Maciej Zień

Cudowne dziecko polskiej mody. Ubrania jego projektu chętnie prezentują gwiazdy i popularne dziennikarki (Magdalena Cielecka, Justyna Steczkowska, Grażyna Torbicka, Jolanta Pieńkowska i wiele innych). Jego stroje są jednak na tyle klasyczne, kobiece i użytkowe, że sięgają po nie również zamożne kobiety spoza show-biznesu. Projektant nieustannie poszukuje nowych wyzwań, stąd jego równorzędna z modą pasja – wystrój wnętrz.

Urodzony i wychowany w Lublinie Maciej Zień od najmłodszych lat interesował się ubraniami. Jego pierwszym modelem był pluszowy miś, z czasem zamieniony na lalki. Późniejsze stylizacje testował na matce (psycholożce), która wraz z ojcem inżynierem wspierała talent syna.

Pierwsze praktyki odbył w wieku 15 lat w lubelskim Salonie Parisette, gdzie zaprezentował właścicielce swoje projekty.

W wieku 16 lat Maciej Zień pojechał na wycieczkę szkolną do Paryża. Zachęcony przez nauczycielkę francuskiego zwiedził ważne muzea mody: Galliéra, Musée des Arts Décoratifs, Musée de la Mode et du Textile w Luwrze, Cité de la Mode et du Design. Zakochał się w paryskim smaku i naturalnym zamiłowaniu do elegancji. Co ważne, zrozumiał, że moda może być dziełem sztuki.

Nie potrzebował wyższego wykształcenia, żeby zatriumfować jako projektant. Pierwszy pokaz zaprezentował w 1996 roku podczas lubelskiego konkursu dla młodych talentów „Prowokacje”. Pieniądze na materiały zebrał dzięki kompozycjom kwiatowym wystawianym z wielkim powodzeniem w kwiaciarniach. Próba innej pracy – w zakładzie samochodowym – zakończyła się niepowodzeniem już po dwóch dniach.

W wieku 18 lat Maciej Zień wyjechał do Warszawy. Z pomocą finansową byłej modelki i projektantki, a także żony wpływowego wówczas biznesmena, Aleksandry Dochnal, rozpoczął kreowanie własnej marki oficjalnym pokazem w 2000 roku. Współpracę zakończyli w 2004 roku. W tym samym czasie zajął się drugą pasją – projektowaniem wnętrz. Inżynierskie zacięcie i zamiłowanie do desek kreślarskich odziedziczył po ojcu. W 2010 roku powstała marka Zień Home z siedzibą przy ulicy Mokotowskiej 57 w Warszawie. Klienci mogą w niej nabyć luksusowe wyposażenie apartamentów.

W 2006 roku założył w Centrum Handlowym Promenada Atelier Zień, czyli butik, w którym klientki mogły kupować nie tylko gotowe modele, ale również specjalnie zamówione ubrania na miarę.

Obecnie główny butik projektanta funkcjonuje przy ekskluzywnej ulicy Mokotowskiej. Projektant rozdzielił kolekcje na „Zień” i „Zień-à-Porter” oraz „Marriage” (od 2003 roku projektant inauguruje Nowy Rok nową kolekcją ślubną).

W 2013 roku pokaz pt. „Jestem”  zorganizował w kościele. Na wybiegu zaprezentowano między innymi projekty inspirowane symboliką religijną.

Maciej Zień spełnia się również w teatrze i teledyskach jako twórca kostiumów („Biznes” w 2004, „Węże” w 2005, „One” w 2006, „Stepping out” w 2006, „Krawiec” w 2006, balet „Tristan” w Operze Narodowej w 2009).

Jest laureatem wielu nagród i wyróżnień. W 2004 roku otrzymał nagrodę Belvedere International Achievement Award w kategorii Projektant Mody. W 2007 roku dostał Honorową Złotą Nitkę. W 2008 roku  został dwukrotnie zakwalifikowany do wystawienia kolekcji podczas paryskiego tygodnia mody prêt-à-porter. W tym samym roku Maciej Zień został pierwszym polskim projektantem, który wystawił projekty w Muzeum Narodowym (Królikarnia) z okazji 10-lecia twórczości. W 2010 otrzymał nagrodę dla Projektanta Roku podczas gali Doskonałość Mody magazynu „Twój Styl”. W 2011 magazyn „Gentleman” umieścił go na liście najbardziej wpływowych mężczyzn. W 2012 zdobył nagrodę w kategorii Moda na gali Osobowości i Sukcesy Roku 2011.

Zień znalazł się w centrum uwagi mediów, kiedy jego spółka wydała oświadczenie, jako że projektant bezprawnie wyniósł kolekcję oraz zabrał kilkadziesiąt tysięcy złotych, po czym wyjechał z kraju do Brazylii. W odpowiedzi na zarzuty, projektant powiedział, że jest to pomówienie, a cała sytuacja jest spowodowana jego relacjami ze wspólnikiem Józefem Kisiorkiem.

W 2015 roku stworzył kreację dla Agaty Kuleszy, w której aktorka wystąpiła na gali rozdania Oskarów. Tego samego roku projektant wziął ślub ze swoim partnerem Anthonym Candido Rio Copacabana, z którym pierwszy raz pokazał się publicznie w kwietniu 2016 roku na koncercie Radzimira Dębskiego.

ZDJĘCIE dzięki uprzejmości Zień Atelier

Ciekawostki

  1. Jego ulubione kolory to klasyczna paleta barw – biel, czerń, szarości, ciepłe odcienie beżu – oraz kolory ziemi i niebieski.
  2. Jest współwłaścicielem St. Benedict Bistro na warszawskiej Pradze – impulsem do otwarcia restauracji było to, że, zdaniem Macieja, w okolicach jego pierwszego butiku (C.H. Promenada) brakuje miejsc ze zdrową i smaczną kuchnią.
  3. Zagrał epizodyczną rolę w filmie „Miłość na wybiegu”.
  4. Kobietą, którą chciałby ubrać, jest Celine Dion.
  5. Witryna jego warszawskiego butiku przy Mokotowskiej została w styczniu 2013 roku oblana czerwoną farbą przez grupę 15w08 – podobno w ramach manifestu przeciwko konsumpcjonizmowi.

Sprawdzamy gdzie kupić najpiękniejsze berety tej jesieni!

Moschino

Beret
836 zł

Femi Stories

Beret
149 zł

Lui Store

Beret
229 zł

Mango

Beret
69,90 zł

NA-KD

Beret
80,95 zł

Topshop

Beret
ok. 80 zł
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności