Zuo Corp

Yves Saint Laurent miał swojego Pierre’a Bergé, który dbał o interesy firmy i dzięki temu pozwalał Yves’owi na całkowite poświęcenie się procesowi kreatywnemu. U Valentino taką funkcję pełnił Giancarlo Giametti. Marc Jacobs ma Roberta Duffy’ego. A Bartek Michalec z Zuo Corp? W jego przypadku drugim fundamentem marki jest brand manager Łukasz Laskowski.

1

Wszystko zaczęło się w 2010 roku. Do redakcji polskich magazynów o modzie dotarły zaproszenia na prezentację teasera kolekcji nowego duetu projektantów. Byli to Dagmara Rosa i Bartek Michalec. Styliści i dziennikarze obejrzeli zapowiedź wizji Dagmary i Bartka. Wkrótce potem dołączył do nich „mózg operacji” – Łukasz. „Bartka poznałem na jednej z imprez, którą organizowałem. Zaczęliśmy rozmawiać, nie wiedziałem, czym on się zajmuje, choć Bartek ma ogromne doświadczenie w branży mody, ponieważ przez osiem lat był stylistą. Okazało się, że razem z Dagmarą postanowili stworzyć markę, która będzie oferowała designerskie ubrania w przystępnej cenie. Miesiąc później zostałem zaproszony do współpracy, zająłem się promocją Zuo Corp., wpływaniem na jej wizerunek”, opowiada manager marki. Pod koniec 2010 roku wreszcie pokazali swoją kolekcję. Obyło się bez ścianki z gwiazdami, fotografów i wielkiego show. Zamiast tego w centrum Warszawy otworzyli tymczasowy „pop-up store”, który umożliwiał kupienie ubrań z kolekcji. Wszystko wyprzedało się ekspresowo, a polscy styliści, gwiazdy, modelki, dziennikarze natychmiast pokochali kolekcje Zuo Corp. „Początkowo chcieliśmy robić ubrania dla ludzi zainteresowanych designem, modą, ale może niekoniecznie o dużych środkach finansowych. Cała myśl zamykała się w tym, żeby tworzyć ubrania od projektantów w przystępnej cenie”, mówi Łukasz.

Przełomem dla Zuo Corp okazała się kolekcja na jesień/zimę 2011, zainspirowana słynną i tragiczną historią kuzynek Jackie Kennedy, przedstawioną w dokumencie „Szare ogrody” z 1975 roku. Historia Edie Bouvier Beale – „Małej Edie”, odtworzona na wybiegu podczas łódzkiego tygodnia mody pokazała, że projektanci Bartek i Dagmara mają bardzo świadome podejście do tego, co robią. Niezwykłe, chociaż proste kostiumy zostały uszyte z tkaniny przypominającej piankę. Słynne chusty Edie spięte na szyi również wystąpiły w tej futurystycznej wersji. Co więcej, w finale pokazu modelka Julita Olszewska wykonała taniec z flagą – dokładnie na wzór niezapomnianej sceny w filmie. „Do tej pory produkty, które oferowaliśmy, były kierowane głównie do młodych osób wolnych duchem, które interesują się architekturą, kulturą, sztuką, socjologią, generalnie tym, co dzieje się na świecie, ludzie o artystycznych duszach, którzy dużo widzieli, sporo podróżują. Z czasem koncepcja się zmieniła. W maju 2011 na Fashion Weeku została zaprezentowana zupełnie inna kolekcja. Rzeczy w pawilonie były streetowe, na tygodniu mody pokazaliśmy modę dość elegancką, dla kobiety z biura, która chce wyglądać awangardowo”, wspomina Łukasz.

Posypały się świetne recenzje – sama twórczyni bloga The Shaded View of Fashion Diane Pernett zachwyciła się kolekcją (w lookbooku wystąpiła znana modelka Ola Rudnicka). A projektanci zabrali się do pracy. W grudniu 2011 roku Zuo Corp rozstało się z Dagmarą Rosą. Od tamtej pory markę tworzą Bartek Michalec i Łukasz Laskowski.

Siłą projektów Michalca jest jego doświadczenie z ubieraniem kobiet. Jako stylista zwraca uwagę na potrzeby swoich potencjalnych klientek. Na ich niedoskonałości i atuty. A o tym często projektanci zapominają. „To co nosimy, powinno wymuszać określony wygląd. Nie chodzi o to, żeby wykorzystywać tylko elastyczne formy, które podkreślają ciało takim, jakie jest. Nowe podziały, gra przestrzenią mogą zatuszować niedoskonałości i pomóc osobom, które mają pewne kompleksy. Odpowiednio dobrane stroje sprawiają, że kobieta wygląda szlachetnie i wytwornie”, mówi Bartek.

Kolejny sukces przyszedł z kolekcją „Jungle Gardenia” na jesień/zimę 2013. Ubrania zostały uszyte z wyjątkowych i unikatowych materiałów, jak prasowany jedwab i mięsiste żakardy. A kroje? Na miarę Cristóbala Balenciagi oraz Diora – nie zabrakło „balonowych” fasonów, zabawy z konstrukcją. Efekt był znakomity – kolekcja doskonale oddała futurystyczną wizję mody, ale na eleganckich i retro sylwetkach. To był nowy „New Look”, w wydaniu Zuo Corp.

W 2015 roku powstał pierwszy flagowy butik marki w Warszawie, który znajduje się na ulicy Chmielnej 21, na dziedzińcu Kamienicy Braci Jabłkowskich. Równolegle Bartek i Łukasz tworzą drugą linię – Zuo Corp +, nawiązującą do tego, co pokazali w pierwszej kolekcji. Są to ubrania casualowe, luźne, z założenia unisex. Jednocześnie w głównej linii proponują modę odważną, wyrafinowaną, dla węższej grupy odbiorców.

W marcu 2015 w warszawskim sklepie Pies czy Suka duet zaprezentował zaprojektowaną przez siebie instalację artystyczną o nazwie GFlex2 Mirror Dress we współpracy z Play. Suknia została wykonana ze specjalnego materiału niczym lustro weneckie. W dodatku duet zaprojektował 2 modele etui na telefon LG GLEX 2, oba były do kupienia w salonach Play.

W 2015 roku, z okazji powstania portalu Fashion Post, Bartek zaprojektował limitowaną edycję szalików. Po 4 latach od swojej ostatniej kolekcji, w 2016 ich najnowsze projekty wzbudziły mnóstwo emocji, a duet powrócił w wielkim stylu. W kampanii, której autorem jest Adam Pluciński, wystąpiły między innymi Orina Krajewska oraz Charlotte Tomaszewska.

Plany na przyszłość? Oczywiście dalsze podboje, również poza granicami Polski. A z pewnością Bartek Michalec i Łukasz Laskowski są na dobrej drodze do sukcesu.

ZDJĘCIE Agata Wrońska

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności