STYL ŻYCIA

Przerwa w diecie pudełkowej na święta – o czym warto pamiętać?

16.12.2020 Fashion Post

Przerwa w diecie pudełkowej na święta – o czym warto pamiętać?
Fot. Potrawy bożonarodzeniowe na diecie

Zazwyczaj z utęsknieniem czekasz na potrawy bożonarodzeniowe i świąteczne rozpasanie… tylko że w tym roku postanowiłeś zadbać o swoje zdrowie i sylwetkę. Boisz się, że pierniczki, ciasta, bigosy, pierogi i inne pokusy spowodują, że szybko nadrobisz stracone kilogramy? Eksperci z NTFY podpowiadają, jak podejść do jedzenia na święta z głową.

Z tekstu dowiesz się:

• których potraw bożonarodzeniowych zdecydowanie się wystrzegać,
• jak zachowywać się przy stole, aby nie przesadzić z jedzeniem na święta,
• jak zawiesić dostawę diety pudełkowej i uaktywnić ją w okresie poświątecznym.

Każdemu czasami przyda się przerwa. Drobne odstępstwa mogą urosnąć do rangi małych radości, które dodatkowo wzmacniają motywację do trzymania się wyznaczonego celu. Dlatego nie zachęcamy do katowania się dietami w święta, ale też przestrzegamy przed zupełną utratą kontroli. A o to nietrudno, zwłaszcza jeśli dostawa diety pudełkowej nie obowiązuje w okresie świątecznym.

Potrawy bożonarodzeniowe, które najbardziej tuczą

Jeśli ostatnie pudełko w ramach Twojej diety otrzymasz w Wigilię, dowiedz się więcej o daniach na święta, których spożywanie nie ujdzie Ci na sucho. Do najbardziej kalorycznych potraw bożonarodzeniowych zaliczają się:

• kutia – 480 kcal w 100 g,
• odsmażony krokiet z kapustą i grzybami – 308 kcal w 130 g,
• śledzie w oleju – 295 kcal w 100 g,
• rolada makowa z lukrem – 360 kcal w 100 g,
• piernik staropolski – 352 kcal w 100 g.

Zwycięzcy w tej kategorii byli do przewidzenia. Warto jednak zaznaczyć, że kaloryczność tych dań wynika z użycia do ich przygotowania dużych ilości cukru lub oleju (co ciekawe, surowy płat śledzia nie jest szczególnie kaloryczny).

Czy zatem wszystkie świąteczne przysmaki będą dla Ciebie zakazane? Niekoniecznie. Jak się zdrowo odżywiać i jednocześnie nie odmawiać sobie wszystkiego? Możesz cieszyć się smakiem wigilijnych potraw i skosztować:

• kapusty z grochem – 150 kcal w 100 g,
• kapusty z grzybami – 80 kcal w 100 g,
• zupy grzybowej niezabielanej bez makaronu – 30 kcal w 250 ml,
• barszczu czerwonego czystego – 30 kcal w 220 ml,
• pieczonego karpia w folii – 147 kcal w 100 g.

Jak widzisz, świąteczne ustępstwa nie muszą oznaczać wyrzutów sumienia. Wśród dań wigilijnych znajdziesz te, którymi możesz się raczyć bez ograniczeń!

Jedzenie na święta – jak nie przesadzić?

Nie masz zaufania do swojej samokontroli? Obawiasz się, że Twoja silna wola wytrzyma, dopóki nie poczujesz kuszących zapachów piernika lub bigosu? Skorzystaj z naszych porad, które pomogą Ci opanować pokusę i lepiej kontrolować, co i w jakich ilościach zjadasz:

• Nie nakładaj pełnych porcji dań, a jedynie małe kawałki – w ten sposób spróbujesz wszystkich 12 potraw, a jednocześnie nie przejesz się.
• Jedz z małego talerza – to pozornie błahe rozwiązanie pomoże Ci oszukać zmysły. Mały talerzyk pełen jedzenia sprawia wrażenie obfitości, mimo że tak naprawdę zjadasz niewielką porcję.
• Jeśli masz ochotę na kawałek ciasta, zjedz je po obiedzie, w ramach deseru – jedzenie słodyczy na czczo nigdy nie kończy się dobrze. Może się okazać, że zjesz więcej, niż powinieneś!
• Pamiętaj o piciu wody – wypełnisz żołądek, zadbasz o dobrą perystaltykę jelit, a ponadto nawodnisz organizm (który pozbawiony odpowiedniej ilości wody może dawać podobne oznaki, co przy głodzie).
• Jeśli sam przygotowujesz potrawy świąteczne, postaraj się je odchudzić – śmietanę zastąp jogurtem, upiecz rybę zamiast ją smażyć, zrezygnuj też z zasmażek do zup.
• Nie rezygnuj z aktywności fizycznej – możesz zawiesić swój plan treningowy, ale nie unikaj ruchu. Wybierz się na długi spacer z rodziną, a jeśli pogoda dopisuje, korzystajcie ze sportów zimowych.

Pamiętaj – nie nastawiaj się na to, że w święta uda Ci się zrzucić kolejne kilogramy. Jeśli tylko zdołasz utrzymać dotychczasową wagę, możesz sobie pogratulować!

Dieta po świętach – nie zapomnij do niej wrócić!

Gdy już skończy się świąteczne szaleństwo, pora wrócić do dawnych, zdrowych przyzwyczajeń. Powrót do diety pudełkowej może jednak nieść za sobą pewne problemy – jak aktywować ją na nowo w okresie poświątecznym?

Czy dni, w których zawiesiłeś dostawy cateringu, przepadają? Nie w Nice To Fit You! Na swoim profilu online bez problemu wprowadzisz stosowne zmiany w dostawie diety. Możesz m.in.:

• zawiesić dostawę na dany dzień – najpóźniej dzień przed planowaną dostawą do godziny 10:00,
• przenieść dostawę na wiele dni do przodu – np. na dzień, w którym wrócisz do domu po świątecznym urlopie,
• aktywować zawieszoną dostawę – najpóźniej dwa dni wcześniej do godziny 15:00.

Wszystkie te informacje zamieszczasz w czytelnym kalendarzu. Co więcej, to nie jedyne kwestie, które możesz kontrolować w cateringu NTFY. Tutaj sam układasz swój jadłospis, wybierając spośród 20, 25 i aż 30 propozycji posiłków! Jak widzisz, powrót do diety po świętach jeszcze nigdy nie był tak łatwy!