21-letnia Kendall Jenner została ogłoszoną „modową ikoną dekady”. Serio?

Właśnie ogłoszono, kto niebawem na gali Fashion Media Awards w Nowym Jorku dostanie tytuł „Fashion Icon of the Decade”. Laureatką ma zostać 21-letnia modelka Kendall Jenner. Czy mam przez to rozumieć, że zaczęła wyznaczać trendy i być modową wyrocznią w wieku 11 lat?

Świat mody od dawna stanął na głowie i chyba wszyscy o tym wiemy. Do pokazów zatrudnia się osoby, które są znane z bycia dziećmi znanych rodziców (pozdrowienia dla duetu Dolce & Gabbana), a modelki na inne wybiegi zatrudnia się nie na podstawie portfolio, doświadczenia czy typu urody, a ilości obserwatorów na Instagramie. Słowo „influencer” stało się przekleństwem naszych czasów i sprawiło, że doświadczenie, wiedza i dokonania ostatecznie zeszły na dalszy plan, by ustąpić kreacji, PR-owi i budowaniu rzeczywistości, która istnieje tylko na potrzebę kilku ujęć w sieci.

Chyba w takich właśnie kategoriach należy rozpatrywać tytuł „Fashion Icon of the Decade”, który w tym roku na oficjalnej gali jeszcze we wrześniu ma dostać Kendall Jenner. Przypomnijmy, że Kendall jest 21-letnią dziewczyną, która zyskała sławę dzięki swojej przyrodniej siostrze Kim Kardashian i jej seks-taśmie z podrzędnym piosenkarzem ukrywającym się pod pseudonimem Ray J, który ostatnią płytę wydał siedem lat temu, a ostatnio zasłynął tym, że po tygodniu zrezygnował z udziału w 19. edycji reality show „Celebrity Big Brother”.

To oczywiście osoby będące gdzieś obok Kendall i nie można na ich podstawie budować opinii o modelce, lecz pokazuje to w jaki sposób i w jakim otoczeniu zyskała ona popularność. Umówmy się – nie są to sfery, w których chciałaby się poruszać zdrowa, ambitna jednostka. Nowa „Fashion Icon of the Decade” oczywiście nie miała wyboru, bo historii i rodziny się nie wybiera, a w reality show „Z kamerą wśród Kardashianów” wielokrotnie widzieliśmy jej zdystansowanie wobec rodzinnych dramatów i intymnych szczegółów pokazywanych publicznie. Pamiętajmy jednak, że to m.in. dzięki temu zamieszaniu Kendall stała się tak rozpoznawalna, a co za tym idzie – świetnie opłacana.

Czy uznanie 21-latki „modową ikoną dekady” nie jest przypadkiem ostatecznym udowodnieniem, że już nikomu nie chodzi o talent, doświadczenie i charyzmę, a lajki, słupki statystyk i liczby obserwatorów? Z pewnością nie, nie można uogólniać w drugą stronę. W przemyśle modowym wciąż jest wielu wizjonerów i prawdziwych kreatorów, którzy stawiają na idee, dokładność i filozofię, a nie tylko na dużą ilość selfie w sieci. Być może warto więc przy okazji uhonorowania Kendall i jej dziesięciolecia wpływania na branżę mody (!) zwyczajnie poszukać głębiej niż na okładkę amerykańskiego „Vogue’a”? Ten ostatni stracił na prestiżu, bo poddał się modzie na bylejakość i sezonowość. Fashion Media Awards jak widać dosięgła ta sama choroba. To jednak nie koniec świata, zbyt różnorodny i bogaty on jest, by młoda Jenner miała nas do niego zniechęcić.

PS. A kto w takim razie zamiast Kendall, bo autor w mojej osobie najwyraźniej lubi narzekać? Rihanna, do której mam ambiwalentny stosunek czy Miley Cyrus z jej głośnymi, lecz spójnymi metamorfozami wydają się o wiele bardziej zasłużonymi twórczyniami popkultury niż zaczynająca tak naprawdę swoją przygodę Jennerówna.

ZobaczSchowaj komentarze

Estée Lauder przedstawiło wczoraj kolejną przepiękną ambasadorkę!

Grace Elizabeth, piękna supermodelka została ambasadorką marki Estée Lauder! Dołączyła do rodziny Ambasadorek, w której są już Misty Copeland, Kendall Jenner, Karlie Kloss, Yang Mi, Carolyn Murphy, Hilary Rhoda, Joan Smalls, Fei Fei Sun i Gabriella Wilde. Pierwsza kampania z jej udziałem wystartuje już w lipcu 2018 r.

Grace Elizabeth choć jest obecna zaledwie trzy lata już została okrzyknięta przez Vogue, V Magazine i GQ nowoczesnym wcieleniem klasycznej supermodelki.  Jej kariera potoczyła się błyskawicznie. Szybko zdobywa sobie status ikony dzięki niezaprzeczalnej urodzie, ambicji i determinacji, które leżą u źródeł jej błyskawicznego sukcesu. Od czasu, gdy pojawiła się na okładce włoskiej edycji Vogue’a jej pozycja w rankingu modelek Models.com nieustannie rośnie, a Grace Elizabeth zyskuje miejsce wśród najbardziej wziętych modelek nadchodzących lat. Oprócz paryskiej, chińskiej, hiszpańskiej, rosyjskiej i niemieckiej edycji  Vogue’a, młoda modelka wystąpiła na okładkach V Magazine, The Edit, Harper’s Bazaar, ELLE oraz rocznicowej okładce The Daily Front Row (15-ta rocznica powstania magazynu). Grace jest ulubienicą światowej sławy fotografów, w tym Inez & Vinoodh, Alasdaira McLellana, Willy’ego Vanderperre’a, Stevena Meisela, Davida Simsa i Glena Luchforda oraz stylistki gwiazd Katie Grand.

 


Gwiazdorski potencjał Grace uwidocznił się z chwilą jej debiutu w charakterze twarzy Guessa. Modelka idzie  w ślady dziewczyn Guessa Claudii Schiffer i Gigi Hadid. Mianowana w 2016 r. ambasadorką Victoria’s Secret PINK Grace wciąż dzierży prestiżowy tytuł po dwóch pokazów VS z rzędu. Obserwowana przez widownię z całego świata modelka zyskała w mediach społecznościowych ponad 500 tys. fanów. Należy do najbardziej rozpoznawalnych postaci w świecie mody. Ma na swoim koncie ponad 30 kampanii reklamowych dla największych domów mody, takich jak Chanel Karla Lagerfelda, Versace Stevena Meisela, Carolina Herrera, Hugo Boss, Max Mara, Tory Burch czy Ralph Lauren. Nic dziwnego, że to właśnie ją marka wybrała jako nową ambasadorkę swoich produktów.

 


“Mamy zaszczyt powitać Grace w rodzinie Estée Lauder” – ogłosił Stephane de La Faverie, Global Brand President Estée Lauder. “To niezwykle nowoczesna i piękna dziewczyna, która odświeży ponadczasowy styl i aspiracje Estée Lauder. Ta obdarzona fantastycznym poczuciem humoru młoda kobieta, która szturmem zdobyła świat mody nada naszej marce całkiem nowy wymiar.”

A Grace Elizabeth dodała “Bardzo się cieszę, że będę reprezentować Estée Lauder” . “Zawsze pasjonowałam się kosmetykami i pielęgnacją urody, a współpraca z kultową marką jest niczym spełnienie marzeń. Nie mogę się już doczekać pierwszej kampanii!”.

My także, bo już wiemy, że będzie przepiękna.

ZobaczSchowaj komentarze

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności