Starbucks wycofuje plastikowe słomki! Oto 3 sposoby na ich zastąpienie

Ku uciesze ekologów i obrońców praw zwierząt, Starbucks zdeklarował, że do 2020 roku wyeliminuje ze sprzedaży plastikowe słomki! Jaką alternatywę znajdzie dla ich użycia?

Biorąc pod uwagę liczbę kawiarni Starbucks na świecie (ponad 28000!), ilość zużytych słomek zredukuje się o ponad miliard rocznie! Plastikowe słomki, wszechobecny dodatek do napojów mrożonych, w ostatnich latach traci na popularności. A to wszystko dzięki narastającemu sprzeciwowi wobec ich niekorzystnego wpływu na środowisko. Mimo tego, że słomki są wykonane z polipropylenu, nadającego się do recyklingu plastiku, większość recyklerów ich nie akceptuje. Są zbyt lekkie i małe, przez co nie nadają się do sortowników, w których często giną i ostatecznie lądują na wysypiskach śmieci i dnach oceanów.

Jakie zatem istnieją alternatywy dla szkodliwych słomek plastikowych? Oto 3 proste rozwiązania!

  1. Wieczka z ustnikiem – z tego sposobu skorzystał właśnie Starbucks! Dzięki specjalnym otworom w wieczkach, nikomu nie potrzebne będzie używanie słomek. Jedynym wyjątkiem będzie Frappuccino, które będziemy pić przez słomki, o których przeczytacie w kolejnym punkcie.
  2. Słomki papierowe – zanim plastikowe słomki stały się standardem, najpopularniejsze były słomki papierowe. Grupa ekologiczna For A Strawless Ocean zachęca do stosowania biodegradowalnych słomek Aardvark, które podobno rozkładają się w ciągu 45-90 dni. Jest to obecnie najpopularniejsza alternatywa w głównych sklepach detalicznych.
  3. Słomki metalowe – uważane za najbardziej przyjazne dla środowiska ze względu na to, jak możliwość wielokrotnego użytku. Słomki pochodzą z aluminium, stali nierdzewnej oraz tytanu i są nierdzewne. Wiele metalowych słomek nadaje się również do mycia w zmywarce, można je zginać i są dopasowane do większości kubków.
ZobaczSchowaj komentarze

Zobaczcie ekologiczną restaurację przyszłości – Zero Waste Bistro!

Coraz częściej zwracamy uwagę na opakowania, które wyrzucamy. Dzięki świadomości tego, co powstało w procesie recyklingu, doceniamy wartość segregacji śmieci. Ci, którym los naszej planety nie jest obojętny, pokochają koncepcje Zero Waste Bistro – tutaj nic się nie zmarnuje!

Od niezjedzonej żywności, która trafia wprost z naszych talerzy do kompostowników. przez kubki, talerze a nawet ściany, które można poddać recyklingowi! Wszystko to jest nie tylko wyjątkowe w swoim zamyśle i idei, ale również wyglada zniewalająco. Wnętrze prezentuje się niczym wykonane z najdroższych surowców. Architekci udowadniają w ten sposób, że recykling może być modny, a to, co ładne wcale nie musi być wykonane z marmuru – wystarczy Tetra-Pak.

Sam projekt restauracji powstał w ramach festiwalu NYCxDesign na zlecenie Fińskiego Instytutu Kultury. Kuratorami instalacji powstałej na nowojorskim Manhattanie jest para fińskich designerów, Harri Koskinen i Linda Bergroth. Cały zamysł opiera się na gospodarce wewnętrznej, wszystko jest tutaj wykorzystywane i ponownie przetwarzane tak długo, jak to tylko możliwe. Zero Weste Bistro jest co prawda restauracją tymczasową, ale już wywołuje sensacje i prowokuje do zastanowienia się nad wspieraniem środowiska i rolą przetwarzania odpadów.

ZobaczSchowaj komentarze

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności