MODA, SHOPPING ONLINE, STYL ŻYCIA

Witajcie w przyszłości, Zara wprowadza rozszerzoną rzeczywistość do swoich sklepów

12.04.2018 Katarzyna Błażuk

Witajcie w przyszłości, Zara wprowadza rozszerzoną rzeczywistość do swoich sklepów

Zara postanowiła przez najbliższe dwa tygodnie wprowadzić nas w świat rozszerzonej rzeczywistości. Od dziś dzięki aplikacji ZARA AR, możemy sprawdzić jak najnowsza technologia może wpłynąć na nasz sposób robienia zakupów i sprawić by były jeszcze łatwiejsze. Czym jest Zara AR? ZARA Augmented Reality to koncepcja stworzona przez dyrektor kreatywną Ezrę Petronio i opracowana razem z francuską firmą HOLOOH oraz INRIA (Francuski Instytut Narodowy Informatyki i Matematyki Stosowanej). Według Petronio „globalny zasięg Zary sprawia, że to doświadczenie staje się jeszcze szersze i bardziej inkluzywne. Ta ekscytująca koncepcja nie mogłaby być bardziej naturalna dla marki: rzeczywistość rozszerzona była zawsze obecna Zarze”.

Jak to działa? Wystarczy ściągnąć aplikację, można pobrać ją ze sklepów iTunes i Google Play lub przez www.zara.com oraz aplikację Zary.

Aplikację można aktywować na witrynach, podestach oraz paczkach z zamówieniami online. Po nakierowaniu telefonu na znak graficzny umieszczony na tych elementach na ekranie pojawiają się modelki Léa Julian i Fran Summers w scenkach trwających od 7 do 12 sekund. Na planie zdjęciowym o powierzchni 170 m2 nagrano 12 różnych, dynamicznych hologramów przy użyciu 68 kamer. Modelki pozują, poruszają się i rozmawiają podczas prezentowania kolekcji Studio w realistyczny sposób dostosowany do każdej scenerii. Prezentowane stylizacje można kupić jednym kliknięciem poprzez aplikację ZARA.

ZARA AR nie tylko ułatwia zakupy online, ale także umożliwia podzielenie się tym doświadczeniem w sieciach społecznościowych.

Inicjatywa Zary pokazuje, w jaki sposób innowacja, inspiracja i technologia pomagają zmienić dystrybucję mody. Jednoczesny kontakt użytkownika z prawdziwą rzeczywistością w sklepie i rzeczywistością wirtualną przez aplikację jest czymś więcej niż zdumiewającą nowinką i staje się użytecznym narzędziem ułatwiającym zakupy.

Czy tak będziemy w najbliższym czasie robić zakupy?