#WOLEWIEDZIEC – rusza kampania społeczna popularyzująca badania na obecność wirusa HIV! Oni wolą wiedzieć a Ty?

„Każdego dnia w Polsce nawet trzy osoby dowiadują się, że są zakażone wirusem HIV. Aż dwie trzecie zakażonych nie ma takiej świadomości, bo po prostu się nie bada” – akcja #WOLEWIEDZIEC ma za zadanie poprawienie tych statystyk.

#WOLEWIEDZIEC – rusza kampania społeczna popularyzująca badania na obecność wirusa HIV! Oni wolą wiedzieć a Ty?

O tym, z jak poważnym problemem mamy do czynienia, mówią dane epidemiologiczne. Od początku epidemii, czyli od 1985 roku do lipca 2017 roku, wirusa HIV wykryto w Polsce u 22 657 osób. W tym samym czasie odnotowano ponad 3,5 tysiąca zachorowań na AIDS, a 1382 osoby z powodu tej choroby zmarły. Co roku liczba zakażonych wzrasta o kilkanaście procent. W 2015 roku Polska znalazła się na niechlubnej liście 10 krajów Europy z największą liczbą nowych zakażeń HIV. Dwie trzecie zakażonych wirusem HIV nie wie o swojej chorobie. Żyją z nią, nie zdając sobie z tego sprawy, tym samym narażając innych na zakażenie i zmniejszając swoje szanse na spokojne życie, które mogliby wieść dzięki stałej kontroli lekarza i terapii antyretrowirusowej.

Dlatego FASHION MAGAZINE wraz z MTV Polska i MAC Cosmetics postanowiły zainicjować akcję #WOLEWIEDZIEC. Projekt wspierają Ambasadorzy: Grażyna Wolszczak, Robert Biedroń, Natalia Siwiec, Karolina Pisarek, Piotr Grabarczyk i Michał Baryza.

Ambasadorzy wzięli udział w specjalnej sesji zdjęciowej, która będzie promować całą akcję. Efekty sesji można zobaczyć w najnowszym numerze FASHION MAGAZINE, którego emisja przewidziana jest na 14. maja. Projekt będzie promowany dodatkowo w kanale MTV Polska oraz online i w mediach społecznościowych organizatorów i Ambasadorów akcji.

Symbolem akcji #WOLEWIEDZIEC jest serce z czerwoną wstążką. Okazaniem poparcia dla akcji jest malowanie na skórze symbolu akcji oraz oznaczanie zdjęć hasztagiem #WOLEWIEDZIEC.

ZobaczSchowaj komentarze

Światowy sukces Wojtka Mazolewskiego

Basista osiągnął to, o czym inni polscy muzycy mogą tylko pomarzyć. Wydał płytę w Wielkiej Brytanii i zbiera świetne recenzje. Wywiad z Wojtkiem Mazolewskim przeczytasz w najnowszym „Fashion Magazine”.

Światowy sukces Wojtka Mazolewskiego

Nieraz słyszymy o polskich artystach szykujących się do podboju Zachodu. Niestety, zazwyczaj na szykowaniu się kończy. Lider zespołu Wojtek Mazolewski Quintet nie robił wokół siebie wielkiego zamieszania, nie ogłaszał swoich planów w śniadaniówkach, tylko skupił się na działaniu. Podpisał kontrakt z brytyjską wytwórnią Whirlwind Recordings i wydał reedycję albumu „Polka” z 2014 roku (który w naszym kraju pokrył się platyną). Efekt? „Polka autentycznie zasługuje na zazwyczaj nadużywane miano arcydzieła” – zachwyca się amerykański portal All About Jazz, najpopularniejsza na świecie strona zajmująca się tematyką jazzu. „Dla mnie album roku” – pisze recenzent serwisu Kind of Jazz, a najważniejsze pismo jazzowe w Austrii „Concerto Magazine” przekonuje, że po odejściu Tomasza Stańki, to właśnie Mazolewski jest największą nadzieją polskiego jazzu. Płytę „Polka” w samych superlatywach opisują też tak znane na świecie tytuły jak „DownBeat Magazine” czy „The Wire”.

Choć nie była nagrywana z myślą o zachodnich odbiorcach, „Polka” jest świetnym towarem eksportowym. Wojtek Mazolewski Quintet czerpie z polskiej tradycji jazzu, ale tworzy muzykę uniwersalną, zrozumiałą i atrakcyjną zarówno dla polskiego, jak też zagranicznego słuchacza. I zarówno dla tego dobrze obeznanego z jazzem, jak też tego, który w muzyce szuka przede wszystkim wpadającej w ucho melodii. Tę znajdzie choćby w przepięknym kawałku „Paris”, który jest kwintesencją twórczości Mazolewskiego – z jednej strony pragnącego wprowadzić niełatwy gatunek, jakim jest jazz pod strzechy, z drugiej pilnującego, by nie zgubić jego istoty.

Na utwór promujący płytę wybrano „Romę”. Teledysk powstał podczas festiwalu Elijazzen na archipelagu norweskich wysp Lofoty.

„Polka” zachwyciła zachodnich recenzentów, ale nie jest to pierwszy raz, gdy Mazolewski jest zauważony za granicą. W zeszłym roku utwór „Theme de YoYo” z singla „London” został wybrany przez legendę brytyjskiego radia BBC, Gillesa Petersona do pięćdziesiątki najlepszych utworów jazzowych 2017 roku.

W jaki sposób basiście udało się przebić za granicą, przeczytasz w najnowszym „Fashion Magazine”. W pierwszym wywiadzie po światowym sukcesie „Polki” Mazolewski mówi też m.in. o tym, jak wychowuje syna, co go kręci w modzie i z którymi artystami chciałby nawiązać współpracę. Wojtek jest znany z tego, że lubi nagrywać z muzykami spoza jazzu  – grał m.in. z Johnem Porterem, Anią Rusowicz i Wojtkiem Waglewskim. Nie chce zamykać się w jednym gatunku, dlatego też w tym roku był ambasadorem festiwalu Jarocin i wystąpił na Pol”and”Rock Festival.

Tekst: Agnieszka Niedek

ZobaczSchowaj komentarze

Neonowa zieleń hitem zimy 2019!

Heine/Aboutyou.pl

Spodnie
210 zł

Le Specs

Okulary
ok. 370 zł

Manokhi

Czapka
1125 zł

MSGM

Sukienka
1431 zł

Nike AirMax Plus PRM

Buty
819 zł

Wandler

Torebka
ok. 2000 zł
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności