MODA, SHOPPING ONLINE, STYL ŻYCIA

Calvin Klein oskarżone o seksualizację dzieci! Reklama marki zniknęła z brytyjskich sklepów

16.03.2017 Patryk Chilewicz

Calvin Klein oskarżone o seksualizację dzieci! Reklama marki zniknęła z brytyjskich sklepów

Do sieci House of Fraser, która posiada kilkadziesiąt sklepów w całej Wielkiej Brytanii, napłynęło w krótkim czasie dużo skarg od klientów opisujących zbyt dwuznaczne zdjęcie modelki stylizowanej na bardzo młodą dziewczynę, która zalotnie podnosi ramiączko swojego biustonosza.

Tą modelką jest Lulu Tenney, w świecie mody znana po prostu jako Lulu. Dziewczyna jest główną gwiazdą obecnej kampanii marki. Raf Simons określił ją swego czasu wręcz jako „nowicjuszkę” oraz „najświeższą z twarzy”.

House of Fraser szybko zareagowało na pojawiające się coraz liczniej głosy protestów, choć – co jest sankcjonowane prawnie – każda modelka biorąca udział w reklamie musi mieć powyżej 18 lat. Lulu więc jest pełnoletnia, choć stylizowana na sporo młodszą. To przesądziło o decyzji sieci. „Potwierdzamy, że kontrowersyjne reklamy są usuwane z naszych sklepów” – napisała w lakonicznym oświadczeniu rzeczniczka House of Fraser.

Dokładnie takich przypadków było już wiele, o czym niedawno przypomnieliśmy w analizie najbardziej kontrowersyjnych reklam. Komu więc zależy na takim skandalu? Chyba jedynie marce, która świadomie, lecz niebezpiecznie, gra na ludzkich emocjach. Nie brakuje bowiem przykładów na to, że seks sprzedaje, a skandalizujący seks sprzedaje podwójnie. Calvin Klein i jego bielizna są tego najlepszym dowodem.