STYL ŻYCIA
30 twarzy dumy – Kampania Przeciwko Homofobii rusza z akcją na Pride Month
09.06.2020 Fashion Post
Czerwiec to przyjęty i celebrowany na całym świecie miesiąc dumy i wsparcia społeczności LGBT. Co roku, w czerwcu odbywają się w poszczególnych miastach parady równości. W tym roku niestety nie mogą się odbyć ze względu na pandemię koronawirusa, jednak organizatorzy przenoszą wszystkie uroczystości do sieci. Kampania Przeciwko Homofobii przygotowała specjalną akcję "30 twarzy dumy" w ramach której, codziennie będzie publikować jeden dumny materiał. W akcję włączają się gwiazdy, m.in. Michał Piróg, Piotr Czaykowski i Areta Szpura, a także polskie media, w tym FashionPost.pl i Fashion Magazine.
Pride Month rozpoczęliśmy w FashionPost.pl od zmiany logotypu na tęczowy, a także otwierającego Miesiąc Dumy artykułu, o co w ogóle chodzi w tym projekcie. Cieszy nas fakt, że coraz więcej marek, a także polskich mediów okazuje mniejszościom seksualnym wsparcie. Jedną z czołowych organizacji walczących z dyskryminacją jest Kampania Przeciwko Homofobii, która właśnie wystartowała z akcją "30 twarzy dumy". Akcja ma na celu przybliżenie problemów osób ze społeczności LGBTQIAP, czyli lesbijek, gejów, osób biseksualnych, transseksualnych, interpłciowych, aseksualnych i panseksualnych. Codziennie, w mediach społecznościowych KPH ukazywać się będą rozmowy na żywo, serie video o dumie, pokazy filmów i wywiady.
W planach są rozmowy na żywo z ekspertkami i ekspertami (m.in. live „Prawa tęczowych rodzin w Polsce z adw. Karoliną Gierdal i adw. Anną Mazurczak), seria wideo o dumie (tu np. wideo od Karoliny Brzuszczyńskiej/Way of Blonde i Arety Szpury), pokaz filmu z festiwalu Watch Docs, wywiad z gwiazdą przeprowadzony przez Piotra Grabariego Grabarczyka, Brokatowy Challenge, medytacja z artystką, Bartkiem Arobalem Kociembą czy streaming z imprezy Parada Dziwności.