MODA, STYL ŻYCIA

Blogerki, które musicie znać, jeśli interesujecie się modą

16.11.2016 Redakcja Fashion Magazine

Blogerki, które musicie znać, jeśli interesujecie się modą

Celine Aagaard (Envelope.no)

Celine Aagaard jest jedną z najbardziej znanych postaci na norweskiej scenie mody. Posiada prawie 20-letnie doświadczenie w zakresie dziennikarstwa i stylizacji, ale moda wcale nie była dziedziną, z którą wiązała swoją zawodową przyszłość. Urodzona w Oslo Aagaard, jako córka profesjonalnego fotografa, od małego wykazywała spore zainteresowanie sztuką i fotografią właśnie. W wieku 15 lat, opublikowała swoje pierwsze zdjęcie w magazynie i coraz częściej zaczęła skłaniać się ku dziennikarstwu. Zaczęła więc pracę w magazynie Topp, dla którego podróżowała po świecie i robiła wywiady z gwiazdami – kiedy pismo przechodziło przez relaunch, dostała szansę poszerzenia swojego portfolio o bardziej modowe zajęcia. Spodobało jej się to na tyle, że zaczęła pracę jako stylistka w magazynie STYLEmag (później została także jego redaktor naczelną), a w ramach researchu do jednego materiału założyła bloga „Hippie Hippie Milkshake”, którego prowadziła od 2009 do 2015 roku.

Później przyszła pora na kolejny autorski projekt – portal Envelope, który zdobył dla niej uznanie postaci z branży i międzynarodową popularność (na Instagramie obserwuje ją ponad 129 tysięcy osób). Envelope.no to duża digitalowa platforma, która dotyka tematów z branży mody, urody, podróży oraz kuchni. Nie brak tu także stylizacji Aagaard, która znana jest z najlepszej jakości minimalizmu – czystych, geometrycznych linii, oversize’owych krojów łączonych z wyrazistymi i kobiecymi dodatkami i wyrafinowanej, lecz dyskretnej biżuterii.

Lucy Williams (Fashionmenow.co.uk)

Pochodząca z Wielkiej Brytanii Lucy Williams to kolejna blogerka, która pierwsze zawodowe doświadczenia zbierała w magazynach. Swoją przygodę z dziennikarstwem i stylizacją zaczęła krótko po skończeniu studiów odbywając staże w czasopismach modowych. Blog był dla niej swego rodzaju moodboardem i przedłużeniem pracy w branży prognozowania trendów, szybko jednak urósł do rozmiaru, który pozwolił jej na porzucenie „normalnej” pracy i całkowite poświęcenie się autorskiej platformie. Fashion Me Now to blog poświęcony nie tylko modzie, ale także podróżom, branży beauty i wszelkiego rodzaju inspiracjom, którymi autorka chce dzielić się ze swoimi czytelnikami. A tych nie brakuje – na Instagramie śledzi Lucy już prawie 180 tysięcy osób.

Styl Williams to mieszanka sieciówek (szczególnie Zary, Topshopu, i Mango), z łupami vintage oraz perełkami od projektantów, które nabywa w second handach lub na eBayu. Blogerka znana jest tego, że najnowsze trendy zawsze interpretuje na swój własny sposób, chętnie sięga także po francuskie i skandynawskie marki z tzw. „średniej półki” – Maje, Sandro, Ganni i Acne. Jak sama mówi, często inspirują ją stare filmy (szczególnie te z lat 70.) podróże, oraz dwie, ponadczasowe ikony stylu: Charlotte Rampling ix Jane Birkin.

Camille Charriere (Camilleovertherainbow.com)

Camille to jedna z najbardziej znanych i rozpoznawalnych francuskich blogerek, której strona także nie ogranicza się jedynie do mody – porusza treści zakupów, szeroko pojętego lifestyle’u i inspiracji począwszy od kuchni, a kończąc na 'cool’ miejscach w Paryżu i Londynie. Mimo że urodziła się w stolicy Francji, jest w połowie Brytyjką i totalnie widać to w jej stylizacjach (ostatnio nakręciła nawet filmik dla „Vogue Paris”, w którym porównuje brytyjski i francuski styl życia na wesoło). Do Londynu przeprowadziła się, aby studiować prawo i finanse. Miłość do mody jednak wygrała, a Camille, zanim zajęła się pracą freelancerską, współpracowała z czołowymi platformami shoppingowymi – Net-a-Porter i Matchesfahion.com. Bloga założyła w 2010 roku i od początku był on nie tylko przełożeniem jej indywidualnych inspiracji, ale także fantastycznym pomostem między modą luksusową (którą dzięki pracy poznała od podszewski) a tzw. segmentem high-street.

Jej instagramowe konto, które jest prawdziwą kopalnią inspiracji, obserwuje już prawie pół miliona fanów, a Charriere może pochwalić się współpracą z takimi markami jak H&M, Chloe oraz Acne Studios, a także publikacjami w Wall Street Journal Vogue’u i Style.com. Operuje także wiedzą z zakresu brand consultingu oraz strategii komunikacji social media, niedawno była także jednym z gości przemawiających podczas paryskiego Vogue Fashion Festival.

Courtney Trop (Alwaysjudging.com)

Jak sama o sobie mówi, jej styl to wypadkowa australijskiego szyku Christine Centenery oraz niewymuszonego luzu Jessiki Hart i Sienny Miller. Courtney Trop prowadząca bloga Always Judging, w branży mody obecna jest od 14 lat (bloga prowadzi od prawie 10) i bez względu na to, czy fotografuje się na tle zachodzącego słońca Los Angeles czy Marakeszu, zawsze pozostaje dla nas totalną kopalnią inspiracji.

Courtney na swoim koncie ma już kilka kolaboracji z markami, a nawet kapsułową kolekcją stworzoną dla marki Velvet, my jednak bardzo podziwiamy i szanujemy ją za to, w jaki sposób komunikuje się ze swoimi fanami. Wystarczy tylko wejść na jej Tumblra (alwaysjudging.tumblr.com), aby wysnuć prawdopodobne podejrzenie, że żadne zadane jej pytanie nie pozostanie bez odpowiedzi.