LIFESTYLE

Joga pobudzi skuteczniej niż podwójne espresso

30.01.2020Katarzyna Błażuk

Joga pobudzi skuteczniej niż podwójne espresso
Fot. instagram.com/suvatayoga/

Jak ćwiczyć by szybko dodać sobie energii i kiedy kawa już nie pomaga? Wystarczy wykonać krótki trening oparty głównie na odwróconych pozycjach, czyli takich asanach, po wykonaniu których krew szybciej zaczni krążyć w organiźmie.

Na czym polegają ćwiczenia energetyzujące w jodze? Na uwolnieniu zablokowanej w czakrach energii. Efekty odczujecie od razu po wykonaniu właściwych ruchów. Dzięki nim poprawia się utlenienie krwi, a tym samym praca mózgu stanie się wydajniejsza. Przed rozpoczęciem ćwiczeń dobrze zadbać o właście wyregululowanie oddechu. Pamiętajcie właściwie wykonany jest podstawą ćwiczeń. Jak prawidłowo nabierać powietrze? Wdychajcie je nosem napełniając płuca i wydychajcie tą samą drogą. Taki sposób nabierania i wypuszczania powietrza nazywa się oddychaniem oceanicznym lub oddechem ujjayi. Warto utrzymać podczas wykonywania całej sekwencji ćwiczeń. Nie tylko pomaga pogłębić pozycje, ale także uspokaja umysł.

A teraz zabierzmy się do ćwiczeń. Poniżej zamieszczamy instruktaż, jak krok po kroku wykonać  krótki, ale pobudzający jogowy trening.

1.

Stojąc na prostych nogach pochylcie się powoli w dół - tak, by palce dotknęły ​​podłogi, a nos zetknął się z kolanami. Na początku może to być trudne, ale z czasem ciało się rozciągnie. Zostańcie chwilę w tej pozycji. 

2.

Następnie usiądźcie na podłodze pośladkami i przygotujcie się do pozycji mostka. Połóżcie się na plecach, ręce ugnijcie w łokciach, dłonie umieśćcie blisko tułowia pod barkami. Wyprostujcie łokcie i oderwijcie od podłoża najpierw klatkę piersiową, a następnie brzuch wyginając w ten sposób kręgosłup do tyłu. Głowę wychylcie jak najdalej w tył i spróbuj jej czubek ściągnąć w dół. Ściągnijcie łopatki i wytrzymajcie w tej pozycji.Wyjdźcie z pozycji kładąc kolejno brzuch i klatkę piersiową na ziemi.

3.

Wróćcie do pozycji siedzącej z nogami wyciągniętymi do przodu. Unieście dłonie pod ramionami (palce skierujcie do przodu), a następnie wyprostujcie dłonie i podnieście biodra, a głowa niech opadnie ku tyłowi.

4.

Wróćcie do pozycji siedzącej. Teraz pochylcie się do przodu z rękoma ułożonymi w kierunku stóp. Następnie połóżcie się na ziemi. Ręce ułóżcie wzdłuż ciała i rolując kręgosłup przejdźcie do pozycji pługa- czyli przenieście nogi za głowę tak, by palce stóp dotknęły ziemi za głową. Aby wydostać się z pozycji, powoli podnoście nogi ponad głowę i opuść plecy na ziemię.

5. 

Teraz przyciągnijcie zgięte kolana do klatki piersiowej, rozbujajcie się i wstańcie bez używania rąk. Na koniec, stojąc zegnijcie kolana, wyciągnijcie dłonie ku górze i wyprostujcie kręgosłup. Trzymajcie mocny brzuch i ciągnijcie kość ogonową w kierunki podłogi. Wytrzymajcie chwilę w pozycji krzesła. Wyprostujcie się następnie i to już koniec!

Te sekwencja pozycji wykonywanych rano lub po pracy, pobudzi was skutecznie i szybko. Nie wymaga specjalnych umiejętności i można je wykonać dosłownie wszędzie bez dodatkowych sprzętów. Ćwicząc regularnie, poczujecie przypływ siły witalnej!

Czytaj dalej