MODA, SHOPPING ONLINE, STYL ŻYCIA

Chiara Ferrani została oficjalnie dyrektorem generalnym swojej marki!

18.12.2017 Katarzyna Błażuk

Chiara Ferrani została oficjalnie dyrektorem generalnym swojej marki!

Zmiany, które nastąpią są częścią restrukturyzacji firmy i mają na celu dopracowanie jej działań, zmniejszenie kosztów i umieszczenie jej jeszcze bardziej w centrum każdego z jej projektów. Ferragni jest większościowym udziałowcem grupy TBS Crew i zasępi Riccardo Pozzoliego, który nadal posiada mniejszościowy udział w firmie, ale nie będzie już pełnił żadnej innej roli.

W wywiadzie dla WWD powiedziała „Podoba mi się idea bycia odpowiedzialną, tak zorganizowaną i robiącą tak wielu różnych rzeczy w tak szczególnym momencie mojego życia”.  Ferrani ponownie skupia się na TBS Crew i po pierwszych dwóch miesiącach zmian przynoszą już pozytywne wyniki. TBS Crew składa się z trzech firm: agencji talentów, reprezentującej Ferragni i jej młodszą siostrę Valentinę; zarządzanie wszystkimi działaniami The Blonde Salad.  Dział biznesu talentów reprezentuje 90 procent działalności TBS Crew, przy czym stanowi jedynie 40 procent kosztów organizacyjnych. Zgodnie z tą strategią firma, która ma 14 pracowników, przenosi się do mniejszych biur. W wyniku tych ruchów spodziewa się zmniejszyć koszty o 35 procent i zwiększyć sprzedaż działalności Chiara Ferragni o 80 procent. Włoszka stworzyła również nową strukturę menedżerską, zatrudniła Fabio Mario Damato na stanowisku dyrektora generalnego oraz Alessandro Marina z firmy konsultingowej Strategie e Risorse, którzy mają pomóc w restrukturyzacji i dopracować długoterminowe strategie.

Ferragni podkreśliła, że wzrost TBS Crew nie zależy od zwiększonej liczby partnerów biznesowych, ale przeciwnie, od większej selektywności. „Lubię nazywać ich partnerami, a nie klientami”, powiedziała o firmach, takich jak Swarovskiego i Pantene do Dior”– powiedziała w wywiadzie dla WWD.

Chiara od teraz sama będzie decydować z kim współpracuje, kierując się przy tym właściwą strategią, której do tej pory brakowało. Już teraz przewiduje się, że sprzedaż w 2017 r wyniesie sześć milionów euro, czyli wzrośnie o 82,5 procent w porównaniu z 2016 r. I trzykrotnie przekroczy przychody w 2015 r. Ferragni w ciągu ostatnich dwóch miesięcy od momentu objęcia nowych ról, udało się usprawniać strukturę TBS Crew, racjonalizując wydatki. Zapytana o to, w jaki sposób wybiera marki, z którymi współpracuje, Ferragni powiedziała, że ​​jej wybór zależy od tego, czy czuje się komfortowo nosząc ubrania, buty, dodatki, danej marki. I dlatego jej zdaniem wiarygodność jest najważniejsza. W tym celu firma Ferragni spontanicznie zaczęła dodawać hashtagi, które oznaczały sponsorowane posty na początku 2017 r., aby uniknąć kryptoreklamy. Od kwietnia TBS współpracuje z Instytutem Reklamy i włoskim stowarzyszeniem konsumentów UNC w ramach marketingu i reklamy influencerów za pośrednictwem mediów społecznościowych, aby znaleźć rozwiązania, które zagwarantują przejrzystość.


Forbes deklaruje, że jest najpotężniejszym influencerką na świecie, a Harvard Business School podaje jej działalność jako studium przypadku. Stany Zjednoczone i Włochy są jej wiodącymi rynkami, a następnie Europa i Ameryka Środkowa i Południowa, ale najbardziej lojalni są meksykańscy i brazylijscy fani. Na nich włoska influencerka zawsze może liczyć. Ferragni jest również bardzo lubiana na Bliskim i Dalekim Wschodzie, szczególnie w Korei Południowej i Japonii.

Wygląda na to, że 2018 rok zapowiada się dla Chiary wyjątkowo pracowicie. Bo poza rolami, które ma już do odgania dojdzie jej jeszcze jedna – mamy. Trzymamy kciuki, żeby na wszystko znalazła czas!