Małgorzata Bela

Modelka, obok Anji Rubik, jako jedna z dwóch Polek uznana za „ikonę branży” przez serwis Models.com. Małgosia Bela od czasu swojego debiutu w 1998 roku udowodniła, że jej delikatna, androgeniczna uroda jest uniwersalna i sprawdza się zarówno w awangardowych, jak i komercyjnych projektach. Od 2004 roku udziela się także aktorsko – zagrała między innymi w filmach „Ono” i „Karol – Człowiek, który został papieżem” oraz w serialu „Bez tajemnic”.

EN_01145677_09191

Małgosia Bela urodziła się 6 czerwca 1977 roku w Krakowie. Uczęszczała do I Liceum Ogólnokształcącego im. Bartłomieja Nowodworskiego w tym samym mieście. Już w czasie studiów na anglistyce na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu zaczęła pracować jako modelka.

Została odkryta w 1998 roku przez założyciela agencji Model Plus, Dariusza Kumosę, wśród gości na pokazie Krzysztofa Kolbergera w warszawskim Teatrze Wielkim. W wieku 21 lat zadebiutowała na paryskim tygodniu mody, prezentując kolekcję Commes De Garcons na wiosnę-lato 1999. W tym samym sezonie pojawiła się też między innymi na pokazach Givenchy, Balenciaga, Marc Jacobs i Yohji Yamamoto. Pół roku poźniej, na tygodniach mody na jesień-zimę 1999, Małgosia Bela awansowała do pierwszej ligi wybiegowych modelek, występując w 45 pokazach. W tym czasie pojawiła się też na okładkach „Vogue” Italia i francuskiego wydania „Numero”, wystąpiła w kampaniach Versace i została twarzą zapachu Gucci Rush (1999). W 2000 roku do portfolio dodała dwie okładki „Vogue” Paris oraz kolejne sesje dla włoskiego i niemieckiego wydania magazynu. W 2001 roku, podczas londyńskiego tygodnia mody, szła w pokazie polskiego projektanta Arkadiusa, prezentując kolekcję na wiosnę-lato.

Kiedy w 2004 roku modelka urodziła syna Józefa, którego ojcem jest reżyser Artur Urbański (jej ówczesny mąż), wycofała się z modelingowej kariery i zwróciła ku filmowi. Małgosia Bela zagrała główną rolę w filmie Małgorzaty Szumowskiej „Ono”, za którą została nagrodzona na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Kijowie. W 2003 roku zaczęła uczęszczać do nowojorskiej szkoły Actors Studio. Po filmach „Karol. Człowiek, który został papieżem” (2005), „Karol. Papież, który pozostał człowiekiem” (2006) i „Janosik. Prawdziwa historia” (2009) nadszedł czas na powrót do modelingu.

Po doświadczeniu zdobytym na planie reklamy perfum Gucci, wzbogaciła swoje portfolio o udział w kampaniach ekskluzywnych zapachów najbardziej znanych marek na świecie, takich jak: Oscar de la Renta (2000), Yves- Saint Laurent (2007), Jil Sander (2006-2009), Pucci (2010), DSquared2 (2011), Stella McCartney (2012) oraz Salvatore Ferragamo (2015). Pośród polskich modelek tylko Anja Rubik zdobyła więcej tak lukratywnych kontraktów.

Od 2009 roku pojawia się w zaledwie kilku pokazach na sezon i wybiera tylko najbardziej prestiżowe zlecenia – można było ją zobaczyć między innymi w kalendarzu Pirelli (2009 i 2012) oraz kampaniach Chloé, Nina Ricci (2011), Stella McCartney, Hugo Boss (2012), Miu Miu, Alexandr Wang, Isabel Marant i H&M (2013). W 2011 roku Małgosia Bela zagrała jedną z głównych ról w pierwszym sezonie serialu HBO „Bez Tajemnic”.

Bardzo rzadko udziela wywiadów i sporadycznie pojawia się na imprezach branżowych. „W pierwszej kolejności jestem mamą, potem niestety jestem modelką, a dopiero potem aktorką”- powiedziała w wywiadzie dla „Dzień Dobry TVN”.

We wrześniu 2013 ponownie wyszła za mąż za Jean-Yvesa Le Fura, francuskiego biznesmana i dziennikarza, założyciela prestiżowego pisma o modzie „Numero”. Ślub odbył się na Wyspach Syrenich, a wśród zaproszonych gości pojawiła się przyjaciółka Gosi – Kate Moss, a także Emanuel Alt, Dariusz Kumosa oraz Filip Niedenthal. Gwiazdami muzycznymi były Cat Power, Beth Dito oraz zespół Sister Sledge. Bela zdecydowała się na lejącą się suknie od Azzedine Alaia i wianek na głowie. Przyjęcie ślubne zostało udokumentowane na blogu francuskiego magazynu „Purple”. Bela rozstała się z mężem i związała się z reżyserem Pawłem Pawlikowskim, którego film „Ida” zdobył Oskara.

2014 rok był pasmem sukcesów modelingowych oraz sesji okładkowych dla najważniejszych wydań „Vogue’a”, „Allure”, „Lui Magazine” i „Zoo Magazine”. W samym 2015 roku Bela wzięła udział w kampanii Gucci na wiosnę-lato 2015, a także w sesjach dla włoskiego, australijskiego i paryskiego „Vogue’a”, oraz gościła na okładce „i-D” z okazji 35-lecia czasopisma. Na jesień 2015 pojawiła się w lookbookach marek takich jak Jason Wu, Toteme, Messika oraz Krizia. Obok Anji Rubik, Kasi Struss, Moniki „JAC” Jagaciak pojawiła się na zdjęciach, które były częścią wystawy Woman in Chanel, autorstwa Petera Farago i Angeli Klementz.

To całkiem spore osiągnięcia jak na kogoś, kto określa siebie jako antygwiazdę oraz podkreśla, że modą zajmuje się zupełnie przypadkowo i po zakończeniu pracy w branży nigdy w niej nie pozostanie.

ZDJĘCIE – EAST NEWS

WSPÓŁAUTOR – JUSTYNA MAJKA

Ciekawostki

  1. Francuskiemu wydaniu „Vogue'a” wyznała, że jej ulubione wakacyjne miejscówki to południe Włoch, południe Francji i... Mazury!
  2. Jest absolwentką szkoły muzycznej drugiego stopnia w klasie fortepianu.
  3. Na co dzień nie maluje się, a jak już, to odrobinę brązowoszarego cienia Bobbi Brown i brązowej kredki do oczu Chanel.
  4. Jest także magistrem antropologii kulturowej – tematem jej pracy magisterskiej była fotografia w kontekście twórczości Richarda Avedona.

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności