się na przekonaniu, że „nowe” jest ograniczone jedynie własnym umysłem.

Instagram: @marcmartha_

Strona internetowa: www.marcmartha.com

Weng Tzu Chun

Nazwa marki: Weng studio

Tzu Chun chce stworzyć nowy styl w modzie, oparty na logicznych i geometrycznych sylwetkach. Przyjmując filozofię Bauhausu i koncepcję projektową branży architektonicznej, chce zrównoważyć modernizm, funkcjonalizm i bezpłciowość we wszystkich swoich projektach. Jest również zaangażowany w zerowanie z odpadami produkcyjnymi, wykorzystując pozostałe tkaniny z wycinania wzorów, gdy tka je ponownie w pożądane kawałki materiału tekstylnego.

Instagram: @weng_studio

Strona internetowa: wengstudio.net

Linus Leonardsson

Marka: Linus Leonardsson

Kolekcje Linus koncentrują się wokół koncepcji dekonstrukcji oczekiwań płci w modzie. Jego praca ma na celu dążenie do w pełni zrównoważonego przemysłu pod względem odpowiedzialności społecznej i środowiskowej – a wszystko to z nutką glamour. Głównym celem jest stworzenie fantazji dla nowej generacji estetycznych rewolucjonistów, nie zapominając o ważnych kwestiach społecznych, które leżą u podstaw marki.

Instagram: @linusleonardsson

Strona internetowa: linusleonardsson.com/

Núria Costa Ginjuame / Ane Castro Sudupe

Nazwa marki: Zer Collection

Dwie projektantki Nuria i Ane stworzyły kolekcję ZER, która zrewolucjonizowała hiszpańską scenę mody, wykorzystując na przykład druk 3D w swoich projektach. Przyspiesza to zarówno produkcję, jak i znacznie zmniejsza ilość odpadów. Zrównoważony rozwój jest ważny dla ZER, a także używają materiałów pochodzących z recyklingu.

Instagram: @zercollection

Youtube: Kolekcja ZER