Powrót do lat ’90-tych! U.S. Legend, autorska kolekcja BIG STAR

Każda dekada ma swoją historię, a w niej wspomnienia, do których wracamy z ogromnym sentymentem. Jest jednak coś w latach ’90, co sprawia, że traktujemy to dziesięciolecie wyjątkowo szczególnie.

Może to kwestia pozytywnych przemian, które zadziały się w naszym kraju? Wszystko z dnia na dzień stawało się kolorowe, a na twarzach ludzi co raz częściej pojawiał się uśmiech. Jest tyle rzeczy z przeszłości, które chcielibyśmy, aby miały miejsce w teraźniejszości. Niektóre z nich już nigdy się nie powtórzą. Są jednak i takie, które zatoczyły koło i znów odkrywamy je na nowo. To moda pozwala nam cofnąć się do szalonych lat, w których bezsprzecznie król był tylko jeden. Jeans.

Przyjaźń, denim i muzyka

Były tylko dwa momenty w ciągu dnia, kiedy muzyka płynąca z kanału MTV ucichała w mieszkaniach milionów ludzi. W godzinę emisji amerykańskich seriali „Przyjaciele” i „Beverly Hills 90210”. Wtedy każdy chłopak chciał wyglądać jak Brandon, a dziewczyny ubierały się na styl Moniki lub Rachel. Jeansowe ogrodniczki i denimowe kurtki były obowiązkowym elementem każdej garderoby. T-shirty oraz bluzy odznaczały się dużym nadrukiem na froncie z logo ulubionej marki, która mocno określała kim jesteśmy i z jaką subkulturą się identyfikujemy. Jeansy potocznie nazywane „marchewami” z wysokim stanem i nogawką szerszą w udach zwężającą się ku dołowi okrzyknięte były ikoną dekady. Dziś jesteśmy świadkami ich wielkiego powrotu!

Legendarny BIG STAR powraca

Nasza marka powraca do unikalnego stylu lat ’90, prezentując autorską kolekcję U.S. Legend. Aby idealnie odwzorować modę minionej dekady, projektanci wykorzystali denim o grubym splocie i dość sztywnej strukturze. Dzięki temu jeansy nie rozciągają się a ich fason nie będzie się zmieniał pod wpływem użytkowania. Designerzy zupełnie odeszli od taliowania czy slimowania kurtek i bluz, nadając im luźną, nieco oversize’ową formę. Z kolei T-shirty i long-sleeve’y ozdobiono na froncie dużymi printami, co również było znakiem szczególnym tamtych lat.

U.S. Legend to wyjątkowa kolekcja, która dla nas osobiście stała się hołdem dla dekady, dzięki której BIG STAR otrzymał miano kultowej marki jeansowej. Dlatego nie wyobrażamy sobie, aby ta linia mogła być sygnowana w inny sposób, jak pierwszym, legendarnym wydaniem logo brandu pod postacią czerwonej tarczy.

ZobaczSchowaj komentarze

Za co najbardziej kochamy lata 90?

Silny wpływ popkultury w latach 90 powodował, że trendy zmieniały się tak szybko jak przychodziły. Społeczeństwo inspirowało się swoim idolem Kurtem Cobainem, kobiety zmieniały fryzury tak często jak Rachel z ,,Przyjaciół”, a wszyscy w codziennym ubiorze kierowali się wyborami bohaterów „Beverly Hills 902010”. Na wybiegach projektantów królowały top modelki, a w muzyce Nirvana obok Spice Girls i ich koturn. Pomimo minionych ponad 18 lat, fashionistki z wielka chęcią sięgają po trendy z końca minionego stulecia. Wszystko za sprawą niekończącej się ilości inspiracji!

W ubiegłym sezonie na ulicach królowały chokery. Aksamitne wstążki można było zobaczyć na szyi co drugiej dziewczyny i na każdym Instagramie. Do jednych przemawiały w delikatniejszej wersji z elementami boho, do drugich w cięższej wersji, choć minimalistycznej. W latach 90 podstawym elementem garderoby były jeansy i kurtka wykonana z tego samego koloru. Nie inaczej jest dzisiaj – nieustannie lansowany przez Calvina Kleina przy współpracy z rodziną Kardashianów obok ponadczasowego Levi’sa. Jeans ubieramy w wygodnych ,,mom jeans”, oversizowych kurtkach, a wszystko łączymy w jednokolorowym total looku. Obecnie ulice podbijają plecaki i nerki, których nie sposób pominąć wymieniając trendy lat 90’. Wtedy będące antytrendami, buntem przeciwko modzie, dziś są najgorętszym hitem. Po torebki nerki Zosi Chylak ludzie zapisują się na listach oczekujących, a ilość dostępnych modeli plecaków jest nie do zliczenia.

Największym fenomenem lat 90 jest ich antystylowość. Czy jeszcze 10 lat temu nie chcieliśmy zapomnieć o przykrótkich topach Britney Spears albo robotniczych ogrodniczkach? Tak samo jest w kwestii obuwia, którego charakter poszedł w nieoczekiwanym kierunku. Brzydkie buty chce mieć każda z nas. Powrócony do łask przez Balenciagę trend spowodował, że zamiast delikatnych balerinek, nosimy na nogach wygodne sneakersy w cięższej lub mniej wersji. Na rynku pojawiają się nowe projekty, ale firmy z długą tradycją przywracają swoje kultowe modele w odświeżonej wersji. Reebook Classic Rapide to przykład takiego zabiegu – model łączy w sobie charakter lat 90 z nowoczesnym minimalizmem, dzięki czemu wpisują się w styl marki, ale i podbijają serca najbardziej wymagających. Nie bez powodu ambasadorką marki i kampanii jest Ariana Grande.

Trendy z lat 90 pojawiają się dziś w sklepach tak szybko, jak były lansowane 20 lat temu. Nie może nas to jednak dziwić, gdyż kochamy przecież te czasy za wygodę, szaleństwo, denimową fakturę jeansu, zmysłowość i kolory !

ZobaczSchowaj komentarze

Sprawdzamy gdzie kupić najpiękniejsze berety tej jesieni!

Moschino

Beret
836 zł

Femi Stories

Beret
149 zł

Lui Store

Beret
229 zł

Mango

Beret
69,90 zł

NA-KD

Beret
80,95 zł

Topshop

Beret
ok. 80 zł
Moda w Fashion Post to nie tylko powierzchowne potraktowanie wyświechtanych trendów. U nas znajdziecie najświeższe wiadomości z branży – zarówno te dotyczące znanych projektantów, jak i fotografów, stylistów i redaktorek mody. Obserwujemy polskie i zagraniczne gwiazdy, modelki i blogerki oraz analizujemy ewolucję ich stylu. Zbieramy opinie ekspertów, publikujemy kontrowersyjne felietony i nie boimy się wyrażać naszych poglądów. Jesteśmy na bieżąco z pokazami mody i na ich podstawie przewidujemy trendy. Na koniec podpowiadamy, dokąd pójść na zakupy, by wyglądać modnie. Nasze rekomendacje nie ograniczają się do sieciówek jak Zara czy H&M – wspieramy też młodych polskich projektantów i niszowe marki, które naszym zdaniem zasługują na uwagę. Do mody podchodzimy poważnie, ale mamy do niej dystans – czego i wam życzymy.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności