MODA

2. edycja konferencji Fashion Economy w Warszawie

18.11.2019 Wojciech Szczot

2. edycja konferencji Fashion Economy w Warszawie
Fot. Imaxtree

Już 21 listopada odbędzie się druga edycja konferencji Fashion Economy, organizowanej przez Akademię Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego, której partnerem strategicznym jest firma doradcza KPMG. Podczas konferencji zostaną zaprezentowane wyniki drugiej edycji raportu na temat rynku mody w Polsce, opracowanego przez KPMG we współpracy z Akademią Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego.

Motywem przewodnim tegorocznej edycji raportu są wyzwania stojące przed branżą mody, m.in. w zakresie różnic pomiędzy podejściem do mody poszczególnych pokoleń konsumentów, ich preferencji zakupowych oraz wpływu eko-trendów zarówno na branżę mody, jak i postawy konsumenckie. 

Ponadto, podczas konferencji zostanie zgłębione zagadnienie zrównoważonego rozwoju w sektorze mody – czy ekologiczna moda jest wyłącznie nowym trendem, czy to już „must have” marek odzieżowych. Zaproszeni eksperci poruszą też temat pracy i zatrudnienia w branży mody w dobie zmieniającego się świata oraz potrzeb młodszych pokoleń. 

Wybitni specjaliści pokażą świat mody online od kuchni i postarają się odpowiedzieć na pytanie, czy moda całkowicie przeniesie się do sieci. Zostanie także przybliżony silny trend na polskim rynku „od rzemiosła do biznesu". Na koniec przedstawione trendy, spostrzeżenia oraz wnioski zostaną skonfrontowane z dawnymi wyobrażeniami wizjonerów i pionierów polskiej branży mody. Odpowiedzą oni na pytania: jak wyglądała branża mody kilkadziesiąt lat temu i czy spodziewali się jej rozwoju w obecnym kierunku, co ich zaskoczyło i przed czym mogą dziś przestrzec młodsze pokolenia rozwijające branżę – biznes mody wczoraj, dziś i jutro – „od kuchni” i bez „owijania w bawełnę”. 

Podczas konferencji wystąpi wielu cenionych specjalistów w polskiej branży mody, ekspertów firmy KPMG opracowujących raport oraz przedstawicieli Uczelni Łazarskiego, w tym m.in. Viola Śpiechowicz, Dorota Kawalec (Vanda Novak), Monika Kapłan (LPP), dr Małgorzata Gałązka–Sobotka (CKP Uczelni Łazarskiego), Agnieszka Oleksyn-Wajda (Akademia Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego), Ula Wiszowata (Akademia Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego), Jan Karasek (KPMG), Monika Palmowska (KPMG), Hanna Gajos (dziennikarka i krytyk mody), Anna Jurgaś (była naczelna Glamour), Joanna Siwińska – Kopera (Love the Dress), Grażyna Olbrych (była redaktor naczelna Glamour, Elle), Sylwia Majcher (autorka bestsellerowej książki Gotuję, nie marnuję), Anna Atanasow (general counsel z firmy CCC), Paweł Dziekoński (Kazar Footwear), Szymon Stadnik (Frista Retail Business), Marzena Zahlin (Handelsbanken). 

Organizatorem konferencji jest Uczelnia Łazarskiego. Partnerem strategicznym konferencji jest KPMG w Polsce. Partnerzy merytoryczni: Związek Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan, Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Polska Izba Przemysłu Skórzanego. Patroni medialni: Twój Styl, Elle, Fashion Biznes, La Mode Info, FASHIONPOST, LAMetD La Mode et la Diplomatie oraz Manager Report.