P jak Pajonk

Michał Pająk to artysta przewrotny. Nie dość, że markę ochrzcił własnym nazwiskiem, lecz z celowym błędem ortograficznym, to jeszcze tworzy w opozycji do trendów, jednocześnie kreując je na nowo. Ma na koncie zarówno kostiumy stricte sceniczne, jak i komercyjne kolekcje, które doczekały się nielegalnych kopii.

Pierwsza kolekcja „I came in the night” z 2013 roku nosiła więcej znamion wysokiego krawiectwa niż standardowego pret a porter. Fragmenty materiału misternie wycięte w kształt piór i naszyte na sukience, bogate aplikacje i zdobienia, a także słynne peleryny stworzone z długich frędzli. Pierwszy znak rozpoznawczy, zwany przez niektórych „mackami pająka”, który zaprowadził projekt na okładkę „Fashion Magazine”, a także do garderoby piosenkarki, Kari Amirian. Kolejny sezon przeniósł Pajonka w sfery zdecydowanie bardziej sprzedażowe. Czarno biała pikowana „The Unseen” na jesień i zimę 2013/14, firmowana twarzą Charlotte Tomaszewskiej, przyniosła niekończące się doszywanie zamówień oraz wspomniane na początku problemy z kradzieżą pomysłu. Krótkie topy, rozkloszowane spódnice ze sztywnej wytłaczanej mieszanki bawełny z wiskozą zawędrowały w każde możliwe miejsce. Edytoriale w magazynach, ponownie scena, ścianki, a także szafy śmiertelnych kobiet. Oraz Allegro, gdzie parę osób ośmielało się sprzedawać podróbki, używając sformułowania „jak oryginalny Pajonk”. Naśladownictwo to najwyższy stopień uznania? W czasach internetowego dostępu do wszelkich informacji, późniejsze wersje z sieciówek trudno było uznać za przypadek.

Jesień-zima 2013

Michał, niewiele się przejmując, odkrywał kolejne karty, wprowadzając do następnych kolekcji coraz więcej kolorów i wzorów (współpraca z polskim rysownikiem Arobalem). Różowy i nieco biologiczny „Paradise” (lato 2014) zakończył erę pikowania, co stanowi jeszcze jeden argument za przewrotnością projektanta. Zamiast osiadać na laurach, osadza w kolekcji tylko symboliczny element, okalając go całkiem nowymi rozwiązaniami („Aurora” jesień-zima 2014-15). Kurtki „bejsbolówki”, szlafrokowe obszerne płaszcze, gotowana wełna, czarno biała krata wyparły najbardziej komercyjne składowe. To jak do tej pory najbardziej dojrzałe dzieło  Pajonka.

Wiosna-lato 2014

„Pollock” na lato 2015 dają wrażenie, że Michał Pająk wciąż jeszcze poszukuje tożsamości. Zahacza o minimalizm, ale kuszą go szaleństwa z deseniem. Stąd nawiązanie do Jasona Pollocka, amerykańskiego malarza, słynącego z charakterystycznego, dynamicznego nakładania farby na płótno. Koszulki i kurtki Michał zdobi abstrakcyjnym malarskim wzorem. Każda z nich powstaje na specjalne zamówienie klienta. Kolorystyka zamyka się w odcieniach błękitu, a fasony – choć fotografowane na modelkach – zachowują uniseksowy charakter.

Wiosna-lato 2015

Pajonk to marka, która po mistrzowsku ma opanowane media społecznościowe. Niby nic, ale mało kto tak świetnie sobie radzi z budowaniem wizerunku za pomocą tak ogranych narzędzi jak Facebook czy Instagram. Można to zrzucać na młody wiek projektanta. Ale sporą rolę odgrywa jego wyobraźnia. Inspiracje, fascynacje, kolory i faktury – nieraz zaskakujące i budzące do życia skrajne emocje – to konsekwentnie ujawniane rozdziały w tomach prac Pajonka. I tak za pomocą Justina Timerlake’a i Britney Spears odzianych w dżinsowe mundurki wątpliwej urody czy szklanej kuli kryjącej w sobie przyszłość, Michał zwiastuje najbliższą jesień. Rozwiązanie tajemnicy wkrótce.

ZobaczSchowaj komentarze

Dwa wymiary kobiecości z retro twistem w wiosennej kolekcji polskiej marki So Chic So Freak

Power dressing w geometrycznym wydaniu, kwieciste spodnie typu palazzo czy kopertowa sukienka z paskiem w talii. Marka So Chic So Freak w swej najnowszej kolekcji zabiera nas w ultrakobiecą opowieść w stylu retro.

So Chic So Freak to polska marka, której założycielkami są dwie wyjątkowe dziewczyny Kasia i Klaudia. Swoją osobowość, podejście do świata i estetykę przekuwają na projekty, które mają podkreślać kobiecość. Marka stawia przede wszystkiem na ubrania z najwyższej jakości włoskich tkanin takich jak: kaszmir, jedwab czy wełna z alpaki. Dzięki temu garnitury, kurki czy spodnie są komfortowe w noszeniu, wygode, a przy są synonimem niewymuszonej elegancji.

 

Ich najnowsza kolekcja to ukłon w stronę retro wzorów, kolorów i fasonów. W kolejcji,,From Love To Retro”  dominuje  styl retro, który jest intensywnie kojarzony z ultrakobiecymi zestawieniami, które podkreślają atuty sylwetki na co projektantki marki stawiają niezmiennie. Inspiracją przy tworzeniu były także obrazy Jacksona Pollocka, tygrysie wzory i warzywne floresy. A wszytsko połączone z naturalnymi, włoskimi tkaninami – jedwabiem i bawełną. Oryginalne, czasem z przymrużeniem oka wzory oraz klasyczne zestawienia.

W linii na wiosenno-letni sezon znajdziemy m.in sukienkę z kontrami na wysokości od połowy ud, w fantazyjny wzór: paski i brokuły, której fason czyni sylwetkę smukłą z idealnym wcięciem w talii.  Garnitur w tygrysi wzór z szerokimi spodniami i kimonowym żakietem to ukłon w stronę najmodniejszych trendów. Nie zabrakło również spodni typu palazzo w kwieciste wzory, niemalże tańczących w ruchu czy koszul z bufkami w odcieniu pudrowej żółci lub klasycznej bieli. Uwieńczeniem kolekcji ,,From Love To Retro” jest ręcznie malowana, lekka parka, inspirowana malarstwem Pollock’a.

Ubrania marki są swoistym manifestem celubrującym kobiecość, pewność siebie i niewymuszoną elegancję. My cenimy takie wartości zawsze i nie tylko w ubraniach!

ZobaczSchowaj komentarze

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności