Kobiece athleisure w kolekcji Prada Resort 2018

Mimo że zamiast określenia „cruise” woli „resort”, po pięciu latach przerwy postanowiła powrócić do prezentowania między sezonowej kolekcji. Miuccia Prady zaprosiła dość skromne grono redaktorów, stylistów i zaprzyjaźnionych gwiazd do siedziby Fondazione Prada w Mediolanie, gdzie pokazała dość indywidualne podejście do nurtu „athleisure”, swoją własną definicję logomanii i połączenia, w których modernizm mieszał się z inspiracją zakorzenionymi daleko w przeszłości modowymi archetypami.

Kobiece athleisure w kolekcji Prada Resort 2018

To pierwszy raz, kiedy włoska marka zorganizowała pokaz w siedzibie Fondazione Prada Osservatorio – galerii zlokalizowanej na szóstym piętrze Galleria Vittorio Emanuele II, którą niektórzy nazywają „najpiękniejszym centrum handlowym świata”. Wielu ruch ten postrzegało jako pewien powrót do korzeni, szczególnie, że niżej mieścił się oryginalny butik marki, który dziadek Miucci Prady otworzył w 1913 roku.

Celem projektantki było, dość sprzeczne na pierwszy rzut oka, uwypuklenie sportowego ducha przy jednoczesnym zaznaczeniu elegancji i kobiecości. Stąd, sportowe komplety i obecne praktycznie w każdej sylwetce podkolanówki towarzyszyły na wybiegu dziewczęcym sukienkom w sorbetowych kolorach oraz zdobieniom w postaci kryształków, czy obecnych w poprzednim sezonie piórom. Chcąc osiągnąć efekt elegancji przy zastosowaniu sportowych elementów i odwrotnie, Prada postawiła na rozmaite wariacje na temat koszulowej sukienki, transparentne spódnice niemal zlewające się z powietrze oraz misterne zdobienia, na które jednak nałożyła kojarzące się z nurtem athleisure tiulowe warstwy w sorbetowych barwach. Szczególnie zainteresowała ją w tym sezonie transparentność, której poświęciła wyjątkowo dużo miejsca w wywiadach udzielanych po pokazie: „Czasami pracuję z czymś, czego nie lubię, ale przezroczystości naprawdę przypadły mi do gustu”, mówiła dziennikarzom Prada. „Nie wiem dlaczego. Może dlatego, że podkreślają praktycznie nagie ciało, lecz są jednocześnie niezwykle delikatne i często stosowane w modzie sportowej? Jak zwykle, także i w tym przypadku polubiłam konfrontację i fuzję dwóch sprzeczności, ale zaczęłam od pomysłu uzyskania bardzo nowoczesnego efektu”.

Post udostępniony przez Prada (@prada)

Uwagę, jak zwykle w przypadku Prady, przyciągały misterne zdobienia i wyjątkowe nadruki (tym razem na przykład w urocze króliczki) stworzone po raz kolejny przez artystę i ilustratora Jamesa Jeana. Jego prace i efekty współpracy z włoską marką możecie kojarzyć przede wszystkim ze stworzonej przez niego kampanii z 2008 roku, w której wykorzystano pokryte jego ilustracjami torebki, i w ramach której dwa butiki Prady pokryto liczącymi 200 metrów drukowanymi tapetami.

Jest pięknie!

ZobaczSchowaj komentarze

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności