MODA

Naomi Campbell autorką nowego internetowego viralu

30.11.2016 Redakcja Fashion Magazine

Naomi Campbell autorką nowego internetowego viralu

Media społecznościowe co jakiś czas opanowują różne virale, trendy i akcje społeczne. Dobrze znany był nam ALS Ice Bucket Challenge, który polegał na oblewaniu się wodą i nominowaniu kolejnych osób, w celu uświadomienia o konieczności badań nad tytułowym ALS, czyli stwardnieniem zanikowym bocznym. Wodą polewał się nawet Bill Gates, a cała akcja pozwoliła organizacji ALS Association na zebranie aż 115 milionów dolarów. To wszystko dzięki 17 milionom internetowych filmików. Nic nie zapowiadało takiego sukcesu, tym bardziej, że najbardziej oberwało się celebrytom oskarżanym o nachalną autopromocję.

Bardziej rozrywkowy charakter ma, cały czas popularny, Mannequin Challenge. Zabawa, która polega na zastyganiu w jednej pozie, podczas gdy w tle leci piosenka „Black Beatles” hip-hopowego duetu Rae Sremmurd, zdobyła serca wielu znanych osób. Wśród nich znaleźli się Britney Spears, Adele, Kate Hudson, Courtney Cox, aniołki Victoria’s Secret, a nawet Hilary Clinton.

Okazuje się, że znowu wracamy do kolejnego viralu o charakterze społecznym. Zapoczątkowała go sama Naomi Campbell, która nominowała Cindy Crawford, a ta Naomie Harris. Zaraz do tego grona dołączyła Eva Longoria, a już niebawem zobaczymy Christy Turlington i Jasmine Sanders. O co chodzi tym pięknym paniom i dlaczego na swoim instagramowych kontach gryzą pomarańcze? Otóż ich inicjatywa oznaczona jest hastagiem #1Orange1Tree i ma na celu zwrócenie uwagi na potrzebę sadzenia nowych drzew w Senegalu.

Inicjatorem całej kampanii jest marka La Maison Cointreau – producent likieru z gorzkich pomarańczy, najczęściej hiszpańskich i haitańskich. Marka ma w planach stworzenie plantacji pomarańczy w Senegalu, w ramach swojego nowego projektu. Za każde zdjęcie opublikowane na Instagramie, obiecuje posadzenie jednego drzewa w Senegalu. Chce w ten sposób pokazać jak można łączyć prowadzenie biznesu i wspieranie środowiska naturalnego.

Będziemy uważnie obserwować #1Orange1Tree i na pewno sprawdzimy na ile jest to chwyt marketingowy Cointreau, a na ile akcja charytatywna z prawdziwego zdarzenia.