brak kategorii

Urodowa jesień: Kultowe polskie marki, które wracają do łask

26.10.2016 Redakcja Fashion Magazine

Urodowa jesień: Kultowe polskie marki, które wracają do łask

Biały Jeleń

Pamiętacie szare mydło albo proszek do prania Pollena? Firma z prawie stuletnią historią odpowiedzialna za ich produkcję, dzisiaj istnieje pod nazwą Biały Jeleń. Jej początki sięgają 1921 roku, kiedy szare mydło produkowano w Fabryce Przetworów Tłuszczowych w Trzebini. Kilka lat później firmę wykupił koncern Schicht-Lever, a główna siedziba przeniosła się do Warszawy. W okresie PRL firmę przejęła POLLENA – Lechia w Poznaniu. Mydła Biały Jeleń były pośród najbardziej dostępnych produktów, a jedną z największych zalet była uniwersalność, bo używano ich nie tylko do higieny osobistej, ale też w praniu. Koniec PRL oznaczał zalew naszego rynku różnymi produktami z Zachodu, ale Biały Jeleń nie tylko zdołał się na nim utrzymać, ale ma się całkiem dobrze. Zmiana logo, poszerzenie gamy produktów były strzałem w dziesiątkę. Marka odnosi coraz więcej sukcesów na rynku, a klientów wciąż przybywa.

Pani Walewska

Tego produktu chyba nie trzeba przedstawiać. Perfumy oraz krem Pani Walewska w eleganckim, granatowym flakonie ze złotą nakrętką kilka lat temu były obecne prawie na każdej łazienkowej półce. Dzięki firmie Miraculum zadebiutowały na rynku w latach 70. i niemal od razu zyskały ogromną popularność, a kobiety w Polsce zaczęły pachnieć tą kwiatową mieszanką na bazie konwalii. Szczególną uwagę zwracało luksusowe, jak na tamte czasy, opakowanie inspirowane serialem „Marysia i Napoleon” z Beatą Tyszkiewicz i Gustawem Holoubkiem. Nie bez przyczyny flakon perfum do złudzenia przypomina słynne nakrycie głowy francuskiego cesarza. W 2011 roku linia Pani Walewska obchodziła swoje 40-te urodziny i właśnie z tej okazji pojawiła się pierwsza kampania reklamowa oraz jubileuszowe produkty. Obecnie, linia Pani Walewska jest podzielona na kilka serii – klasyczną, Noir, White, Ruby, Sweet Romance oraz Gold. Nie musimy chyba wspominać, że wciąż cieszą się dużą popularnością.

Celia

Patrząc teraz na sklepowe półki ciężko nam sobie wyobrazić, że kiedyś asortyment makijażowy był bardzo ograniczony. O wielu produktach kobiety w Polsce mogły tylko pomarzyć, ale na szczęście wtedy z pomocą przyszła marka Celia. Jej początki sięgają 1959 roku, kiedy opracowano recepturę słynnej już pomadki, a zanim mogliśmy się obejrzeć większość Polek używała ich szminek, pudrów oraz tuszy do rzęs. Dzisiaj oferta marki jest o wiele większa. Już nie tylko produkty do makijażu cieszą się taką popularnością, ale również linia pielęgnacyjna, która w 2009 roku zdobyła Laur Konsumenta w kategorii „Odkrycie Roku”. Jednym z najpopularniejszych produktów wciąż jest  jest 2w1 Nawilżająca Pomadka-Błyszczyk. Zdecydowany must-have!

Barwa

Chyba większość z nas widziała albo słyszała o linii Siarkowa Moc marki Barwa. Kosmetyki z tej serii od lat cieszą się wielką popularnością wśród konsumentów, ale nie wszyscy wiedzą, że marka została założona w 1949 roku. Początki były jednak nieco inne, ponieważ firma skupiała się głównie na produktach czystości.
W latach 50. przyszła pora na farby do włosów, a w latach 70. na mydło w kostce. Stopniowo oferta marki rozszerzała się coraz bardziej i tak dzisiaj firma posiada ponad 100 produktów począwszy od środków czystości, przez pielęgnację po kosmetyki dla dzieci. Przez ponad 50 lat jest symbolem dobrej jakości za równie dobrą cenę. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji wypróbować ich produktów, najwyższy czas!