Plandid bije rekordy popularności na Instagramie! Co to takiego?

Na pewno nie raz scrollując Instagrama natrafiliście na zdjęcie kogoś swobodnie przechadzającego się po plaży czy popijącego wino w restauracji tak, jakby nie był świadomy znajdującego się w pobliżu aparatu. Ale czy zdawaliście sobie sprawę z tego, że ten typ fotografii tak naprawdę nie powstał przypadkiem, a co więcej jest rozwijającym się trendem podbijającym Instagram? Plandid, bo taką nazwę nosi najnowsza moda, zakłada w swojej filozofii pozowane, ale nieprzerysowane kadry, które mają wyglądać niezwykle spontanicznie i naturalnie. Czy to oznacza koniec ery selfie w lustrze i idealnych dzióbków?

A post shared by Beyoncé (@beyonce) on

Skąd wzięło się samo słowo „plandid” i cała idea? 

Pojęcie to powstało z połączenia dwóch słów– „planned” i „candid”, co oznacza nic innego jak kombinację przymiotnika „zaplanowany” i określenia „niepozowane zdjęcie”. Odnosząc się do definicji, plandid ma być ostrożnie wyważonym ujęciem najczęściej wykonywanym jednej osobie, które w przeciwieństwie do pozowanych kadrów ma wyglądać niezwykle spontanicznie, niemal tak jakby osoba uwieczniona na fotografii była na tyle pochłonięta jakąś codzienną czynnością, że kompletnie nie zwróciła uwagi na czyhającego obok paparazzi. Podczas gdy prawdopodobnie w rzeczywistości zdjęcie powtarzane było jakieś 50 razy w specjalnym miejscu i z odpowiednio wybraną pozą.

Czemu ludzie decydują się na robienie tego typu zdjęć?

Głównie przez to, że stanie sztywno przed obiektywem aparatu i mówienie „cheese” czy wyciąganie ręki i składanie ust w dzióbek podobno jest już passe. Co więcej, trend lansują jedne z największych gwiazd, które chętnie dzielą się swoim prywatnym życiem na Instagramie, między innymi Beyonce, siostry Jenner, Bella Hadid czy Alessandra Ambrosio. Nową modę szybko podchwyciły także polskie influencerki takie jak Anja Rubik, Jessica Mercedes czy Maffashion. Jednak jak głoszą statystyki, pomimo tego, że trend szybko przyjął się wśród sław, nie jest jeszcze do końca znany wśród innych użytkowników (a może nie każdy jest go po prostu świadomy?), bowiem pod tagiem „plandid” udało nam się znaleźć jedynie 3600 zdjęć co wypada dość blado przy wyniku jaki udało się uzyskać tagowi „selfie”, pod którym kryje się ponad 313 milionów ujęć.

No i wreszcie… Jak zrobić idealny „plandid”? Szybka instrukcja!

  1. Najpierw wybierz odpowiednią lokalizację (najlepiej z dobrym światłem!) oraz czynność jaką będziesz wykonywać np. picie wina w restauracji, wchodzenie bądź wychodzenie z basenu albo spontaniczny spacer po pięknej plaży w Malibu.
  2. Poproś przyjaciółkę, partnera bądź jakąkolwiek inną osobę o anielskiej cierpliwości do poświęcenia swojego czasu na wykonanie idealnego ujęcia.
  3. Czas na pozę! Wybierz taką, która nie wzbudzi w nikim najmniejszych podejrzeń o ustawionym zdjęciu. Koniecznie pamiętaj o tym, aby pod żadnym pozorem nie spojrzeć w obiektyw aparatu – to zrujnowałoby teorię o twojej niewiedzy na temat czyhającego paparazzi.
  4.  Pozuj do czasu aż perfekcyjne ujęcie będzie wyglądało jak najbardziej naturalnie i niewymuszenie. Nasza rada? Bądź zawzięty i bezkompromisowy! W końcu czego nie robi się dla dobrego ujęcia na Instagramie?

Glow 🌅💛

A post shared by Bella Hadid (@bellahadid) on

A wy co myślicie? Czy ten rozwijający się trend będzie w stanie na dobre zawładnąć Instagramem czy jest to tylko kolejny bezsensowny wymysł i chwilowa zajawka?

ZobaczSchowaj komentarze

Luwr oferuje wycieczkę śladami Beyonce i Jay-Z w nowym teledysku „Apeshit”

Zainteresowanie Lurwem wzrosło maksymalnie po premierze nowego teledysku ulubionej pary showbiznesu. Korzystając z sukcesu nowego klipu, muzeum zorganizowało dla zwiedzających trasę, która uwzględnia wszystkie dzieła sztuki pokazane na teledysku.

Kiedy Beyoncé i Jay-Z wypuścili swój teledysk do „Apeshit”, świat oszalał na jego punkcie. Obserwujemy na nim panią i pana Carter pozujących przed Mona Lisą, rapujących przed Winged Victory of Samothrace, dryfujących po salach muzeum. Całe sześciominutowe wideo to wizualny i historyczny wir ruchów artystycznych. Podczas gdy niektóre prace są łatwe do zidentyfikowania, inne są widoczne tylko w szybkich błyskach lub ekstremalnych zbliżeniach, co sprawia, że ​​widzowie są ciekawi tego, co właśnie zobaczyli. Ale teraz fani Carterów nie muszą się przejmować. Luwr właśnie ogłosił trasę „JAY-Z i Beyoncé at the Louvre”, podczas której zwiedzicie wszystkie dzieła sztuki w teledysku.

Zwiedzanie trwa 1,5 godziny i liczy 17 przystanków w muzeum. Zaczyna się od wspomnianego Winged Victory of Samothrace, zatrzymuje się m.in. przy kultowej The Raft of the Medusa Théodora Géricault oraz Madame Récamier Jacquesa-Louisa Davida, a kończy się portretem czarnej kobiety, autorstwa Marie-Guillemine Benoist. Luwr jest najczęściej odwiedzanym muzeum na świecie, więc nie potrzebuje żadnych sztuczek, aby przyciągać turystów. Jednak nigdy nie zaszkodzi mieć Beyonce po swojej stronie.

 

ZobaczSchowaj komentarze

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Zajmujemy się wszystkim, co w kulturze związane jest z modą. Interesują nas film, teatr, książki, muzyka, sztuka, fotografia... Opisujemy najważniejsze wystawy w Polsce i za granicą. Analizujemy kostiumy w ciekawych filmach – tych sprzed lat i premier. Nie zapominamy też o serialach, które są teraz równie popularne, co kino. Zaglądamy za kulisy sztuk teatralnych. Rozmawiamy z kostiumografami. Czytamy nowości książkowe, oglądamy albumy fotograficzne i te wydane przez wielkie domy mody. Zadajemy cykliczne „5 pytań do…” ciekawym osobom, które w jakiś sposób należą do świata mody. Zwiedzamy miasta w kraju i na świecie, żeby tworzyć przewodniki po nietypowych miejscach. Analizujemy modę uliczną przez pryzmat sesji zdjęciowych dobrych fotografów. Przeglądamy Instagram, żeby polecać dobre kanały.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności