Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 09-15.10.2017

Jeśli choć trochę śledzicie przebieg wydarzeń ze świata mody, filmu i show biznesu, wiecie zapewne, że większość informacji zdominowała w tym tygodniu sprawa Harveya Weinsteina i lat jego skandalicznych, seksualnych nadużyć. Mimo że swoje trzy grosze komentarza dokłada do niej coraz więcej osób i bez względu na to, czy to się nam podoba czy nie, świat poza Weinsteinem istnieje i ma się dobrze. Kto nawiązał w tym tygodniu kolejną gorącą współpracę, na jaką wystawę warto wybrać się w najbliższym czasie i która marka zaprezentowała właśnie prawdopodobnie najgorętsze sneakersy sezonu? Na te i inne pytania odpowiadamy w naszym cotygodniowym podsumowaniu.

Brytyjskie „Glamour” zmniejsza liczbę rocznych publikacji i stawia na digital

Brytyjska edycja popularnego magazynu to kolejny tytuł, który postanowił skupić się na swojej cyfrowej wersji, a mniej uwagi poświęcać tej tradycyjnej, papierowej. „Odpowiadając na potrzeby czytelników” (to cytat z wypowiedzi przedstawiciela Glamour), magazyn nie tylko redukuje liczbę papierowych wydań do dwóch rocznie – na wiosnę i jesień – ale także z urody, a nie mody i lifestyle’u ma zamiar uczynić oś swojej działalności. Szereg zmian, które niestety kosztowały pracę sporą liczbę osób, komunikowany jest pod chwytliwym hasłem „mobile-first, social-first” i zakłada przed wszystkim znacznie większą niż dotychczas obecność w Internecie. Ostatni regularny numer „Glamour UK” w papierze ukaże się w listopadzie.

We Włoszech otworzyła się wystawa poświęcona Peterowi Lindberghowi

Za sobą ma ponad 40 lat kariery, podczas której sfotografował chyba wszystkie najbardziej znane kobiety ze świata mody i filmu (jak sam mówi, póki co nie spotkał jeszcze na swojej artystycznej drodze Meryl Streep i Vanessy Redgrave). Nic więc dziwnego, że jego bogata i inspirująca twórczość to idealne pole do popisu dla wszystkich organizatorów i kuratorów wystaw. Najnowsza otworzyła się właśnie niedaleko Turynu i potrwa do 4 lutego. Retrospektywa poświęcona Lindberghowi  jest częścią ogromnej, podróżującej wystawy, która swój początek miała w Rotterdamie, a następnie przeniosła się do muzeum Kunsthalle w Monachium. Jeśli wybieracie się do Włoch, to powinien być to punkt obowiązkowy punkt waszej wycieczki!

Prywatne rzeczy Carrie Fisher zostaną wystawione na aukcję

To z pewnością wielka gratka dla wszystkich fanów aktorki, której pierwsza rocznica śmierci przypada na 27 grudnia. Wśród wielu prywatnych rzeczy Fisher znalazły się nie tylko (bez)cenne  pamiątki związane z „Gwiezdnymi wojnami”, ale też m.in… ogrodowy skrzat pokazujący środkowy palec, zabawny dywan czy gigantyczna atrapa telefonu komórkowego. Na tej samej aukcji pojawią się także pamiątki po matce Fisher, Debbie Reynolds, oraz sukienki Elizabeth Taylor i kamera, której w swojej pracy używał Francis Ford Copolla. Dochód ze sprzedaży wszystkich memorabiliów zasili konto fundacji Reynolds, the Thalians oraz Jed Foundation. Tę ostatnią osobiście wybrała Billie Lourd – córka Carrie Fisher i wnuczka Debbie Reynolds.

Czy Acne zaprojektowało właśnie najmodniejsze sneakersy tego sezonu?

Moda na sneakersy w stylu retro, a już szczególnie te nawiązujące do estetyki lat 90. trwa w najlepsze. Po wyprzedanym już modelu od Balenciagi, czy topornych „disruptorach” od marki Fila, swoją własną wariację na ten temat postanowiło zaprezentować Acne Studios. Występujący w trzech wersjach kolorystycznych model „Manhattan” już teraz bije rekordy popularności, można więc śmiało spekulować, że uplasuje się w czołówce najmodniejszych butów tego sezonu. Nam szczególnie przypadł do gustu sposób, w jaki stylizuje go blogerka Always Judging:

The Weeknd ma swój własny komiks

Jeden z najpopularniejszych obecnie wokalistów nie próżnuje. Swoją premierę ma właśnie druga odsłona jego kolekcji dla Pumy, a na początku 2018 roku do sprzedaży wejdzie… komiks, jaki stworzył we współpracy z Marvelem. Sądząc po okładce i tytule, magazyn będzie nawiązywał do alter-ego wokalisty z jego ostatniej płyty, czyli „gwiezdnego chłopca” (ang. „Star Boy”). My wolelibyśmy Abela w realu, ale na komiks także się skusimy!

 

 

Sesja tygodnia: Doutzen Kroes w „Self Service Magazine” (fot. Jeremy Everett)

Stylizacja tygodnia: Bella Hadid w sukience Alyx (wiosna-lato 2018) i okularach Elizabeth&James

ZobaczSchowaj komentarze

Moda w świecie sztuki – cykl Art Spots w Domu Mody Klif

Intrygująca, pasjonująca, nieszablonowa – sztuka coraz częściej pojawia się we wnętrzach najmodniejszych domów handlowych na świecie. Teraz niepowtarzalny cykl wystaw Art Spots wprowadza piękno i niezwykłe doznania również do przestrzeni Domu Mody Klif. Natalia Mleczak, autorka inaugurującego wernisażu la FORME de sculpture, opowiada nam o inspiracjach, pracy i tworzeniu artystycznych instalacji.

Moda w świecie sztuki – cykl Art Spots w Domu Mody Klif
Natalia Mleczak

Dom Mody Klif od lat zapewnia wyjątkowy klimat podczas zakupów. Najnowszy cykl Art Spots został stworzony, aby urozmaicić doznania gości i w naturalny, subtelny sposób połączyć dom handlowy ze światem sztuki i designu. Falujące, półotwarte instalacje zaprojektowane przez Natalię Mleczak nawiązują do architektury budynku. Te nowoczesne formy, zgodnie z najnowszymi trendami utrzymane w wyrazistych kolorach, stały się tłem dla niepowtarzalnych wystaw i ekspozycji. Pierwszą z nich, la FORME de sculpture, Natalia Mleczak stworzyła specjalnie dla Domu Mody Klif. To pierwsza współpraca artystki z centrum handlowym w Polsce. Jej wernisaż prezentuje modę w zupełnie nowym, architektonicznym wydaniu. Stworzone przez Natalię papierowe rzeźby to pełne barw i różnorodnych faktur sylwetki przedstawiające najnowsze trendy sezonu. Nam znana sceongrafka i twórczyni kostiumów do filmów i teledysków opowiada o swojej pracy, inspiracji i tworzeniu instalacji. 

Jak wygląda proces pracy nad instalacją artystyczną? – od inspiracji do ostatecznego efektu. 

Do każdego z projektów podchodzę indywidualnie, nie mam gotowej recepty czy sposobu działania. Uwielbiam pracować z różnymi technikami – dzięki temu sam proces twórczy również bywa niepowtarzalny. Inspiracji szukam dosłownie wszędzie. Czasem jest to słowo, kolor, gest, które odpalają we mnie siatkę skojarzeń, a czasami jest to bardziej skomplikowany proces jakim jest research. Pozwalam sobie samej z siebie żartować, że moja głowa jest jak wielka encyklopedia danych wizualnych, w której wystarczy przycisnąć guzik maszyny losującej i wszystko samo się toczy, miksuje, łączy. Oczywiście dbam też o odpowiednie uzupełnianie danych. Kocham kino, sztukę, teatr, ale i mniej oczywiste działy jak psychologia, nowe media, biologia historia.

Skąd czerpiesz inspiracje? Czy ktoś stanowi dla Ciebie wzór?

Inspiracje, tak jak pisałam wcześniej, czerpię zewsząd. Ale niewątpliwie osobami, które mocno zapadły mi w pamięć i których poetykę wizualną uwielbiam to niestety nieżyjąca już scenograf/ kostiumograf – Eiko Ishioka, a także Federico Fellini i Pipilotti Rist. Cenię także twórcę baletu tradycyjnego Oskara Schlemmera i piękno jego wizualnie skonstruowanej matematyczności.

Jakie są Twoje pasje, zainteresowania?

Od zawsze kochałam teatr i operę. Od pewnego czasu realizuję się na tym polu. Sprawia mi to ogromną przyjemność i wprowadza do mojego życia balans pomiędzy realizacją bardziej komercyjnych zleceń. Moi rodzice zwykli mawiać, że trudno mi jest usiedzieć na miejscu, że interesuje mnie wszystko i wszędzie. Myślę, że tak pozostało. Mam słabość do podróży. Kolekcjonuję różne przedziwne obiekty i nikomu niepotrzebne artefakty. Jestem typem zbieracza również nienamacalnych elementów jakimi są ludzkie przygody i historie.  Jednym z moich marzeń jest też założenie prywatnego gabinetu kuriozów, w którym w końcu upchnęłabym moją kolekcję gadżetów oraz stworzenie baru mlecznego – tanecznego o wdzięcznej nazwie „Mleczak”.

Opowiedz nam jak wyglądała praca przy zrealizowanym dla nas projekcie la FORME de sculpture.

W obecnym projekcie pozwoliłam sobie na powrót do materiału, który był mi zawsze bliski
i od którego wszystko się zaczęło – do papieru. Najbardziej w tym materiale pociąga mnie jego kontrast. Z jednej strony nietrwały, łatwopalny, z drugiej jednak potrafiący naśladować najbardziej trwałe struktury. Punktem wyjścia było stworzenie kompozycji graficznych, geometrycznych, architektonicznych, które nawet bez manekina mogłyby swobodnie funkcjonować. Są to swego rodzaju makiety, które po nałożeniu na formę cielesną okazują się być kostiumem.

ZobaczSchowaj komentarze

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności