MODA

5 rzeczy, które trzeba wiedzieć o pokazie Fendi Soft/Hard AW22

28.02.2022 Katarzyna Tilda Frąckowiak

5 rzeczy, które trzeba wiedzieć o pokazie Fendi Soft/Hard AW22
1. Kolekcja nawiązywała do kolekcji Fendi SS00
 

Od momentu, kiedy Kim Jones dołączył do rodziny Fendi, bada historię domu mody oraz tego, jaki ma wpływ na nowe pokolenie kupujących. W związku z tym, że fundamentami Fendi są futra i skórzane torebki, nie jest wcale łatwo. Chociaż wszyscy znają logo Fendi zaprojektowane przez Karla Lagerfelda, „wygląd Fendi” jest być może bardziej nieuchwytny. „Nadal je rozpracowuję, ale patrzę na punkty w czasie, które są na razie istotne”, powiedział Kim Jones. „W szczególności pokaz wiosna/lato 2000 był czymś, na co naprawdę zawsze patrzyłem, nawet gdy byłem na studiach”, dodał. Ta kolekcja uosabiała to, co Lagerfeld, z typową elegancją, nazwał „nieznośną lekkością bytu”.
 
2. Kim Jones odniósł się również do kolekcji SS86
 
 
W najnowszej kolekcji Kim Jones połączył swoje wspomnienia z sezonu SS00 z reinterpretacją tego, co stworzył Lagerfeld w swojej kolekcji na sezon wiosna/lato 1986 dla Fendi, będącej odą do geometrycznego języka ruchu Memphis. „Nie jestem fanem nostalgii, ale kiedy coś jest naprawdę dobre i dobrze jest na to spojrzeć, robię to. Patrzyłem na wiele archiwów Fendi i trudno zignorować to, co było w przeszłości”, powiedział Jones, odnosząc się do Lagerfelda. Połączenie tych dwóch wspomnień stworzyło kolekcję Fendi, która czasami przywoływała ducha zmarłego projektanta.
 
3. soft vs hard
 
 
„Projekty Fendi mają w sobie coś z bielizny”, powiedział Jones, odnosząc się do przezroczystych halek, gorsetów i przypominających piżamę koszul, które uosabiają delikatną stronę kolekcji. W przeciwieństwie do tego, krawiectwo – również inspirowane kolekcją SS86 – było ostre, ciasne i pokryte warstwami tonalnymi panelami, które miały dla nich jakość przemysłową. 
 
4. Delfina Delettrez zainspirowała pomysł Memphis
 

W Fendi metodologia Jonesa skupia się na rodzinie. Pracując ramię w ramię z Silvią Venturini Fendi i jej córką Delfiną Delettrez, obserwuje, jak kobiety Fendi ubierają się, robią zakupy i pożyczają sobie rzeczy. W rzeczywistości to Delettrez zainspirowała projektanta, by ponownie wprowadzić elementy z kolekcji Memphis.

 
5. Było więcej torebek niż zwykle
 

Każda kolekcja, która ma na celu zbadanie i zdefiniowanie wpływów Fendi, musiałaby być skoncentrowana na torebkach. Jones i Venturini – dyrektorzy akcesoriów marki – poszli na całość, upiększając niemal każdy look torbą, a czasem kilkoma, jak miniaturowe torebki przyczepiane do ubrań. Nowe torby obejmowały dodatki do projektu Fendi Hand-in-Hand, który zleca rzemieślnikom z całych Włoch interpretację modelu Baguette, a także trzy odrodzenia tego modelu: jedna z kaszmiru, jedna pokryta owczą skórą oraz jedna z intarsjowanej norki.