Wakacje to idealny czas na to, aby nadrobić książkowe zaległości. Dla wszystkich miłośników mody, świata elegancji i inspirujących postaci z branży fashion, przygotowaliśmy przegląd 10 tytułów, które naprawdę warto mieć w swojej biblioteczce. Znajdziecie wśród nich zarówno biografie projektantów i redaktorów, poradniki dotyczące tego jak zaistnieć i przebić się w bezlitosnej modowej rzeczywistości, poznacie również pilnie strzeżone sekrety i tajemnice zza kulis. Miłej lektury!
Sophia Amorouso „Girl Boss”
Nigdy nie pracowała na etacie, zawsze miała świetne wyczucie stylu i pasję do mody, która ostatecznie poprowadziła ją do rzucenia szkoły. Sophia Amorouso, bo o niej mowa, to nazywana „najseksowniejszą prezes świata”, założycielka i była dyrektor zarządzająca popularnego na całym świecie sklepu internetowego Nasty Gal (zrezygnowała z tej funkcji w styczniu tego roku). Rezygnując ze sklepów stacjonarnych, a standardowe działania marketingowe zastępując bazą lojalnych fanów i złożoną aktywnością w social media, stworzyła internetowe modowe imperium warte 240 milionów dolarów. W swojej książce bierze pod lupę prawdziwe znaczenie tytułu #Szefowej i radzi, jak osiągnąć sukces pozostając sobą. Frances Corner „Why Fashion Matters”
Książka Frances Corner z London College of Fashion to bezsprzecznie pozycja obowiązkowa dla wszystkich zainteresowanych lub wiążących swą przyszłość z modą. „Moda ma znaczenie. Dla ekonomii, społeczeństwa i każdego z nas z osobna. To, co nosimy, mówi o tym kim jesteśmy i kim chcemy być szybciej niż cokolwiek innego. Moda jest jednocześnie najbardziej bezpośrednią i intymną formą ekspresji własnego ‘ja’”, Corner pisze we wstępie swojej książki. Bazuje ona na 101 spostrzeżeniach dotyczących branży mody, jej sprzecznościach, powiązaniach wysokiej technologii ze stylem eko, ponadczasowego stylu i zjawiska „fast fashion”, czy też konsumpcji i idei zrównoważonego rozwoju. Grace Coddington „Grace: a memoir”
Grace Coddington, była modelka, a obecnie dyrektor kreatywna amerykańskiego „Vogue’a", do momentu, w którym światło dzienne ujrzał film dokumentalny „The September Issue”, pozostawała niejako w cieniu, kreując magazyn z drugiego planu. Jest jedną z najbardziej znanych stylistek i chyba najbardziej zaufaną osobą Anny Wintour (mimo że dość często się ze sobą nie zgadzają). Jej autobiografia to przede wszystkim kronika dokumentująca jej pracę – najpierw jako modelki, później jako redaktora. Pojawiają się tu także wątki dotyczące największych nazwisk świata mody, z którymi przyszło jej współpracować (m.in. Calvina Kleina, Bruce’a Webera czy Naomi Campbell) oraz spraw osobistych – z autobiografii Coddington dowiecie się m.in. w jakich okolicznościach zmarła jej siostra oraz że Anna Wintour wcale nie jest taka zła, jak wzorowana na niej bohaterka filmu „Diabeł ubiera się u Prady”. Dodatkowo, każdy rozdział opatrzony jest uroczymi rysunkami autorstwa Grace. Autobiografia dyrektor kreatywnej Vogue’a to pozycja obowiązkowa dla każdego miłośnika mody. Polecamy! Alexa Chung „It”
To pierwsza książka modelki, prezenterki i brytyjskiej „it-girl”, której styl inspiruje rzesze kobiet na całym świecie. To nie tylko poradnik dotyczący ubierania się. To zbiór luźno powiązanych ze sobą tekstów dotyczących świata mody i show biznesu, osobistych rysunków Brytyjki, wycinków z gazet i zdjęć, znalazło się nawet miejsce na fragmenty pisanego przez nią w dzieciństwie pamiętnika. Mimo że książka Chung jest bardzo osobista, sama autorka nie chce, by określać ją mianem autobiografii. „To nie jest autobiografia. To książka o tym, jak żyję”. A któż nie chciałby żyć jak Alexa Chung? Kelly Cutrone „If you have to cry, go outside”
Kelly Cutrone to amerykańska publicystka i osobowość telewizyjna, znana chociażby z emitowanego przez stację MTV reality show „Wzgórza Hollywood”. Jako właścicielka firmy PR-owej „People’s Revolution”, która produkowała pokazy takich marek jak Jeremy Scott, Thierry Mugler, Vivienne Westwood czy Valentino, świat mody zna od podszewki i jak nikt inny zna obezwładniającą niekiedy presję czasu panującą w tym biznesie. W swojej książce o wymownym tytule „ If you have to cry, go outside” Cutrone pisze o swoim doświadczeniu w branży modowej oraz wzlotach i upadkach bez jakiegokolwiek słodzenia czy ubarwiania. Radzi także jak przebić się w świecie mody i co ważniejsze, jak dotrzeć i utrzymać się na szczycie. Diana Vreeland „DV”
Diana Vreeland – legendarna redaktorka mody, naczelna „Harper’s Bazaar" i „Vogue’a", konsultantka Costume Institute of the Metropolitan Museum of Art, ikona, której styl przez lata inspirował miliony. Autobiografia, którą napisała pięć lat przed śmiercią, w 1984 roku, to nie tylko niezwykły życiorys (który swoją drogą został także udokumentowany w poświęconym jej filmie „The eye has to travel”). To także zapis ogromnej pasji i miłości do mody, które sprawiły, że Vreeland wywarła ogromny wpływ na branżę i stała się synonimem dziennikarstwa modowego na najwyższym poziomie. Pozycja obowiązkowa!
Nigdy nie pracowała na etacie, zawsze miała świetne wyczucie stylu i pasję do mody, która ostatecznie poprowadziła ją do rzucenia szkoły. Sophia Amorouso, bo o niej mowa, to nazywana „najseksowniejszą prezes świata”, założycielka i była dyrektor zarządzająca popularnego na całym świecie sklepu internetowego Nasty Gal (zrezygnowała z tej funkcji w styczniu tego roku). Rezygnując ze sklepów stacjonarnych, a standardowe działania marketingowe zastępując bazą lojalnych fanów i złożoną aktywnością w social media, stworzyła internetowe modowe imperium warte 240 milionów dolarów. W swojej książce bierze pod lupę prawdziwe znaczenie tytułu #Szefowej i radzi, jak osiągnąć sukces pozostając sobą. Frances Corner „Why Fashion Matters”
Książka Frances Corner z London College of Fashion to bezsprzecznie pozycja obowiązkowa dla wszystkich zainteresowanych lub wiążących swą przyszłość z modą. „Moda ma znaczenie. Dla ekonomii, społeczeństwa i każdego z nas z osobna. To, co nosimy, mówi o tym kim jesteśmy i kim chcemy być szybciej niż cokolwiek innego. Moda jest jednocześnie najbardziej bezpośrednią i intymną formą ekspresji własnego ‘ja’”, Corner pisze we wstępie swojej książki. Bazuje ona na 101 spostrzeżeniach dotyczących branży mody, jej sprzecznościach, powiązaniach wysokiej technologii ze stylem eko, ponadczasowego stylu i zjawiska „fast fashion”, czy też konsumpcji i idei zrównoważonego rozwoju. Grace Coddington „Grace: a memoir”
Grace Coddington, była modelka, a obecnie dyrektor kreatywna amerykańskiego „Vogue’a", do momentu, w którym światło dzienne ujrzał film dokumentalny „The September Issue”, pozostawała niejako w cieniu, kreując magazyn z drugiego planu. Jest jedną z najbardziej znanych stylistek i chyba najbardziej zaufaną osobą Anny Wintour (mimo że dość często się ze sobą nie zgadzają). Jej autobiografia to przede wszystkim kronika dokumentująca jej pracę – najpierw jako modelki, później jako redaktora. Pojawiają się tu także wątki dotyczące największych nazwisk świata mody, z którymi przyszło jej współpracować (m.in. Calvina Kleina, Bruce’a Webera czy Naomi Campbell) oraz spraw osobistych – z autobiografii Coddington dowiecie się m.in. w jakich okolicznościach zmarła jej siostra oraz że Anna Wintour wcale nie jest taka zła, jak wzorowana na niej bohaterka filmu „Diabeł ubiera się u Prady”. Dodatkowo, każdy rozdział opatrzony jest uroczymi rysunkami autorstwa Grace. Autobiografia dyrektor kreatywnej Vogue’a to pozycja obowiązkowa dla każdego miłośnika mody. Polecamy! Alexa Chung „It”
To pierwsza książka modelki, prezenterki i brytyjskiej „it-girl”, której styl inspiruje rzesze kobiet na całym świecie. To nie tylko poradnik dotyczący ubierania się. To zbiór luźno powiązanych ze sobą tekstów dotyczących świata mody i show biznesu, osobistych rysunków Brytyjki, wycinków z gazet i zdjęć, znalazło się nawet miejsce na fragmenty pisanego przez nią w dzieciństwie pamiętnika. Mimo że książka Chung jest bardzo osobista, sama autorka nie chce, by określać ją mianem autobiografii. „To nie jest autobiografia. To książka o tym, jak żyję”. A któż nie chciałby żyć jak Alexa Chung? Kelly Cutrone „If you have to cry, go outside”
Kelly Cutrone to amerykańska publicystka i osobowość telewizyjna, znana chociażby z emitowanego przez stację MTV reality show „Wzgórza Hollywood”. Jako właścicielka firmy PR-owej „People’s Revolution”, która produkowała pokazy takich marek jak Jeremy Scott, Thierry Mugler, Vivienne Westwood czy Valentino, świat mody zna od podszewki i jak nikt inny zna obezwładniającą niekiedy presję czasu panującą w tym biznesie. W swojej książce o wymownym tytule „ If you have to cry, go outside” Cutrone pisze o swoim doświadczeniu w branży modowej oraz wzlotach i upadkach bez jakiegokolwiek słodzenia czy ubarwiania. Radzi także jak przebić się w świecie mody i co ważniejsze, jak dotrzeć i utrzymać się na szczycie. Diana Vreeland „DV”
Diana Vreeland – legendarna redaktorka mody, naczelna „Harper’s Bazaar" i „Vogue’a", konsultantka Costume Institute of the Metropolitan Museum of Art, ikona, której styl przez lata inspirował miliony. Autobiografia, którą napisała pięć lat przed śmiercią, w 1984 roku, to nie tylko niezwykły życiorys (który swoją drogą został także udokumentowany w poświęconym jej filmie „The eye has to travel”). To także zapis ogromnej pasji i miłości do mody, które sprawiły, że Vreeland wywarła ogromny wpływ na branżę i stała się synonimem dziennikarstwa modowego na najwyższym poziomie. Pozycja obowiązkowa!