URODA
Linia kosmetyczna Kylie Jenner już za 5 lat może być warta miliard (!) dolarów
10.08.2017 Redakcja Fashion Magazine
Od kiedy 20-letnia Kylie Jenner 30 listopada 2015 roku wprowadziła do obiegu słynne „lip kity” w 3 odcieniach, które wyprzedały się w zaledwie parę sekund, zaczęto spekulować na temat wielkości jej biznesu. Jedni mówili, że może być wart około 50 milionów dolarów, drudzy wspominali o kwocie nawet 300 milionów. Nikt jednak nie był w stanie wyobrazić sobie, że Kylie będzie w stanie osiągnąć aż tak fenomenalny wynik jakim jest prawie 500 milionów dolarów. Jak ujawniła bowiem matka i biznesowa partnerka założycielki, Kris Jenner w wywiadzie dla WWD, marka Kylie Cosmetics w sprzedaży detalicznej wyceniona została na 420 milionów dolarów. Trzeba przyznać, że liczba robi piorunujące wrażenie– tym bardziej, że kosmetycznym gigantom takim jak Tom Ford osiągnięcie 500 milionowego zysku zajęło aż dekadę, Bobbi Brown musiało poczekać na swój miliard aż 25 lat, a marka Lancôme mogła pochwalić się liczbą miliarda dopiero po 80 latach(!).
Co stoi za tak ogromnym sukcesem marki? Nie da się ukryć, że ogromny wpływ ma na to sama Kylie, która jest ikoną dla większości współczesnych nastolatek i to właśnie ona zajmuje się kreatywną stroną swojego brandu. Dodatkowo może ona liczyć na wsparcie swojej mamy, która niezaprzeczalnie ma smykałkę do prowadzenia biznesu. Nie dziwi więc, że firma nie ma nawet zamiaru zwalniać tempa. Kylie Cosmetics jest bowiem na dobrej drodze żeby odnotować swój 25-procentowy wzrost sprzedaży w tym roku. A co to oznacza? Nic innego jak to, że Kylie Cosmetics w 2022 roku będzie mogło odnotować zysk ze sprzedaży detalicznej na poziomie miliarda dolarów!
A co dalej? Co zamierza zrobić ze swoją firmą 20-latka? Ani Kris ani Kylie nie wykluczają w tym momencie opcji sprzedaży firmy. Twierdzą, że w razie pojawienia się dobrej oferty mogłoby to im przynieść ogromną korzyść, a Kylie miałaby wtedy okazję realizować kolejne swoje pomysły. Na razie jednak młoda gwiazda ma jeszcze sporo planów dotyczących Kylie Cosmetics. Już pod koniec tego roku ma bowiem zamiar poszerzyć ofertę marki o korektory i podkłady, szykuje się także do otwarcia flagowych butików (na razie ogranicza się jedynie do tymczasowych pop-up shopów)
Nam nie pozostaje natomiast nic innego jak tylko pogratulować dzisiejszej solenizantce tak wielkiego sukcesu jej brandu– bo co jak co, ale głowy do biznesu rodzinie Kardashian-Jenner nie można odmówić!