Z ostatniej chwili: Christopher Bailey odchodzi z Burberry!

To jeden z tych momentów w modzie, w których z pełną odpowiedzialnością możemy stwierdzić, że kończy się pewna epoka. Bo jak inaczej nazwać sytuację, w której po 17 latach na stanowisku dyrektora kreatywnego, z marki Burberry odchodzi Christopher Bailey? Współpraca Brytyjczyka i jednej z najbardziej rozpoznawalnych na świecie marek luksusowych oficjalnie dobiegnie końca w marcu.

Christopher Bailey, którego staż w Burberry wynosi aż 17 lat, jak słusznie zauważa Business of Fashion, pomógł nieco staromodnej i poważnej marce stać się nie tylko współczesnym synonimem luksusu, ale przede wszystkim brandem, który wieloletnią tradycję i dziedzictwo miesza z zamiłowaniem do technologicznej innowacji oraz świeżym spojrzeniem na modową rzeczywistość. Jak podał właśnie portal, ta piękna i inspirująca przygoda i współpraca, która dla wielu stanowiła idealny przykład modowej symbiozy, właśnie dobiegła końca, a Bailey już w marcu opuści swoje stanowisko.

Ta, skądinąd zaskakująca i niespodziewana decyzja to prawdopodobnie pokłosie zmian, jakie już w zeszłym roku zaczął wprowadzać nowy prezes wykonawczy brytyjskiej marki, Włoch Marco Gobbetti (wcześniej związany chociażby z Celine). Jak mówi w oficjalnym oświadczeniu,

„Burberry przeszło od 2001 roku niesamowitą transformację, a Christopher był niezwykle ważnym ogniwem odpowiedzialnym za sukces marki na przestrzeni tych lat. Mimo że jest mi przykro, że nie będziemy już współpracować, dziedzictwo, które po sobie pozostawia oraz wyjątkowe talenty, jakie mamy w Burberry sprawiają, że spoglądam w przyszłość z niezwykłą pewnością. Mamy jednoznaczną wizję tego, jak jeszcze zwiększyć globalną pozycję marki i nie mógłbym być bardziej podekscytowany wszystkimi możliwościami, jakie rysują się przed naszymi zespołami, partnerami i udziałowcami”.

Bailey, który ukończył Royal College of Art w 1994 roku i który na swoim koncie ma m.in. pracę u Donny Karan i w Gucci pod skrzydłami Toma Forda, wierzy, że „najlepsze dni domu mody Burberry są jeszcze przed nim”, a sam „jest podekscytowany nowymi, kreatywnymi projektami, lecz jednocześnie nadal leży mu na sercu sukces tej fantastycznej marki i to, aby wszystkie zmiany, przed jakimi stanie przebiegły płynnie”.

Pozostaje więc pytanie: kto obejmie kreatywne stery już w marcu?

 

ZobaczSchowaj komentarze

Burberry zniszczy swoje ubrania warte 28 milionów funtów!

Burberry, brytyjska marka sprzedająca luksusowe ubrania, której historia sięga aż 1856 roku, spali wszystkie niesprzedane w ubiegłym roku ubrania! Jest to towar o wartości (w przeliczeniu) 135 milionów złotych! Marka zastrzega, że nie przeceni produktów, gdyż mogłoby to obniżyć elitarność ich całej oferty.

Zniszczeniu ulegną nie tylko ubrania, ale również akcesoria i perfumy. Nie jest to nowa polityka firmy, gdyż w przeciągu ostatnich 5 lat pozbyła się ona swoich dóbr o łacznej wartości 436 milionów złotych. Burberry zapewnia przy tym, że stara się utylizować swoje produkty jak najzgodniej z naturą, ale klienci obrzucają ich falą krytyki. W internecie zaczęło wrzeć po opublikowaniu ich rocznego raportu. Dodatkowo wartość zniszczonych w tym roku ubrań jest rekordowa. Modowy gigant zapewnia jednak, że robi to dla swoich stałych klientów i ich poczucia, że zakupione przez nich produkty zawsze będą ekskluzywne – „Nasza strategia ma przyczynić się do tego, że ci, którzy zaopatrzą się w nasze produkty, będą pewni, że te zawsze pozostają luksusowe. Nawet biorąc pod uwagę ponoszone przez nas ryzyko finansowe, nie decydujemy się na obniżanie cen naszych produktów”.

Co prawda nie ma dokładnej informacji jak Burberry pozbywa się swoich ubrań, ale najprawdopodobniej jest to spalenie. Wydzielające się przy tym opary niszczą środowisko, a przecież jak zauważają internauci, wystarczyłoby poddać stare produkty recyklingowi.

ZobaczSchowaj komentarze

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności