MODA, STYL ŻYCIA
7 gwiazd muzyki, które zamarzyły o karierze w modzie. Z jakimi skutkami?
02.11.2016 Patryk Chilewicz
Udało się!
„Victoria Beckham”
Posh założyła swoją markę w 2008 roku. Od tego czasu udało jej się stworzyć bardzo dobrze prosperującą firmę, a jej nazwisko jest międzynarodowym symbolem klasy i elegancji. W 2011 roku wygrała nagrodę dla Projektanta Roku podczas gali British Fashion Awards. Pokazy jej kolekcji są stałą częścią nowojorskiego tygodnia mody i należą do jednych z bardziej oczekiwanych.
„Material Girl” Madonny
Madonna wypuściła swoją kolekcję inspirowaną modą lat 80. w 2010 roku, która jest sprzedawana w sieci Macy’s. Piosenkarka pracowała nad projektami wspólnie ze swoją córką Lourdes, która z czasem założyła bloga Material World. Pomimo tego, że ubrania głównie są skierowane do nastolatek, to często noszą je Kelly Osbourne, Taylor Momsen czy Rita Ora.
„Billionaire Boys Club” Pharell’a Williamsa
W 2005 roku Pharell zaczął współpracę z japońską marką Nigo. Wspólnie stworzyli dwie marki – Billionaire Boys Club i Ice Cream. Na początku firma borykała się z wieloma problemami w związku z kłótnią pomiędzy Pharellem, a Reebokiem. Właśnie dlatego marka Williamsa pojawiła się dopiero w 2005 roku. Dzisiaj jego ubrania nosi między innymi Jay-Z, który jest też jednym z inwestorów.
Nie udało się…
„L.A.M.B.” Gwen Stefani
Marka L.A.M.B. (skrót od Love Angel Music Baby) została założona w 2003 roku, a pierwszy pokaz odbył się w 2004. Jej projekty były zainspirowane modą gwatemalską, japońską, indyjską i jamajską. W 2007 roku jej pokaz otworzył fashion week w Nowym Jorku. Piosenkarka przestała projektować kilka lat później, L.A.M.B. teoretycznie wciąż istnieje, ale już od dawna nie pokazuje nowych kolekcji.
„DW by Kanye West”
Zanim Kanye zaczął swoją współpracę z Adidasem, w 2012 roku zaprezentował w Paryżu kolekcję DW by Kanye West, która nie spotkała się z wielkim entuzjazmem. Wiele osób mówiło, że raper kopiował Ricardo Tisci z Givenchy. Z bólem serca raper pogodził się z porażką, ale jego wrodzona ambicja nie pozwoliła mu poddać się, dzięki czemu dziś może świętować sukces Yeezy.
„House Of Dereon” Beyonce
Queen B założyła markę wspólnie ze swoją mamą Tiną Knowles. Styl ubrań był inspirowany trzema pokoleniami kobiet w rodzinie piosenkarki. Marka powstała w 2004 roku, a jej hasłem reklamowym jest „Couture.Kick.Soul”. W 2012 roku firma zaprzestała produkcji dziecięcej kolekcji. Z kolei dzisiaj Beyonce projektuje dla Topshopu, a jej kolekcja Ivy Park okazała się sukcesem.
Czas pokaże
„Daya by Zendaya”
Zendaya od kilku lat chwalona jest za swój styl. Piosenkarka postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce i stworzyć własną kolekcję, która swoją premierę miała w tym roku. W jej ramach pojawią się ubrania w rozmiarach od 0 do 22, a ceny zaczną się od 18 do 158 dolarów, dzięki czemu każda klientka znajdzie coś dla siebie.