MODA

70 lat Moncler

28.09.2022 Katarzyna Tilda Frąckowiak

70 lat Moncler
Moncler to marka, która wyrobiła sobie własną niszę. Moncler można rozpoznać po charakterystycznej pikowanej kurtce Maya, która zdefiniowała mediolański trend Paninaro lat 80-tych. Pomimo tego, że jest to kurtka puchowa zaprojektowana, aby zapewnić ciepło, stała się kultowym przedmiotem.. Teraz Moncler świętowała swoje urodziny przełomowym pokazem mody na Piazza del Duomo w Mediolanie, gromadząc prawie 18 000 osób.
 
Od sponsorowania Igrzysk Olimpijskich w Grenoble w latach 60. po wspinanie się po górach i stawianie czoła bankructwu. Moncler ma historię jak kilka innych marek. Jednak dzięki takim elementom jak kurtka Maya, która jest teraz updateowana zarówno przez głównych projektantów, jak i dzięki współpracom.
 
Moncler ugruntowała swoją pozycję we własnym świecie mody. Podwoił ten status dzięki Moncler Genius, linii, która powitała współpracowników takich jak JW Anderson, Simone Rocha, Craig Green i Rick Owens, aby zreinterpretować świat Moncler jako swój własny.
 
„Przeszliśmy z firmy produkującej artykuły sportowe do czegoś bardzo wyjątkowego. Na pokazach mody były tylko kurtki puchowe, nigdy tego nie zmienialiśmy. Udało nam się być super wyrafinowanym, nawet w kurtce puchowej. Z Thomem Browne’em użyliśmy kaszmiru i wełny z Anglii”, mówi Remo Ruffini.

Teraz Moncler obchodzi 70-lecie istnienia. „Zawsze mówię, że musimy być start-upem”, wyjaśnił Ruffini. „Świat zmienia się bardzo szybko i potrzebujemy nowych produktów i zmian. Musimy zrozumieć, że jesteśmy dość starzy, ale jednocześnie mamy dobrą energię i skupienie, aby przeżyć kolejne 70 lat.”