5 pytań do fotografa Piotra Stokłosy

Piotr Stokłosa, którego reprezentuje agencja Warsaw Creatives, jest jednym z najlepszych polskich fotografów prężnie działających na świecie. Pracuje dla największych marek m.in. Dior i Céline, regularnie robi sesje zdjęciowe dla magazynów mody i ma swoje własne studio foto w centrum Paryża. Dziś odpowiada na 5 pytań Fashion Post. Warto przeczytać!

Robisz zdjęcia portretowe, sesje modowe, martwą naturę – w czym czujesz się najlepiej?
Specjalizuję się w zdjęciach martwej natury, ale tak naprawdę nie jestem w stanie ograniczyć się do jednego gatunku. Każda sesja daje mi dużo satysfakcji. Raz pracuje nad sesją portretową, jak ta ostatnia dla W.Kruk z Alicją Bachledą-Curuś a innym razem nad materiałami dla Diora filmując powstawanie wyjątkowych akcesoriów: butów czy torebek. Pracując w różnych zakątkach świata i poznając rzemieślników najwyższej próby. Każdy projekt jest inny, każdy z nich jest ciekawy, raczej nie porównuje poszczególnych sesji ze sobą. Fascynuje mnie to, że mogę pracować z kreatywnymi ludźmi pracujących dla światowych jak i polskich marek.

Jak wyglądało twoje spotkanie z Karlem Lagerfeldem?
To było inspirujące i stresujące przeżycie. Agnieszka Ścibior która zaproponowała mi sesje, uprzedziła, że z pewnością będziemy mieli niewiele czasu. Na początek było długie oczekiwanie na mistrza w jego niebagatelnym atelier. Co ciekawe, adres okazał się być oddalony o kilka przecznic od mojego ówczesnego mieszkania na Saint-Germain. Był wieczór, maestro zjawił się w otoczeniu kilku asystentów i przyjaciół. Był milczący i zdecydowanie budzący respekt. Postanowił się przebrać i po chwili mogliśmy zacząć zdjęcia oraz wywiad. Ekipa była przekonana, że będziemy dysponować kwadransem na całość materiału. W wersji pozytywnej. Nieoczekiwanie Karl zaproponował zmianę otoczenia. Przenieśliśmy się do przepięknej biblioteki. Starałem się nie przeszkadzać podczas wywiadu i fotografowałem podpatrzone momenty. Karl dużo opowiadał, udzielał wywiadu, ale robił niezwykle szerokie dygresje. Nagle zaczął i mnie wciągać w rozmowę. To naprawdę ciekawa postać i ten wstępny chłód okazał się tylko maską na czas pierwszych powitań. Karl odwołał swoje kolejne zobowiązania tamtego wieczoru. Wiedziałem, że mam kilka dobrych ujęć. Postanowiłem przekazać drobny prezent ode mnie – kalendarz Ambasady RP w Paryżu – projekt, którym promuję polską modę. Byłem wręcz przekonany, że mistrz podziękuje i nie zwróci większej uwagi – ot kolejny upominek. Okazało się jednak, że Karl skupił swoją uwagę na mojej publikacji. Wnikliwie przyglądał się fotografiom i komentował stylizacje. Byłem szczęśliwy mogąc usłyszeć twórczą krytykę mojej pracy z ust żywej legendy świata mody. To spotkanie zdecydowanie zainspirowało mnie i pozostanie w mojej pamięci na długo.

Swoją droga projekt Kalendarza tworzę dalej. Tegoroczne edycja powstała także we współpracy z Ambasadorem Tomaszem Orlowskim z którym pracowaliśmy kilka lat w Paryżu. Jednak tłem Kalendarza na 2016 rok stała się placówka w Rzymie: www.kalendarzambasady.pl 

Czym zajmujesz się poza pracą? Co jest twoją największą pasją prócz fotografią?
Nawet poza pracą moją główną pasją jest fotografia. W czasie wolnym też robię zdjęcia, chociażby telefonem i publikuje je na moim Instagramie. To rodzaj pamiętnika – najczęściej pokazuję zdjęcia z Paryża, w którym na co dzień żyję, ale też z licznych podróży. Te zdjęcia mają zupełnie inny klimat, niż te, które robię na co dzień. Nie rozdzielam fotografii na świat pracy i czas wolny. Fotografia to mój sposób patrzenia i interpretowania świata.

Ostatnie hobby to moje świeżo upieczone studio fotograficzne w centrum Paryża, które stworzyliśmy do spółki z wieloletnim przyjacielem Pascalem Potain. Nieskromnie powiem, że nasze studio jest uważane za najciekawszy i inspirujący punkt na mapie Paryża:  www.lestudiomoderne.fr

Masz w portfolio zdjęcia i filmy m.in. dla Céline, Dior, Longchamp… Czym charakteryzuje się praca dla największych domów mody? Standardy są bardzo wyśrubowane?
Standardy są głównie narzucane przeze mnie. To nie jest tak, że dla wielkich marek staram się bardziej, a dla innych mniej. Jestem z natury perfekcjonistą. Sam wymagam od siebie wiele, dlatego każde zdjęcie jest możliwie najbardziej dopracowane. W Polsce jest również dużo luksusowych marek, z którymi miałem okazję współpracować jak choćby Dr Irena Eris czy W.Kruk. Zaręczam, że były to równie wymagające projekty, a i efekty są oceniane według światowych standardów. Podobnie jak działania reprezentującej mnie polskiej agencji Warsaw Creatives, która prężnie rozwija się na międzynarodowym rynku.

Co sądzisz o polskim rynku mody? Idzie w dobrym kierunku?
Jestem dumny. I trzeba powiedzieć, że nie chodzi mi nie tylko o czołowych polskich projektantów, ale również o mniejsze marki, które często tworzą bardzo wyjątkowe rzeczy. Średnio raz w miesiącu mam okazję być w Warszawie no i oczywiście online śledzę to, co dzieje się w modzie. Polacy są zdecydowanie świadomi trendów, a co za tym idzie, są coraz bardziej wymagający. Cieszy mnie, że polski przemysł modowy tak prężnie się rozwija, a wszystko wskazuje na to, że będzie jeszcze lepiej. W zeszłym roku miałem okazje współtworzyć pierwszy showroom prezentujący wybór polskiej mody w Paryżu. POLISH FASHION NOW był jednym z bardziej zauważonych i przychylnie przyjętych, nowych eventów paryskiego tygodnia mody. To nastraja optymistycznie.

ZobaczSchowaj komentarze

Ponadczasowe piękno kobiece w nowym projekcie duetu Koty 2!

Ostatnimi czasy w sieci możemy zaobserwować rozwój wspaniałych polskich artystów – zarówno twórców kolaży, jak i ilustratorów. Autorzy starają się nadać obiektom nowe życie i tchnąć w nie własny pomysł czy idee. Jeśli jesteście fanami tego typu prac, polecamy Wam duet młodych fotografów Koty 2, a w szczególności ich najnowszy projekt NEW RENAISSANCE. 

Ponadczasowe piękno kobiece w nowym projekcie duetu Koty 2!

Duet z Podlasia na swoim koncie ma takie projekty jak  PRINCESS czy #SMILEmore, ale nasze serca skradła ich najnowsza realizacja pod nazwą NEW RENAISSANCE. Artyści biorą na warsztat cenione w historii sztuki dzieła, których fragmenty zastępują twarzami czy sylwetkami modelek. Jak twierdzą Koty 2, projekt ma ukazać ponadczasowe kobiece piękno. W tym celu powstają foto-obrazy, które urzekają nie tylko fanów w Polsce, ale i obserwatorów na całym świecie! Mona Lisa Gioconda, Dama z gronostajem (Leonardo da Vinci) czy Dziewczyna z perłą (Johannes Vermeer) zyskują częściowo twarze modelek znanych z wybiegów takich projektantów jak Dolce & Gabbana, Valentino, Giorgio Armani, Trussardi czy Del Pozo. Dzięki takim zabiegom, pierwotne postaci z obrazów przenikają do obecnej rzeczywistości, ukazując, że kanony piękna sprzed lat, wciąż odnajdują swoje miejsce we współczesnym świecie.

Duet ma na swoim koncie niezłe publikacje – Vogue Nederland, Vogue Turkey, Glamour Italia, Allure czy Material Girl. Zobaczcie w naszej galerii nasze ulubione prace z NEW RENAISSANCE!

Zdjęcia: Koty 2

Stylizacje: Różena Grey

Modelki:

Kasia Smolinska | Neva Models
Patrycja | Neva Models
Wiktoria Gort | Uncover
Kasia Lehmann | Rebel
Ella | D’vision
Wiktoria Gort | Uncover
Nicole | D’vision
Emilia | United for Models
Sasha | Neva
Monika | Rebel

ZobaczSchowaj komentarze

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności