McDonald’s rezygnuje z plastikowych słomek

Zamieniamy plastikowe butelki na te wielokrotnego użytku, stosujemy filtry do wody, wybieramy opakowania nadające się do ponownego wykorzystania. Chcąc zminimalizować użycie plastiku, rezygnujemy także ze słomek. W swoich prywatnych domach, w restauracjach czy barach. W ubiegłym roku do grona dbających o nasze środowisko dołączył Starbucks, a w październiku Parlament UE przegłosował wykorzystywania i sprzedaży plastiku jednorazowego użytku. Ustawa ma obowiązywać od 2021 roku. Do tego ruchu ekologicznego dołączają się także takie giganty jak McDonald’s!

McDonald’s wycofuje plastikowe słomki

Zgodnie ze strategią Scale for Good, ogłoszoną przez McDonalds, w 2025 wszystkie odpady będą trafiać do recyklingu, a ponadto opakowania będą wykonywane z materiałów odnawialnych. Od 7 stycznia ruszą testy, które pozwolą zastąpić plastikowe słomki papierowymi na skalę globalną. Testy potrwają przez 20 dni w polskich restauracjach McDonalds:

  • Warszawa, ul. Świętokrzyska 3
  • Katowice, ul. Stawowa 5
  • Poznań, ul. Grunwaldzka 104 c
  • Gdańsk, ul. Bażyńskiego 2
  • Wrocław, Rynek 30; Mrągowo

Do wyboru będzie słomka z plastiku, słomka z papieru, a także możliwość całkowitej rezygnacji ze słomki.

„Słomki ze względu na swój mały rozmiar są trudne do wychwycenia przez systemy segregacji odpadów i dlatego nie są poddawane segregacji i recyklingowi w takim stopniu, jak inne odpady plastikowe. W minionym roku dużo mówiło się o tej kwestii. To jednak tylko jeden z aspektów szerszego tematu opakowań jednorazowych, na którym się skupiamy w ramach strategii Scale For Good” – mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

Plan Scale For Good planuje również redukcje emisji gazów cieplarnianych związanych z działaniem restauracji, biur (o 36 proc.) i systemu dostaw (o 30 proc.). Ponad 65 proc. lokali polskiej sieci jest zasilanych energią ze źródeł odnawialnych.

 

ZobaczSchowaj komentarze

Nowa aplikacja IKEA dla dzieci powstała w imię ekologii!

Dzięki nowej aplikacji Wasze dzieci nie będą się nudzić, a niepotrzebne kartony zyskają nowe życie! To już kolejny raz, kiedy szwedzka marka manifestuje swoje poparcie ochrony środowiska.

IKEA to nie tylko marka z łatwymi do złożenia meblami, ikonicznymi torbami, ale także z charakterystycznymi kartonami. By znaleźć dla nich użytek, stworzyli aplikację, dzięki której dzieci odkryją pomysłowe zastosowania dla kartonowych opakowań na meble. No pomysł wpadli WPP Wunderman i Kantar Consulting IKEA, analizując rozmowy, które rodzice przeprowadzają online. Jak się okazało jednym z najczęściej poruszanych tematów jest problem z organizacją czasu swoim pociechom. I tak z pomocą przybywa aplikacja IKEA Toy Box.

To aplikacja w której wykorzystywana jest rzeczywistość rozszerzona. W zasadzie jedyne czego potrzebujemy to niepotrzebny karton z uwzględnieniem narzędzi, którymi się dysponuje. Z takimi informacjami aplikacja podpowiada nam, co możemy wyczarować z naszego kawałka tektury. Opcji jest wiele: może to być rekon, rakieta, motyl lun np. gitara.

Aplikację zaprezentowano w czerwcu podczas Cannes Lions. IKEA zapowiada, że w najbliższej przyszłości będziemy mogli ją pobrać!

ZobaczSchowaj komentarze

Neonowa zieleń hitem zimy 2019!

Heine/Aboutyou.pl

Spodnie
210 zł

Le Specs

Okulary
ok. 370 zł

Manokhi

Czapka
1125 zł

MSGM

Sukienka
1431 zł

Nike AirMax Plus PRM

Buty
819 zł

Wandler

Torebka
ok. 2000 zł
.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności