MODA, SHOPPING ONLINE, STYL ŻYCIA
GAP w nowej kampanii stawia na radosną różnorodność
07.06.2017 Patryk Chilewicz
GAP w latach 80. i 90. był przykładem prawdziwej amerykańskiej potęgi odzieżowej. Później nadeszły lata załamania sprzedaży, które postawiły markę w bardzo trudnej sytuacji finansowej. W lipcu 2015 roku firma postawiła na kampanię z supermodelkami, która miała znów wywindować ją na szczyt.
Nie udało się, więc GAP postawił teraz na pokazanie amerykańskiej różnorodności – zarówno wiekowej, rasowej, jak i płciowej. Tym samym marka wpisuje się w panujący za oceanem trend stawianie się w opozycji do mizoginistycznego i rasistowskiego obozu władzy Donalda Trumpa.
W najnowszym filmie promocyjnym możemy zobaczyć cała plejadę gwiazd, m.in. Wiza Khalifę, Priyankę Choprę, Yarę Shahidi, Jasmine Sanders, Alekę Wek czy Casila McArthura. Różnorodność bohaterów i bohaterek widać wyjątkowo mocno, gdy ci w prostych, białych t-shirtach tańczą do coveru piosenki „Sunny” grupy Boney M.
Czy tym razem uda się zainteresować potencjalnych klientów? Na ile projekt jest od początku nastawiony na wpisanie się w obecny nurt, a na ile jest rzeczywistym przesłaniem marki? To już chyba każdy musi ocenić indywidualnie – portfelem.