MODA

5 rzeczy, które trzeba wiedzieć o pokazie Chanel Haute Couture SS22

27.01.2022 Katarzyna Tilda Frąckowiak

5 rzeczy, które trzeba wiedzieć o pokazie Chanel Haute Couture SS22

1. Koń otworzył pokaz


Koń otworzył pokaz haute couture Chanel. Dosiadła go Charlotte Casiraghi, ambasadorka marki, córka księżniczki Caroline z Hanoweru i wnuczką Grace Kelly. To ona zajęła szczególne miejsce w sercu Karla Lagerfelda. Casiraghi miała na sobie kurtkę jeździecką Chanel z czarnego tweedu i cekinów 

„Pomysł na wystrój pokazu wziął się z wieloletniego pragnienia współpracy z Xavierem Veilhanem. Jego odniesienia do konstruktywizmu przypominają mi te Karla Lagerfelda”, powiedziała Virginie Viard, mówiąc o artyście, który znany jest z rzeźby graficznej. Xavier chciał pracować z Charlotte Casiraghi. Jego artystyczny świat jest pełen koni, a Charlotte jest utalentowaną jeźdźcem.
 
2. To był wspólny wysiłek
 
Surrealistyczny wybieg przypominał tor do skoków przez przeszkody wzniesiony wewnątrz Grand Palais Éphémère, konstrukcji przy Wieży Eiffla. Veilhan stworzył ogromne obiekty, od stabilnych elementów po ogromne instrumenty, na których grał muzyk Sébastian Tellier, który w przeszłości współpracował z Chanel. „Xavier i Sébastien są przyjaciółmi. Wraz z Charlotte tworzą rodzaj rodziny Chanel, którą lubię się otaczać”, powiedziała Viard. Opisała scenografię jako miejsce, w którym czuła się swobodnie, co widać było w kolekcji. Była swoboda i pewność w sposobie, w jaki dopasowywała tekstury.
 
3. Konstrukcja i hafty
 
 
„Virginie bawi się konstruowaniem sukienek i tym, jak wprowadzać do nich hafty. Nad tymi sukienkami pracuje tak duża liczba wyjątkowych osób, że są one wyjątkowe. W couture twoja wyobraźnia może pozwolić ci na robienie tego rodzaju rzeczy”, powiedział Bruno Pavlovsky, prezes Chanel ds. mody. Viard współpracowała z każdą hafciarką Chanel nad kolekcją. Hafty zmaterializowały się w geometrycznych kształtach dopasowywanych do strojów wieczorowych. Graficzny czarno-biały wzór peleryny wieńczył sięgającą do ziemi sukienkę ze srebrno-szarej koronki. Opalizujący stanik wyszywany cekinami przechodził w przezroczysty gorset, który spływał w przezroczystą warstwową spódnicę z obszyciami wyglądającymi jak tie-dye. 
 
4. Ubrania na co dzień
 
W czasach, gdy haute couture często kojarzy się z sukniami balowymi i bankietami, Chanel stworzyła kolekcję na co dzień.. „W czasach Coco Chanel haute couture było modą codzienną. Nie chodziło tylko o koktajle i czerwone dywany. Myślę, że to bardzo ważne”, powiedział Pavlovsky. „W Chanel mamy dwie pracownie, które skupiają się na krawiectwie. Klient może znaleźć ubrania na dowolną porę dnia. To nie tylko niesamowite sukienki. W tej kolekcji mamy kilka fasonów na dzień, które są niesamowite, jeśli mogę tak powiedzieć”. 

5. Haute couture w innych domach mody
 
Chanel cieszy się, że inne domy mody wprowadzają haute couture.
Pavlovsky jest podekscytowany obecnym entuzjazmem dla haute couture. „Im jest nas więcej, tym lepiej. Haute couture dotyczy Paryża, a im więcej mamy silnych projektantów, tym lepiej dla nas wszystkich. To, że coraz więcej projektantów chce rozwijać haute couture, jest najlepszym sygnałem, jaki możemy mieć”, powiedział.