5 powodów, za które zawsze będziemy kochać George’a Michaela

Jego śmierć zaskoczyła chyba wszystkich. Nikt nie spodziewał się, że George Michael opuści nas w święta, które przecież co roku upływają w rytm jego hitu. Były wokalista Wham był jednak prawdziwą osobowością, dzięki czemu nigdy nie zabraknie go w naszych sercach.

1. Miał najfajniejsze przyjaciółki na świecie

Przełom lat 80. i 90. to czas, w którym każdy chciał być jak lub z supermodelkami – to właśnie one hipnotyzowały, podniecały i emocjonowały tłumy. Nic więc dziwnego, że wielu zazdrościło George’owi Michaelowi, który był przez nie ubóstwiany. Teledysk do „Freedom ‘90” przeszedł do historii, a tuż po jego śmierci pożegnały go ikony modelingu, m.in. Cindy Crawford, Linda Evangelista, Naomi Campbell, Christy Turlington, a także inne żywe legendy muzyki, jak Madonna, Elton John czy Cher. Tych ostatnich jednak coraz mniej…

Feeling very honored to have been part of #GeorgeMichael’s #Freedom90 video. His bravery inspired all of us. RIP George 💔

Film zamieszczony przez użytkownika Cindy Crawford (@cindycrawford)


2. Potrafił śmiać się z siebie

W kwietniu 1998 roku George został zatrzymany przez policję za „czyny lubieżne” w jednej z publicznych toalet w Beverly Hills. Później okazało się, że kompanem muzyka była męska prostytutka. To wydarzenie doprowadziło do jego coming outu w tym samym roku. Artysta postanowił zażartować ze skandalu, jaki wywołał i wydarzeniu, które oburzyło część opinii publicznej, poświęcił teledysk do piosenki „Outside”, w której odgrywa niejako tamtą sytuację. „Postanowiłem zrobić to w plenerze, bo byłem zmęczony seksem w czterech ścianach” – skomentował całe zajście.

3. Traktował modę jako formę protestu

Modelki go kochały, a on kochał modę. Niezwykła wrażliwość pozwoliła mu na długie lata wyznaczać trendy. Zaczesana grzywa na Michaela przeszła do historii, podobnie jak jego t-shirty ze sloganami, które powstawały we współpracy z projektantką Katharine Hamnett, która dziś jest jedną z inspiracji Kanyego Westa. Hasło „Choose life” pojawiło się po raz pierwszy w teledysku do „Wake Me Up Before You Go-Go” i szybko stało się „must have” dla wszystkich dzieciaków na Zachodzie. Wyrażało całą obawę o współczesny świat, zimną wojnę czy problem głodu w Afryce. George pokazał, że można równocześnie tańczyć i coś przekazywać.

4. Był dobrym człowiekiem

Choć był żywą legendą i opływał w bogactwie (jego fortuna jest szacowana na 100 milionów funtów) to pozostawał wrażliwym i uczynnym mężczyzną. Gdy dowiedział się, że obsługująca go kelnerka jest zadłużoną studentką dał jej napiwek w wysokości 5 tysięcy funtów. Okazuje się także, że anonimowo pomagał potrzebującym – po jego śmierci prezenter telewizyjny Richard Osman ujawnił, że po jednym z jego programów, w którym występowała chora na białaczkę dziewczynka, do stacji zadzwonił sam Michael, by dowiedzieć się gdzie ma przelać potrzebne jej 15 tysięcy funtów.

5. Uwielbiał wolność

Przełomem w jego życiu był rok 1998, w którym ostatecznie wyszedł z szafy i ogłosił światu, że jest gejem. To dla jego przyjaciół nie stanowiło jednak tajemnicy – George w swoim życiu był w kilku poważnych związkach męsko-męskich, choć w latach 80. spotykał się z samą Brooke Shields. „Najważniejsza dla mnie jest wolność i pewność, że mogę w pełni wyrażać samego siebie” – powiedział w jednym z wywiadów i to chyba pozostało jego życiowym przesłaniem.

George, nie zapomnimy Cię!

ZobaczSchowaj komentarze

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności