7 sposobów by nie przeziębić się w biurze w upalny dzień

Na takie dni czekaliśmy od dawna! Bezchmurne niebo, zapach wiosny w powietrzu, a słońce towarzyszy nam cały dzień. Praktycznie z dnia na dzień zrzuciliśmy z siebie swetry i długie spodnie na rzecz shortów i zwiewnych sukienek. To niestety okazuje się zgubne, jeśli zmuszeni jesteśmy siedzieć 8 godzin w biurze i innych klimatyzowanych pomieszczeniach. Przedstawiamy Wam kilka rad, których przestrzeganie pomoże Wam pozostać zdrowym przez cały sezon!

1.Miejcie w biurze awaryjny szal

Nasze gardło jest najbardziej wystawione na zgubne skutki klimatyzacji. Trzymajcie zawsze w swoim biurku szal w neutralnym kolorze, który uratuje szyję przed chłodnymi podmuchami powietrza.

2. Sweter lub ponczo

Zaraz po szyi narażone są nasze ramiona. Jeśli macie taką możliwość, to weźcie z domu przewiewny sweter lub ponczo i trzymaj w pracy zawsze w pogotowiu.

3. Suplementy

Pomimo, że ujemne temperatury już dawno za nami, to warto zadbać o ciągłe wspieranie naszej odporności. Skrajnie różne warunki na zewnątrz i we wnętrzu potrafią być zgubne. Zaopatrzcie się w suplementy, które wspomogą organizm. Można przyswajać je jedząc warzywa i owoce, ale również łykając tabletki.

4. Świeże powietrze

Jak najczęściej to możliwe wdychajcie świeże powietrze. Jeśli nie możecie w swoim biurze otworzyć okna, to zadbajcie o to, by raz na 2-3 godziny na minimum 5 minut wyjść na zewnątrz.

5. Inhalacja

Klimatyzacja wysusza śluzówkę, dlatego ważne jest, żeby regularnie ją nawilżać. Choć raz w tygodniu poświęćcie kilka minut w domowym zaciszu na inhalację.

6. Wyschnijcie

W ciepłe dni słońce, ale i podwyższona teqapratura powodują, że częściej i więcej się pocimy. Nie ma nic gorszego niż wejście spoconym do klimatyzowanego pomieszczenia. Po energicznym marszu zostawcie sobie zawsze 5 minut na ochłonięcie w cieniu przed wejściem do klimatyzowanego budynku.

7. Dezynfekcja klimatyzatora

Klimatyzator to idealne środowisko dla grzybów, bakterii czy wirusów. Jedynym sposobem na zapobieganie ich powstawania jest regularne czyszczenie urządzenia. Oczywiście w pracy nie będziecie robić tego same, ale warto się dowiedzieć, czy jest ono odgrzybiany regularnie.

ZobaczSchowaj komentarze

Co zrobić by dobrze się wyspać? Oto 5 sprawdzonych sposobów

O tym jak ważny jest sen nikogo nie musimy przekonywać. Jednak jak właściwie przespać noc by odpoczynek była jakościowy to już zupełnie inna sprawa. Sen to czas, w którym organizm odpoczywa po ciężkim i długim dniu. Serce zwalnia, a narządy wewnętrzne regenerują się. Wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie. W jaki sposób wykorzystać w pełni czas przeznaczony na sen? Poniżej znajdziecie 5 niezawodnych sposobów!

Nie obciążaj organizmu

Za dużo jedzenia, zbyt ciężki trening czy zbyt dużo emocje, które sprawiają, że w naszym organizmie wszystko „buzuje”. Procesy trawienne wykorzystują mnóstwo energii, która w czasie snu powinna być przeznaczona na regenerację organizmu, a nie metabolizm. Intensywne ćwiczenia powodują wydzielanie dużej ilości katecholamin, takich jak adrenalina i noradrenalina, które również nie sprzyjają zasypianiu. Emocje, np. kołatanie serca i burza myśli, które często „dopadają” osoby poddawane ciągłemu stresowi, także skutecznie utrudniają wypoczynek. Wystarczy zatem lekka kolacja, trening zrobiony z głową oraz sprawdzony sposób na odstresowanie, aby zapewnić sobie zdrowy i spokojny sen.

Odłóż telefon i wyłącz komputer

Telefony komórkowe, komputery, laptopy i telewizory emitują niebieskie światło, które używane w nocy rozstraja nasz rytm dobowy, wysyłając do mózgu mylne informacje – mózg nie może zidentyfikować pory dnia odpowiedniej na sen. To niebieskie światło hamuje również produkcję hormonu snu. O ile nie włączanie komputera przed snem jest nieco łatwiejsze, nawet jeśli jesteśmy przyzwyczajeni oglądać ulubiony serial na chwilę przed zaśnięciem, o tyle telefon wielu z nas trzyma pod poduszką czy na poduszce obok. A to właśnie telefony, które zbliżamy do twarzy, działają niebieskim światłem najmocniej. To także one mogą powodować wspomniany w punkcie pierwszym stres, kiedy przeczytamy dramatyczne wiadomości czy wybudzający post znajomego na portalu społecznościowym.

Przewietrz i zapal świece

Większość z nas lubi, kiedy w domu jest ciepło, szczególnie podczas snu. Gorąca kąpiel, ciepły szlafrok i gruba kołdra to według wielu osób czynniki sprzyjające wypoczynkowi. Zbyt wysoka temperatura sprawia jednak, że trudniej jest nam zasnąć. Dlatego przed snem warto uchylić okno na kilka minut, aby przewietrzyć pokój. Temperatura w sypialni powinna wynosić 18–20 stopni Celsjusza. Pomocne w zasypianiu mogą okazać się również świece zapachowe. Dają poczucie ciepła, płomień przywołuje na myśl domowy kominek, a unoszący się zapach, np. lawendy, uspokaja. Nawet jeśli kochamy ciepło, pościel nie może być zbyt gruba i musi być wykonana z tkanin, które oddychają.

Postaw na wygodną piżamę

Piżama to podstawa udanego snu. To ona może pomóc nam zasnąć i spać spokojnie w niemalże każdych warunkach. Czy to w domu czy w hotelu, kiedy stresujemy się wystąpieniem na konferencji kolejnego dnia –  piżama może być elementem, który pomoże nam poczuć się przytulnie i bezpiecznie, a co za tym idzie, spać lepiej i wykorzystać sen w pełni. Aby tak się stało, piżama musi być wykonana z najlepszych materiałów – naturalnych, oddychających i nie powodujących przegrzania organizmu, pocenia czy wychłodzenia. W ubraniach często drażnią nas gryzące metki, dlatego kupując piżamę zwróćmy uwagę, czy są one wystarczająco miękkie. Kluczowe w doborze piżamy jest także jej dopasowanie do pogody czy pory roku. Zimą kiedy kładziemy się spać po powrocie z chłodnego dworu, doskonałym wyborem będzie ta z długimi nogawkami i rękawami, z miękkiej bawełny. Latem, w upały, zamiast spać nago, postawmy na koszulkę z delikatną koronką. Wybór odpowiedniej piżamy jest bagatelizowany, a to on jest pierwszym krokiem do udanego snu. Tworząc piżamy pamiętamy przede wszystkim o tym, aby każdy mógł wybrać spośród nich tę idealną dla siebie. Są modele dla lubiących ciepło, modele glamour, w których kładziemy się spać czując się piękne, są też takie, w których chcemy się schować, gdy nam źle. Wszystko po to, aby w piżamie czuć się po prostu dobrze, zasypiać spokojnie, spać głęboko i budzić się w dobrym nastroju – mówi jedna z założycielek sleepless in Warsaw, Katarzyna Aleksandrowicz.

Zmień otoczenie

Czasami zasnąć nie pozwala nam… sypialnia. To często miejsce, które zamiast ze snem, kojarzy się z pracą. Góra ubrań czekających na wyprasowanie, stos książek czy gazet, które mamy w planach przeczytać, dokumenty leżące na biurku obok łóżka, na które rano musimy nanieść korekty. To wszystko wywołuje w nas stres i włącza tryb „praca”. Podobny wpływ może mieć chociażby umeblowanie sypialni, a nawet kolor jej ścian. Oczywiście spory odsetek ludzi nie może pozwolić sobie na to, aby jeden pokój przeznaczyć wyłącznie do spania, jednak starajmy się, aby właśnie ta czynność była głównym czynnikiem, decydującym o wystroju wnętrza. Aby lepiej spać wystarczy czasami zmienić jedynie kolor ścian, czy przestawić biurko tak, aby nie było ostatnim elementem wystroju, jaki widzimy przed snem. Niech sen będzie rytuałem, a sypialnia miejscem, które nam się z nim kojarzy.

 

ZobaczSchowaj komentarze

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności