Ralph Lauren

Amerykański projektant mody. Słynie z klasycznego, zachowawczego stylu. Jego uniwersalne ubrania mogą nosić ludzie w każdym wieku. Twórca marek: Polo/Ralph Lauren for Men, Ralph Lauren for Women, Double RL, Ralph Lauren Home, Rugby, Ralph Lauren Collection, Ralph Lauren Puple Label Menswear, Ralph Lauren Black Label, Ralph Lauren Pink Pony, Ralph Lauren Tennis, Ralph Lauren Golf, RLX..

Ralph Lauren dorastał na Bronxie w rodzinie białoruskich Żydów o nazwisku Lifshitz. Ma trzech starszych braci, z którymi dzielił pokój przez dużą część dzieciństwa. Jego ojciec pracował jako malarz pokojowy, podczas gdy matka opiekowała się synami i zajmowała się domem.

Ralph Lauren od dziecka przejawiał zamiłowanie do mody i luksusu. Już jako 12-latek dorabiał po pracy, a pieniądze przeznaczał na eleganckie marynarki. Podobno był najlepiej ubranym dzieckiem w szkole.

W wieku 16 lat Ralph Lifshitz zmienił nazwisko na Lauren, z powodu szkolnych szykan.

Ralph Lauren nigdy nie studiował projektowania. Wybrał ekonomię w college’u na Manhattanie. Po zajęciach pracował jako projektant w firmie produkującej krawaty – A. Rivetz & Co.. Dzięki temu zajęciu szybko trafił do świata mody, gdzie wkrótce zbudował imperium.

W latach 1962-1964 odbył służbę wojskową.

W 1964 roku ożenił się z recepcjonistką Ricky Anne Low-Beer. Para ma trzech synów: Andrew, Davida i Dylana. Tylko David zdecydował się kontynuować działalność ojca i pracować w RL. W 2011 roku ożenił się z siostrzenicą George’a Busha, Lauren Bush.

W 1967 roku Ralph Lauren otworzył własną firmę Polo, produkującą krawaty. Akcesoria sprzedawały się bardzo dobrze, m.in. w sklepie Bloomingdale. Wkrótce marka zaczęła tworzyć pełne kolekcje męskie.

W 1970 roku projektant otrzymał nagrodę Coty za modę męską. Zachęcony sukcesem, zaprojektował kolekcję garniturów damskich utrzymanych w klasycznym męskim stylu.

W 1972 roku Ralph Lauren stworzył kolekcję bawełnianych koszulek z kołnierzykiem w 24 kolorach i ze znaczkiem w kształcie zawodnika polo jadącego na koniu. Koszulki „polo” stały się znakiem rozpoznawczym marki.

W 1974 roku zaprojektował kostiumy do filmu „Wielki Gatsby” z Robertem Redfordem.

Z czasem Ralph Lauren rozwinął działalność i powiększył firmę m.in. o marki: luksusową Ralph Lauren Purple, Ralph Lauren Home z wystrojem wnętrz oraz o serię perfum.

W latach 80. i 90. Projektant rozpoczął intensywną ekspansję rynku zagranicznego. W 1984 roku otworzył flagowy butik w Nowym Jorku. Od 1997 roku firmę oficjalnie symbolizują litery RL.

Ralph Lauren jest kojarzony z klasyczną amerykańską elegancją w stylu preppy.

Projektakt pojawił się w bardzo popularnym serialu „Przyjaciele”. Rachel grana przez Jennifer Anniston pracowała w jego nowojorskim biurze.

W styczniu 2015, Forbes obliczył, że jego dorobek wynosi 8 miliardów dolarów, co uplasowało go na 155 miejscu najbogatszych ludzi na ziemi. Kilka miesięcy później Lauren oznajmił, że odejdzie ze stanowiska dyrektora generalnego, a na jego miejsce wejdzie Stefan Larsson. Z powodu kłopotów finansowych firma zaczęła zamykać swoje lokale oraz zredukować personel.

Jest znany z kolekcjonowania samochodów. Znaczna część jego kolekcji znajduje się w jego posiadłości Ketonah w stanie Nowy Jork. Szacuje się, że jest tam około 70 samochodów.

Nie wzbudza kontrowersji i jest ikoną etosu pracy. „Ludzie pytają, jak to możliwe, że żydowski dzieciak z Bronxu tworzy ubrania preppy. A czy to ma coś wspólnego z klasą czy pieniędzmi? To ma coś wspólnego z marzeniami!”, mówi projektant.

ZDJĘCIE East News

Ciekawostki

  1. Regularnie projektuje stroje reprezentacji olimpijskiej USA.
  2. Ralph Lauren zagrał samego siebie w jednym odcinku serialu komediowego „Przyjaciele”.
  3. 90% firmy (w tym 300 sklepów) należy do niego.
  4. Jest ogromnym fanem serialu „Downton Abby”.

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności