Na Netflixie pojawi się film „22 lipca”. Świadectwo zamachów terrorystycznych w Norwegii

22 lipca jest dla Norwegów szczególną datą. Szczególną, bo przypomina o dramatycznych wydarzeniach z 2011 roku, kiedy prawicowy ekstermista Anders Breivik dokonał dwóch zamachów: w Oslo i na wyspie Utøya, zabijając tym samym 77 osób. Na Netflixie ukaże się film o wydarzeniach z 22 lipca 2011 roku, który jako pierwszy w historii tej platformy wejdzie również do polskich kin.

42797-22_july_-_paul_greengrass__1_-e1538400750451

Dzień po atakach terrorystycznych w Norwegii Jacek Pawlicki, polski dziennikarz i publicysta napisał: „Po piątkowych zamachach Norwegia nie będzie już takim samym spokojnym i otwartym krajem. Zmieni się jak Ameryka po atakach terrorystycznych 11 września 2001 roku – nie tylko pod względem procedur bezpieczeństwa, ale i mentalnie.” Rzeczywiście, nie sposób nie zgodzić się z tymi słowami. Zamachy w Norwegii były najkrwawszymi od czasów II wojny światowej. Dodatkowo zwróciły uwagę na poważny problem, zarówno polityczny jak i społeczny dotyczący nie tylko polityki imigracyjnej, ale też sądownictwa. Do historii przejdzie medialny proces Breivika, który dyktował rządowi swoje warunki, a na przesłuchaniu dostał pizzę i Coca Colę. W końcu, tak jak innemu zbrodniarzowi, jemu również przysługiwały prawa.

Wszystkie cienie tamtejszych wydarzeń świetnie obrazuje nowa produkcja Netflixa. Film „22 lipca” jest świadectwem wydarzeń z 22 lipca 2011 roku oraz ich wszystkich następstw. Za jego reżyserię odpowiada Paul Greengrass (Kaptina Phillips, Lot 93) który słynie z dokumentalnego odtwarzania wydarzeń. Najlepiej widać to właśnie w „22 lipca” gdzie pierwsze 40 minut filmu to przedstawiona krok po kroku rekonstrukcja masakry na wyspie Utøya. Reżyser nie stara się przesadnie grać na emocjach czy dopisywać drugie dno. Morderstwa dokonywane sekunda po sekundzie widzimy na trzeźwo, szorstko i bezkompromisowo.

Znacznie ważniejsze niż sama masakra są tu wszystkie jej następstwa i konsekwencje. Na tym Greengrass skupia się najbardziej, dlatego mamy szansę poznać wszystkie kulisy medialnego procesu, dalsze losy ofiar czy społeczno-ideologiczny konflikt Norwegów. Tym ostatnim reżyser poświęca najwięcej uwagi obnażając wszystkie ich słabości (tu najbardziej dostało się ówczesnemu premierowi Jensowi Stoltenbergowi). „22 lipca” to przede wszystkim obraz nienajlepszej kondycji Norwegii, bezsilnej w obliczu ogromnej tragedii i rosnącej w siłę prawicowej ideologii.

„22 lipca” to pierwszy film wyprodukowany przez Netflixa, który wejdzie do polskich kin. Na platfomie streamingowej pojawi się 10 października, w wybranych kinach 2 dni później.

ZobaczSchowaj komentarze

Louise Trotter nową dyrektor kreatywną Lacoste

To pierwszy raz w historii francuskiej marki kiedy Brytyjka zarządza całym modowym imperium.

louise-trotter-lacoste

Pierwsza kolekcja Louise Trotter zostanie zaprezentowana podczas Tygodnia Mody w Paryżu na początku przyszłego roku.

„Cieszę się, że mogę dołączyć do francuskiej marki z tak wyjątkowym dziedzictwem. Od 85 lat nowoczesność stylu Lacoste polega na unikalnym połączeniu sportu i mody. Z dumą kontynuuję napisanie nowego rozdziału w tej historii”.

Trotter po dziewięcioletniej służbie dla marki Joseph opuściła ją na początku tego roku. Zbiegło się to z wyrzuceniem domu mody Joseph z harmonogramu London Fashion Week (wcześniej pokazy marki odbywały się tam regularnie). Nową dyrektor kreatywną Joseph została Susana Clayton (wcześniej odpowiedzialna za kolekcje domu mody Givenchy oraz Rag & Bone).

ZobaczSchowaj komentarze

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Zajmujemy się wszystkim, co w kulturze związane jest z modą. Interesują nas film, teatr, książki, muzyka, sztuka, fotografia... Opisujemy najważniejsze wystawy w Polsce i za granicą. Analizujemy kostiumy w ciekawych filmach – tych sprzed lat i premier. Nie zapominamy też o serialach, które są teraz równie popularne, co kino. Zaglądamy za kulisy sztuk teatralnych. Rozmawiamy z kostiumografami. Czytamy nowości książkowe, oglądamy albumy fotograficzne i te wydane przez wielkie domy mody. Zadajemy cykliczne „5 pytań do…” ciekawym osobom, które w jakiś sposób należą do świata mody. Zwiedzamy miasta w kraju i na świecie, żeby tworzyć przewodniki po nietypowych miejscach. Analizujemy modę uliczną przez pryzmat sesji zdjęciowych dobrych fotografów. Przeglądamy Instagram, żeby polecać dobre kanały.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności