Chanel było pierwszą marką, która posiadała listę oczekujących na lakier do paznokci
Mowa o Chanel Rouge Noir, który nie tylko błyskawicznie wyprzedał się z drogeryjnych półek, ale został pierwszym lakierem do paznokci, który posiadał własną listę oczekujących. Historia jego powstania to typowe i, niezwykle udane, dzieło przypadku. Ciemny odcień początkowo nazywał się „Vamp” i miał wyglądać jak zaschnięta krew. Podczas pokazu w 1994 roku, tuż przed robieniem zdjęć promocyjnych, makijażystka zorientowała się, że modelki mają niepomalowane paznokcie. Pomalowała je więc czarnym markerem i poprosiła, aby pokryć je bezbarwną bazą zanim modelki wyjdą na wybieg. Lakier okazał się hitem i zapoczątkował jeden z największych trendów beauty kolejnej dekady.
Coco Chanel nigdy nie była jedyną właścicielką założonego przez siebie domu mody
Gabrielle Chanel nigdy nie posiadała całości praw majątkowych do domu mody Chanel ani jego produktów. Jej partner biznesowy Pierre Wertheimer początkowo przekazywał projektantce jedynie 10% zysków, a udziały Chanel wzrosły dopiero po jakimś czasie. Obecnie, dom mody znajduje się w stu procentach w rękach Alaina i Gerarda Wertheimer – potomków Pierre’a.
Pierwszy paryski butik Chanel wcale nie był butikiem couture…
…a salonem kapeluszy. To właśnie na nakryciach głowy Gabrielle początkowo zbudowała swoją pozycję w świecie mody. Pierwszy firmowy butik marki otworzył się w roku 1910 przy Rue Cambon w Paryżu i w dużej mierze zajmował się sprzedażą kapeluszy pod nazwą „Chanel Modes”. Pierwszy salon couture francuski dom mody otworzył dopiero pięć lat później.
Dwukolorowe buty Chanel zostały stworzone po to, aby stopa wydawała się mniejsza, a nogi – dłuższe
Dwukolorowe buty Chanel to już tak naprawdę klasyk francuskiej marki występujący obecnie w wielu wariantach – klasycznych balerinkach z kokardką, pantoflach z owczej skóry, espadrylach czy jako hit sezonu, model „slingback”. Ich historia sięga roku 1957, kiedy to Coco Chanel zaczęła współpracę z szewcem, Monsieur Massaro w celu stworzenia, kultowych już teraz, butów. Cel był jeden: stopy miały wyglądać na drobniejsze, a nogi na dłuższe.
Baleriny z owczej skóry
Kultowa torebka 2.55 drożeje systematycznie z każdym rokiem
Chanel 2.55 to jednak z najpopularniejszych i najbardziej kultowych torebek wszechczasów. Niezmiennie stanowi synonim ponadczasowej elegancji i klasycznego luksusu, będąc przedmiotem pożądania kobiet na całym świecie. Jako że popyt na torebkę francuskiego domu mody cały czas rośnie, Chanel może sobie pozwolić na to, aby co roku podnosić jej cenę. Oczywiście, fashionistek to nie zraża.
Chanel „Classic Flap”
Źródło: WhoWhatWear