5 pytań do… Renaty Kaczoruk

Renata Kaczoruk chodziła w pokazach Celine, Jeana Paula Gaultiera, Yohji Yamamoto, Giorgio Armaniego, Łukasza Jemioła, Joanny Klimas oraz marki La Mania. Wzięła udział w niezliczonych sesjach zdjęciowych, a teraz swoim doświadczeniem będzie dzieliła się w programie „Modelki 3.0”, który już we wrześniu będzie można oglądać w TVN Style. Nam gwiazda opowiedziała o kulisach pracy modelki i o tym, jak zmieniała się ta praca na przestrzeni lat.

Patryk Chilewicz: Świat modelingu przez ostatnie 20 lat bardzo się zmienił. Internet przybliżył “szarym” ludziom ten świat. To dobrze czy źle?
Renata Kaczoruk: mówisz o demokratyzacji świata fashion. Ja się na to cieszę, bo więcej osób może być elementem tego świata, są dzięki temu bardziej twórczy, kolorowi, mniej snobistyczni, niewyrafinowani. Mieszanka powoduje wybuch i im mamy więcej elementów, tym ten wybuch może być większy. Moda polega na tym, że dopływa nowa energia, nowe pomysły, nowa wrażliwość.

Cara Delevingne, która jest na nowej, wrześniowej okładce „Vogue’a” powiedziała, że trochę przeraża ją fakt, że przez ten postęp internetu dostaje zlecenia nie za to jakie ma portfolio tylko za to ile ma obserwatorów na Instagramie. Co ty o tym sądzisz?
Mnie by to nie przerażało. Dla mnie to jest dowód na to, że to ona jest osobowością, której uwagi i obecności poszukuje tłum, zatem poszukuje jej też projektant, fotograf. To ona jest podmiotem. Ma dużo więcej do zaproponowania. Każda współpraca to negocjacja – proces powstawania jakiejś sesji, projektu. Jeżeli to ona ma tę silniejszą pozycję, jeżeli Instagram jest dowodem na to, jak wielki wpływ ma na środowisko i na opinię publiczną, to ma więcej do powiedzenia, ma asa w rękawie i może więcej zaproponować.

Snapchat i Instagram przybliżył nam życie modelek, modeli i sprawił, że bardzo dużo osób, nieważne czy mają predyspozycje czy nie, chce wejść do tego świata. Teraz jest tak, że co druga trzynastolatka marzy o karierze modelki. Czy ta demokratyzacja nie daje dziewczynom złudnego uczucia, że to jest prosty zawód i dostępny bardzo łatwo?
Myślę, że prosty i łatwo dostępny nigdy się nikomu nie wydawał. Może szowinistycznym mężczyznom albo kobietom, które nigdy nie aspirowały do tego. Młode dziewczyny częściej bardzo tego by chciały i wydaje im się to właśnie nieosiągalne. Tak naprawdę jest to super prosta sprawa: jeśli masz predyspozycje, jeśli masz pasję i umiejętności, to to jest prosta ścieżka. Dopiero praca jest ciężka i tu bym zauważała błąd w myśleniu. Dziewczynom się wydaje, że jak już osiągną jakiś pierwszy sukces, to wszystko jest przed nimi ułożone, rozwinięte jak czerwony dywan i już niczego nie muszą robić, a to dopiero tam zaczyna się praca, tam się zaczyna prawdziwy challenge.

Ciężki jest ten challenge? Myślałaś sobie kiedyś „dlaczego wybrałam tę drogę, mogłam mieć jakąś inną pracę”?
Pewnie, że tak, wiele razy. Bardzo dużo trzeba poświęcić modelingowi, to się zaczyna bardzo wcześnie. Nie jesteśmy ukształtowane, nie wiemy do końca czego chcemy. Świat przyjmuje nas jako gościa i tak naprawdę sprawdza, jak długo się utrzymamy. Jeszcze nie jesteśmy pewne czy chcemy być tego częścią, a już walczymy o to, żeby tam zostać. To jest taka przygoda, w której jest mnóstwo wątpliwości, przemyśleń, poszukiwań siebie, zadanych sobie samej pytań „co się ze mną dzieje, jak się zmieniam”.

To ciężkie. Dorastająca dziewczyna w takim świecie, tyle różnych bodźców. Warto jest mieć jakąś przewodniczkę czy mentora, który będzie służył radą. Ty miałaś taką osobę?
Nie, jesteśmy zdane na siebie i na tym polega piękno tego zawodu. To jest naprawdę podróż w pojedynkę. Jasne, czasem zdarza się, że dziewczyny mają jakiegoś bookera, opiekuna, ale tak naprawdę tę pracę trzeba wykonać samemu. Podróżuje się samemu, podejmuje się decyzje samemu, staje się w niebezpiecznych sytuacjach samemu. Tak było, jest i będzie

ZobaczSchowaj komentarze

Za nami półfinał konkursu THE LOOK OF THE YEAR 2018 w Łodzi!

Konkurs dla modeli i modelek THE LOOK OF THE YEAR to najbardziej prestiżowe wydarzenie tej dziedziny w Polsce. To dzięki niemu Łódź staje się centrum mody i miastem piękna. Co wydarzyło się na półfinałach konkursu?

23 czerwca w Centrum Promocji Mody ASP w Łodzi, odbył się ogólnopolski półfinał konkursu THE LOOK OF THE YEAR 2018. Podczas kilkumiesięcznych castingów wyłoniona na ten etap 100 uczestników z całej Polski.

Półfinaliści stanęli przed jury, by opowiedzieć kilka słów o sobie (nie tylko w języku polskim!) oraz zaprezentować się od jak najlepszej strony. Brane pod uwagę były umiejętności poruszania się po wybiegu, a także pozowania. Osoby, które dostały się do finału miały nie tylko nienaganną sylwetkę, ale także ciekawą osobowość oraz charyzmę!

Profesjonalne jury półfinału, w którym zasiedli m.in. Kamil Bahar i Jola Wilczek, zwycięzcy THE LOOK OF THE YEAR 2017, wyłoniło 20 finalistów tegorocznej edycji konkursu. Oto oni!!

  • Laura Palka, Warszawa
  • Julia Olszewska, Warszawa
  • Marta Kulej, Piekary Śląskie
  • Julia Krupińska, Dymaczewo Stare
  • Agata Gąsiorek. Ostrów Wielkopolska
  • Julia Ludwiczak, Łódź
  • Małgorzata Maciejewska, Poznań
  • Liwia Popów, Warszawa
  • Zuzanna Błoszyk, Dymaczewo Stare
  • Viktoria Pęk, Będzin
  • Kasper Nowakowski, Łódź
  • Jakub Roniewicz, Warszawa
  • Jan Szumiński, Warszawa
  • Maurycy Kostmanowicz, Warszawa
  • Mateusz Matyja, Bielsko – Biała
  • Filip Kałek, Trzcianka
  • Krzysztof Roszyk, Poznań
  • Daniel Szewera, Wrocław
  • Szymon Gańczarczyk, Biery
  • Jakub Swiniarski, Skórzewo

 

ZobaczSchowaj komentarze

Sprawdzamy gdzie kupić najpiękniejsze berety tej jesieni!

Moschino

Beret
836 zł

Femi Stories

Beret
149 zł

Lui Store

Beret
229 zł

Mango

Beret
69,90 zł

NA-KD

Beret
80,95 zł

Topshop

Beret
ok. 80 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności