KTW Fashion Week 2018 z pokazem MMC i kolekcją młodych polskich projektantów

Wygląda na to, że to właśnie Katowice staną się stolicą polskiej mody. W listopadzie odbędzie się już II edycja KTW Fashion Week organizowana przez Annę Puślecką oraz Rafała Wyszyńskiego.

KTW Fashion Week 2018 z pokazem MMC i kolekcją młodych polskich projektantów
Retouched by DOMINIK HERMAN

Łódzki Fashion Week, zatytułowany FashionPhilosophy odbywał się cyklicznie 2 razy w roku przez 7 lat. Ostatnia edycja miała miejsce tradycyjnie w Łodzi w 2016 roku. Przez wielu, także przez telewizję CNN określany był flagowym osiągnięciem Polski. Mimo że wydarzenie już się nie odbywa, warto przyjrzeć się KTW Fashion Week – imprezie, która skupia młodych, polskich projektantów oraz największe nazwiska z branży modowej.

II edycja tego największego w Polsce wydarzenia modowego odbędzie się 8 – 11 listopada 2018 r. w Fabryce Porcelany w Katowicach. Tematem przewodnim największego wydarzenia mody w Polsce będzie „Mentors vs Millennials”, czyli dialog między przedstawicielami branży mody o ugruntowanej pozycji, a tymi którzy dopiero na arenę polskiej mody i stawiają w niej pierwsze kroki. KTW Fashion Week to cztery dni dyskusji, prezentacji, pokazów (będzie ich około 40) oraz debaty. Obecność w Fabryce Porcelany zapowiedziały już najważniejsze nazwiska w branży mody oraz młodzi projektanci.

Ogromnym wydarzeniem będzie pokaz MMC, czyli duetu Ilona Majer i Rafał Michalak, który pokaże podczas KTW Fashion Week  premierową kolekcję, w sobotę 10 listopada 2018, na zamknięcie bloku wieczornego. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami tuż przed pokazem MMC swoją kolekcję zaprezentuje młody projektant, który został wyłoniony drogą głosowania podczas kolacji przedstawicieli mediów i ekspertów mody „Millennial Dinner” 7 czerwca 2018. Największą ilość głosów zdobył Tomasz Armada i to jego projekty będziemy mogli obejrzeć na wybiegu w sobotę, 10 listopada 2018, tuż przed pokazem MMC!

Druga edycja KTW Fashion Week „Mentors vs. Millennials” ma być otwarciem się na młodych projektantów, zwróceniem uwagi na młode talenty. Swoją obecność podczas KTW Fashion Week zapowiedziało wielu znanych polskich projektantów, m.in. Bizuu, Natasha Pavluchenko, Haratyk, Simona Nikołajewska, Marlu, Lofju, 303 Avenue, Cocho, FASH, Monica Moncini, Katarzyna Szymańska, Ola Bajer, The Cadess czy Lidia Kalita.

Wśród młodych projektantów mody, którzy zaprezentują swoje kolekcje podczas KTW Fashion Week 9 i 10 listopada są m. in.: Diligent Clothes, Pilawski, Natalia Siebuła, Martyna Sowik, Waleria Tokarzewska-Karaszewicz, Duet RAD, Adrian Krupa, DOOM 3K czy Anna Załucka-Kuczera.

Organizatorzy KTW Fashion Week szykują dla publiczności niespodziankę – swoje kolekcje pokażą na wybiegu projektanci z zagranicy. Kto to będzie? O tym będziemy informować niebawem.

ZobaczSchowaj komentarze

Bartosz Pilawski: „Moda to moja pasja” [WYWIAD]

Pracował w atelier u Macieja Zienia i duetu Paprocki&Brzozowski. Dziś sam debiutuje ze swoją autorską marką, a najnowszą kolekcję pokaż za kilka dni w Bangkoku. 23 letni projektant Bartek Pilawski opowiada nam o swojej pasji do mody, o szlifowaniu swojego warsztatu i zdradza nam dlaczego Donatella Versace jest jego największą idolką.

Pięknie rysujesz nie myślałaś żeby zostać grafikiem, rysownikiem? Czy to właśnie ta umiejętność sprawiła, że postanowiłeś  zostać projektantem? 

Moda to moja pasja odkąd pamiętam. Nigdy nie byłem mistrzem rysunku. Jak każdy kto nim operuje musiałem się nauczyć rzemiosła. Jakiś czas temu udało mi się spotkać na swojej drodze byłą ilustratorkę marki Valentino, która pokazała mi techniki dzięki którym udoskonaliłem mój rysunek.

 

Jakie dotychczasowe osiągniecie wskazałbyś jako największe/przełomowe w twojej karierze?

Do tej pory największym był pokaz na KTW Fashion Week, ale to był również mój pierwszy pokaz pełnej kolekcji. Najbardziej zdumiewającym dla mnie był ostatni okres, kiedy projektowałem kolekcję butów dla firmy Carinii. To odkrywanie zupełnie nowych światów.

Pracowałeś z tuzami polskiej mody Maciejem Zieniem, duetem Paprocki&Brzozowski? Czego się od nich nauczyłeś? 

Po pokazie w Zakopanem podczas Zakopane Fashion Day, kiedy Marcin Paprocki powiedział, że jest dumny z tego, że jego były podopieczny (czyli ja), miał okazję zaprezentować kolekcję na tej samej scenie, pomyślałem że było naprawdę fajnie było mieć szefów, którzy wspierające młodą polską modę. Od moich byłych szefów nauczyłem się szacunku do pracy i klientów, dbałości o tkaniny i formy. Świadczymy usługi projektowania ubioru, ale nasza praca to przede wszystkim ubieranie człowieka.

Czy w dzisiejszym świcie Internetu i mediów społecznościowych łatwo jest wypromować swoją markę? 

Podstawowym plusem świata digital jest szybkość transferowania informacji. Dzisiaj wszystko można zrobić za pomocą jednego kliknięcia. Szybko się buduje, ale również szybko się burzy. Trzeba pamiętać o tym, żeby trwać. Starać się pokazywać świeże i autentyczne kolekcje. Internetowy świat bardzo szybko weryfikuje nieszczerość przekazu. Niezmiennie ogromną wartością jest ciężka praca oraz doskonalenie samego siebie, bo tylko w ten sposób można zdobyć uznanie i zaufanie klientów.

Pokażesz swoją kolekcję w Bangkoku? Jakie towarzyszą temu emocje? Czy swoją przyszłość widzisz na polskim rynku, a może chciałbyś pracować za granicą?

Jestem bardzo podekscytowany możliwością pokazania mojej premierowej kolekcji SS 2018 w Bangkoku. Jest to symbol tego, że dla mojego pokolenia nie ma granic – wszystko jest możliwe i gdy tylko chcemy możemy spełniać marzenia.

Jak wygląda twój proces twórczy. Zaczynasz pracę od zrobienia rysunku, od znalezienia właściwej inspiracji czy np. wybrania właściwego materiału.

Początkiem zawsze jest inspiracja i czerpię ją z otaczającego mnie świata. Są to osoby, które spotykam, miejsca w których bywam, sytuacje które obserwuje. Kreatywność polega na przetwarzaniu tych wszystkich bodźców i przekształceniu ich w moje formy wyrazu jakimi są ubrania.

Którego z projektantów najbardziej podziwiasz? 

Od zawsze moją idolką świata mody jest Donatella Versace, w której cenię bezkompromisowość każdej kolejnej kolekcji. Jest to kobieta, która podołała ogromnemu wyzwaniu, jakim było poprowadzenie marki po tragicznej śmierci Gianniego. Donatella tworzy modę dla silnych kobiet, tak też postrzegam swoje klientki.

Bartosz Pilawski – Pochodzący ze Szczecinka, 23-letni projektant obecnie tworzy w katowickiej pracowni w Fabryce Porcelany. Od dziecka wykazywał zainteresowanie modą, miał talent do rysowania. Dlatego postanowił szlifować tę ważną dla projektanta umiejętność – szkolił się z zakresu rysunku żurnalowego u Edyty Filipowicz, wykładowczyni MSKPU i byłej ilustratorki w marce Valentino. Rozpoczął także studia na kierunku projektowanie ubioru w Szkole Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie. Swoją pierwszą mini kolekcję pokazał w październiku 2017 podczas warszawskiego wydarzenia organizowanego przez Radio Kolor, w którym swoje kolekcje pokazali inni młodzi projektanci. Ale to Pilawski zgarnął wtedy wszystkie możliwe nagrody, w tym I nagrodę za najlepszą kolekcję. Dziś ma swoją autorską markę – PILAWSKI. Teraz projektant pracuje nad drugą kolekcją, którą zaprezentuje premierowo pod koniec kwietnia podczas wydarzenia mody w Bangkoku. Bartek został też wybrany przez markę Carinii, aby zaprojektować dla nich kapsułową kolekcję butów, która będzie miała swoją premierę także w Bangkoku.

 

ZobaczSchowaj komentarze

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności