MODA, SHOPPING ONLINE, STYL ŻYCIA

Gucci najgorętszą marką na świecie!

09.08.2017 Michalina Murawska

Gucci najgorętszą marką na świecie!

Gucci zostało właśnie najgorętszą marką na świecie i nie stoją za tym wyłącznie subiektywne opinie jego fanów, a czyste i niepodważalne statystyki. Skomplikowanej analizy danych sprzedaży z obecnego i poprzednich kwartałów podjął się portal Business of Fashion we współpracy z internetową platformą LYST. Z badań ich jednoznacznie wynika, że sprzedaż włoskiej marki w porównaniu do tego samego okresu rozliczeniowego z zeszłego roku, wzrosła aż o 39,3 procent, co oznacza 1,7 miliarda (!) dolarów zysku tylko w drugim kwartale tego roku. Gucci deklasuje konkurencję także w kwestii najpopularniejszych produktów – w rankingu 10 najlepiej sprzedających się globalnie ubrań i dodatków, aż cztery (logowany pasek, sneakersy z wężem, sukienka z kokardą i klapki w kwiaty) ma na sobie metkę włoskiego domu mody. Interesująco zresztą wygląda cała pierwsza dziesiątka rankingu najpopularniejszych i najlepiej sprzedających się marek: na drugim miejscu znalazło się Yeezy Kanyego Westa, na trzecim Balenciaga, która w poprzednim kwartale zajmowała 9. pozycję, a na czwartym Vetements (wcześniej lider rankingu). Największy awans w porównaniu z poprzednim kwartałem rozliczeniowym zanotowały Valentino (z miejsca 23. na 6.) oraz Prada (z 21. na 8.). Z kolei w czołówce najpopularniejszych produktów sprzedanych od kwietnia do czerwca, oprócz projektów Gucci, znalazło się też miejsce dla logowanych czółenek YSL (miejsce drugie), klapków Givenchy (miejsce piąte) czy sukienki Diane von Furstenberg, która zamyka pierwszą dziesiątkę.

 

źródło: Business of Fashion

Co ciekawe, sprawcami sukcesu Gucci są w znacznej mierze millenialsi i przedstawiciele jeszcze młodszego pokolenia „Z”, którzy stanowią aż połowę całkowitej bazy klientów marki. Jak zauważa BoF, włoski dom mody doskonale wie, jak podtrzymać wiernych, ale także zyskać nowy klientów z przedziału wiekowego 25-35 – nadal duży nacisk kładzie na popularną w tej grupie wiekowej logomanię czy szuka digitalowych i innowacyjnych form kontaktu z konsumentem. Czy w kolejnym kwartale Gucci także będzie dzierżyć palmę pierwszeństwa? Jesteśmy ciekawi!