Relacja z gali dyplomowej MSKPU 2017

Wnętrza warszawskiego Muzeum Etnografii zgromadziły tłumy gości, którzy przyjęli zaproszenie Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru, aby zobaczyć kolekcje dyplomowe najzdolniejszych studentów. Konsekwencja i dojrzałość projektowa były widoczne w każdej z trzynastu propozycji. My także wyróżniliśmy jedną z nich.

Relacja z gali dyplomowej MSKPU 2017
Adam Samsel

W pierwszym rzędzie zasiedli promotorzy studentów, tacy jak Marusz Przybylski, Weronika Pietras oraz Andrzej Foder. Obok nich obecni byli Magdalena Płonka, współzałożycielka MSKPU, oraz goście specjalni: Monika Ciesiełkiewicz-Polka pracująca dla brytyjskiego modysty Philipa Treacy oraz Alberto Campagnilo – wykładowca portugalskiej uczelni IADE Creative University, który przez wiele lat sprawował funkcję managera marketingu Giorgio Armani w Mediolanie, a obecnie dzieli się swoją wiedzą ze studentami wielu modowych uczelni w Europie. Nie zabrakło przedstawicieli najważniejszych mediów oraz marek odzieżowych, takich jak Simple, Wearso, 5.10.15., Levi’s oraz LPP.

Czego nie wiecie o MSKPU

Wśród absolwentów kierunku „Projektowanie Ubioru” na wybiegu pokazali się następujący młodzi projektanci: Jagoda Bartczak, Dominika Gembiak, Natalia Golec, Ania Górka, Małgorzata Iracka, Małgorzata Mazurek, Tamara Miś, Arkadiusz Podgórzak, Adam Samsel, Claudia Thoonen, Jan Wójtowicz, Adrian Zwierzchowski, Joanna Antoniewicz, Ania Chorążak, Julia Kosek, Ewa Nieścioruk, Janet Rybka, Adrianna Sobczak, Elena Vlasova oraz Wojciech Wyza.

Kolekcja Jagody Bartczak

Pokaz reżyserował Maciej Majzner, który do każdego mini-pokazu dobrał odpowiedni podkład muzyczny oraz każdorazowo dawał sygnał do wyjścia na wybieg. Za organizację oraz oprawę artystyczną wydarzenia odpowiadała Joanna Sokołowska-Pronobis. Każdy ze studentów miał okazję pokazać po 5 sylwetek. Modele i modelki  prezentowały bardzo różne stroje, od romantycznych i dziewczęcych, aż po awangardowe i artystyczne, pokryte autorskimi aplikacjami. Materiały były zróżnicowane – gniecione welury, zwiewne tiule i żakardy, popularna popelina, wełny oraz skóry. Studenci nie bali się ryzykownych połączeń tekstyliów, ręcznych naszyć oraz misternych aplikacji. Jednocześnie widać było, że obserwują światowe trendy i potrafią je sprytnie łączyć z autorskimi pomysłami.

Kolekcja Jana Wójtowicza

Najwięcej wyróżnień zgarnęła Natalia Golec, która będzie musiała znaleźć czas na staże u Macieja Zienia, Mariusza Przybylskiego, marki Simple, Wearso oraz LPP. Maciej Zień wyróżnił Jagodę Bartczak oraz Jana Wójtowicza. Tak samo uczyniło LPP, które jeszcze dodatkowo wręczyło dyplom Tamarze Miś-Szczechurze. Do pracowni Mariusza Przybylskiego na staż może się szykować Jagoda Bartczak, a zaproszenie do stałej współpracy powędrowało na ręce Adama Samsela i Małgorzaty Mazurek. Marka 5.10.15 wybrała także Adama Samsela oraz Tamarę Miś-Szczechurę. Weronika Pietras, dyrektor kreatywna Simple wyróżniła Małgorzatę Iracką-Czerniak. Levi Strauss Poland wybrał awangardowy denim w wydaniu Jana Wójtowicza.

Jagoda Bartczak: wybieram projektowanie mody zamiast tabeli Excela

Według Fashion Post na wyróżnienie zdecydowanie zasłużył Adam Samsel. Obserwowaliśmy go już podczas obrony i bardzo zaskoczył nas dojrzałym podejściem do zawodu oraz bardzo dopracowaną kolekcją. Połączył klasyczne elementy garderoby z zdekonstruowanymi panelami, wykazał się także wyjątkową wiedzą o materiałach. Kolekcja była bardzo precyzyjne uszyta, co było widać z bliska oraz na wybiegu. To ubrania, które nadają się wprost do noszenia, ale nie są pozbawione szaleństwa, które zawsze jest bardzo cenione w pracach dyplomowych.

Kolekcja Adama Samsela

Alberto Campagnolo, także nagrodził Adama Samsela, podobały mu się również kolekcje Adrianny Sobczak oraz Claudii Thoonen. Monika Ciesiełkiewicz, która reprezentowała pracownię Philipa Treacy, nagrodziła praktykami w Londynie Tamarę Miś-Szczechurę. Zazdrościmy!

Warszawska awangarda w wydaniu Mart Milo

MSKPU, pokazem kolekcji dyplomowych udowadnia, że absolwenci opuszczający tę znaną warszawską uczelnię są gotowi do pracy dla polskich i zagranicznych marek. Ich kolekcje pokazują, że warto kształcić oraz promować młodych projektantów, z których każdy potrzebuje wsparcia ze strony doświadczonych marek oraz mediów. O wygranej kolekcji Adama Samsela, przeczytacie już niedługo na stronie Fashion Post w cyklu „Obserwowani”.

 

ZobaczSchowaj komentarze

KOPI i momu.warsaw łączą siły w nowej kolekcji apaszek „Girls”. Zobaczcie zdjęcia!

Siła tkwi w kobiecości – ta myśl towarzyszyła dwóm młodym projektantkom przy tworzeniu nowej kolekcji apaszek. Mocny przekaz ultrakobiecych wzorów i dwie utalentowane dziewczyny -Natalia Kopiszka oraz Monika Mularczyk. To musiało się udać! Zobaczcie co wspólnie zaprojektowały!

KOPI i momu.warsaw łączą siły w nowej kolekcji apaszek „Girls”. Zobaczcie zdjęcia!

Natalia Kopiszka – młoda projektantka mody oraz Natalia Mularczyk – założycielka momu.warsaw zjednoczyły siły, by wspólnie stworzyć kolekcję apaszek „Girls”. Każda z apaszek to ilustrowany model, przedstawiający kobiecość w innym wymiarze. Do wyboru mamy model w pastelowych kolorach, z graficznym nadrukiem sylwetek kobiet o różnych kolorach włosów oraz karnacji, a także monochromatyczną propozycję, której autorką jest graficzka Weronika Anna Marianna. Apaszki wykonane są z wysokiej jakości satyny. Co najważniejsze, można nosić je na wiele sposobów! Tradycyjnie, na szyi, jako ozdoba torebki lub akcesorium do włosów. Kolekcja dedykowana jest osobom, które poprzez przemyślane dodatki chcą podkreślić swoją kobiecość.

Apaszki trafiły do sprzedaży 6 lipca. Dostępne są na stronach www.kopi.com.pl, www.momuwarsaw.com, a także w butiku marki przy ulicy Nowogrodzkiej 40 w Warszawie. Cena jednej apaszki to 129 złotych.

ZobaczSchowaj komentarze

Sprawdzamy gdzie kupić najpiękniejsze berety tej jesieni!

Moschino

Beret
836 zł

Femi Stories

Beret
149 zł

Lui Store

Beret
229 zł

Mango

Beret
69,90 zł

NA-KD

Beret
80,95 zł

Topshop

Beret
ok. 80 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności