MODA, SHOPPING ONLINE, STYL ŻYCIA
Virgil Abloh nowym dyrektorem kreatywny męskiej linii Louis Vuittona
29.03.2018 Katarzyna Błażuk
Louis Vuitton od poniedziałku ma nowego dyrektora artystycznego męskiej linii. Został nim 38 – letni, czarnoskóry architekt, przyjaciel Kenyego Westa, król mediów społecznościowych, ale także DJ (który ostatnio zagrał już tak dużo koncertów w Art Basel w Miami, że sam „stracił rachubę”) i założyciel streetwearowej marka Off-White – Vergil Abloh. Choć z wykształcenia jest inżynierem i nie ukończył prestiżowych szkoły projektowania ubioru (nie licząc stażu w Fendi) tak jak jego poprzednik Kim Jones, to i tak udowodnił, wszystkim, którzy w niego nie wierzyli, że można zrobić karierę i osiągnąć spektakularny sukces.
Abloh jest nie tylko pierwszym amerykańskim dyrektorem kreatywnym Louisa Vuittona, ale jednym z trzech czarnoskórych projektantów, których luksusowy koncern LVMH postawił za sterami swoich największych marek. Pierwszym był Ozwald Boateng, który kierował męską odsłoną Givenchy od 2003 do 2007, kolejny to Oliver Rousteing – dyrektor kreatywny Balmain, a trzecim jest Virgil Abloh. Ten rok będzie należał do czarnoskórego projektanta. Jeszcze za nim został dyrektorem kreatywnym męskiej linii Louisa Vuittona, został nominowany do prestiżowej nagrody CFDA, w dwóch kategoriach dla projektanta mody damskiej i męskiej.
Abloh jest jednym z tych twórców, którzy postanowili sprostać oczekiwaniom młodego pokolenia, ale też tym, który sprawił, że streetwear stał się luksusowy i supermodny. Udowodnił to powołując w 2013 roku brand – Off-White, który niemal od razu stał się jednym z najbardziej pożądanych. Ubrania i dodatki z logo marki nie tylko trafiły do Colette czy Barneys, ale chętnie pokazywały się w nich gwiazdy m.in: Jay-Z, Beyoncé i Rihanna. Abloh wielokrotnie podkreślał, że jest częścią nowej fali, czyli pomimo, że sam ma 38 lat, myśli jak jego młodzi klienci. Identyfikacja z młodymi pokoleniem, jak sam często powtarza, jest jednym z jego głównych priorytetów: „Zawsze staram się udowodnić mojej 17-letniej jaźni, że mogę robić rzeczy, o których myślałem, że nie są możliwe”. W sposób niezwykle umiejętny obserwuje zmieny zachodzące w kulturze młodych i potrafi to przekuć w sukces finansowy. Takie działania nie mogły zostać niezauważone przez wielki koncern mody, jakim jest LVMH.
Teraz Abloh planuje przenieść się z całą rodzinę do Paryża, ograniczyć występy jako Dj, ale nadal zamierza kontynuować współpracę z Kanye Westem (z którym przyjaźni się i współpracuje), a także rozwijać markę Off-White.