Moncler to marka, która wyrobiła sobie własną niszę. Moncler można rozpoznać po charakterystycznej pikowanej kurtce Maya, która zdefiniowała mediolański trend Paninaro lat 80-tych. Pomimo tego, że jest to kurtka puchowa zaprojektowana, aby zapewnić ciepło, stała się kultowym przedmiotem.. Teraz Moncler świętowała swoje urodziny przełomowym pokazem mody na Piazza del Duomo w Mediolanie, gromadząc prawie 18 000 osób.
Od sponsorowania Igrzysk Olimpijskich w Grenoble w latach 60. po wspinanie się po górach i stawianie czoła bankructwu. Moncler ma historię jak kilka innych marek. Jednak dzięki takim elementom jak kurtka Maya, która jest teraz updateowana zarówno przez głównych projektantów, jak i dzięki współpracom.
Moncler ugruntowała swoją pozycję we własnym świecie mody. Podwoił ten status dzięki Moncler Genius, linii, która powitała współpracowników takich jak JW Anderson, Simone Rocha, Craig Green i Rick Owens, aby zreinterpretować świat Moncler jako swój własny.
„Przeszliśmy z firmy produkującej artykuły sportowe do czegoś bardzo wyjątkowego. Na pokazach mody były tylko kurtki puchowe, nigdy tego nie zmienialiśmy. Udało nam się być super wyrafinowanym, nawet w kurtce puchowej. Z Thomem Browne’em użyliśmy kaszmiru i wełny z Anglii”, mówi Remo Ruffini.
Teraz Moncler obchodzi 70-lecie istnienia. „Zawsze mówię, że musimy być start-upem”, wyjaśnił Ruffini. „Świat zmienia się bardzo szybko i potrzebujemy nowych produktów i zmian. Musimy zrozumieć, że jesteśmy dość starzy, ale jednocześnie mamy dobrą energię i skupienie, aby przeżyć kolejne 70 lat.”
Teraz Moncler obchodzi 70-lecie istnienia. „Zawsze mówię, że musimy być start-upem”, wyjaśnił Ruffini. „Świat zmienia się bardzo szybko i potrzebujemy nowych produktów i zmian. Musimy zrozumieć, że jesteśmy dość starzy, ale jednocześnie mamy dobrą energię i skupienie, aby przeżyć kolejne 70 lat.”