KULTURA
FAFA, czyli artystyczny projekt opowiadający o modzie… bez udziału ubrań
10.08.2018 Marta Roszewska
Oni tworzą, a my nie możemy przestać wciskać "replay". Nie sądziliśmy, że da się tak sprytnie opowiedzieć o modzie przy użyciu samych dodatków. Fafa, czyli bohaterka filmu Hartwig Fashion Department i Studia Televisor, poddaje się metamorfozom: zmienia twarze, multiplikuje się, zaciera granice pomiędzy zdjęciami a kreacją 3D. Projekt opowiada o tym, że wszystko jest możliwe, a ilość interpretacji jest dowolna. Dokładnie tak jak w świecie mody. Liczy się indywidualizm, osobowość, charyzma i umiejętność utożsamiania się z własnym stylem. Dzięki temu budujemy kompletnie nową przestrzeń, w której kreowanie rzeczywistości poprzez modę ma gruntowne znaczenie. Na początku wideo modelka ukazuje się w długim płaszczu marki Balenciaga. Jednak zaraz po tym zrzuca z siebie wszelkie ubrania, by stanąć przed obiektywem "ubrana" jedynie w dodatki. Dodatki, które traktujemy jako obiekty sztuki. To właśnie akcesoria mają tutaj kultową pozycję i to właśnie one nakłaniają do głębszej interpretacji. Zobaczcie sami! Ekipa: Direction / Concept design / Motion design: Bartek Kalinowski / TELEVISOR DOP: MACIEK SOBIERAJ 3D / Compositing: Bartek Kalinowski, Rafał Woźniak, Karol Kisiel Editing: Konrad Styczeń Color grading: Frederick Van Eden Postproduction: TELEVISOR Postproducer: Aleksandra Smolicka Music: Zeppy Zep Model: FAFA / SPECTO MODELS Styling: Olga Piekarska / Marta Kalinowska/ asyst. Olga Dyból/ HARTWIG FASHION DEPARTMENT Make up: Agnieszka Jańczyk Hair: Jaga Hupało / BORN TO CREATE Nails: Marzena Kanclerska / NAIL SPA Photo: Bernard Hołdys Retouch: Paweł Lewandowski Making of: Igor Podgórski Producer: Katarzyna Ceranowicz / HARTWIG FASHION DEPARTMENT Production manager: Maria Bombała Technical crew: ARUNA FILM, HELIOGRAF, PANAVISION Studio manager: Adam Włóczkowski Projekt powstał we współpracy z Domem Handlowym Vitkac