Zulu Kuki: nie pytaj kim jestem, pytaj co robię


Tańczy, fotografuje, prowadzi bloga, współpracuje z markami odzieżowymi, ma też swoją własną. Nie chce ograniczać się tylko do jednej działalności, ponieważ uważa, że wszystko, co robi wynika z jego pasji, zaangażowania i zainteresowań. Zulu Kuki nie lubi, gdy nazywa się go blogerem. To utalentowany młody człowiek, który ma wiele pomysłów na własną obecność zarówno w mediach społecznościowych jak i branży odzieżowej.


Na pierwszym miejscu jego zainteresowań zawsze stała kultura hip-hopowa, a co za tym idzie muzyka ją odzwierciedlająca. Do tego dopiero dochodzi strój, który musi pokazywać styl oraz charyzmę tancerza. „W środowisku tanecznym strój jest bardzo ważny. Gdy pojawiasz się na scenie albo nagrywasz materiał video, skupiasz uwagę nie tylko na swoich ruchach, ale też na ubraniach. Jesteś w centrum uwagi”. – przekonuje Zulu. Zaczął tańczyć prawie 10 lat temu oraz wystąpił w popularnym programie <You can dance>. „Byłem pierwszą osoba, która pokazała w programie styl taneczny nazywany <clown walk>. Gdy zaczynałem przygodę z tańcem w Polsce było może około 20 osób, które się tym zajmowały” – twierdzi Zulu Kuki.

„Z czasem pogłębiałem wiedzę dotyczącą kultury hip-hopowej. Musiałem wiedzieć wszystko o tym zjawisku. Kupowałem jak najwięcej starych książek, magazynów, albumów, oglądałem wszystkie możliwe filmy. Zacząłem interesować się też bardziej społecznymi aspektami tych wszystkich elementów. Próbowałem zrozumieć dlaczego rap wyszedł na podium hip-hopu” – Zulu.

Stąd też wziął się jego pseudonim. „Kuki było ze mną od zawsze. Gdy jesteś małym chłopcem, starszy brat jest często Twoim największym autorytetem i to był jego pomysł. Przyjąłem go z radością. Zulu, natomiast, oznacza moją przynaleźność do międzynarodowej organizacji hip-hopowej Universal Zulu Nation, powstałej w 1973 roku w Nowym Jorku. Poza tym odnosi się to do moich zainteresowań kulturami plemion afrykańskich”.

Cały czas jeszcze tańczył i prowadził warsztaty na ten temat, ale jednocześnie moda zaczęła odgrywać w jego życiu coraz większa rolę. Mimo wielu ważnych wydarzeń, za swój największy, osobisty sukces uważa zrealizowanie materiału wideo, w którym grupa taneczna zaprezentowała układ do utworu, w którym wykorzystano treść jego wiersza. Największym wyzwaniem było zinterpretowanie wersów ruchem ciała.

Kolejnym etapem badania nowych zainteresowań była praca sprzedawcy oraz doradcy w trójmiejskich sklepach odzieżowych. Okazało się, że Zulu świetnie sprawdza się w tej roli. Nigdy nie chciał być ograniczony godzinami pracy i zawsze chciał swobodnie decydować o tym, z kim i na jakich zasadach chce współpracować, dlatego stworzył stronę, która ma skupiać wszystkie jego zainteresowania. Platforma Zulu Kuki stała się miejscem gdzie publikuje zdjęcia i teksty, dzieli się swoimi spostrzeżeniami oraz zwyczajnie pokazuje, co mu się podoba.

Własna marka odzieżowa była tylko kwestią czasu. Social Animalz, która miała być luźnym projektem artystycznym, stała się marką – połączeniem streetstyle’u oraz własnej wizji mody ulicznej. Choć z perspektywy czasu Zulu Kuki zdecydowanie inaczej patrzy na początki projektu, w planie jest jego kontynuacja w zupełnie innej formie. Uważa, że prowadzenie marki odzieżowej nie wymaga posiadania wykształcenia kierunkowego. „Jeżeli jesteśmy bardzo zdeterminowani, aby coś zrobić, to jesteśmy w stanie doprowadzić nasze projekty do końca i osiągnąć sukces”.

Stara się szkicować oraz projektować własne pomysły na papierze – ten manualny proces zawsze poprzedza projektowanie komputerowe. Cały czas jednak zamierza współpracować z innymi markami na różnych płaszczyznach. Jednym z takich przykładów jest niedawno wypuszczona limitowana kolekcja stworzona z Backyard Cartel. Sam zapewnia, niebawem będziemy mogli poznać efekty kolejnych twórczych projektów.

Zapytany czy chce zostać influencerem lub trendsetterem opowiada o swoich stylizacjach sprzed lat. „Parę dni temu wyskoczyło mi powiadomienie na Facebooku sprzed 6 lat i jak na siebie spojrzałem, to stwierdziłem, że już wtedy mogłem być trendsetterem. Miałem na sobie ręcznie malowany kapelusz, wielką bluzę Adidasa, Superstary na nogach i jasne dżinsy Levi’sa –  wszystko z lumpeksu. Patrząc na to dzisiaj, chętnie powtórzyłbym taką stylizację”– opowiada ze śmiechem. Po chwili dodaje jednak, że jego styl nie jest wynikiem układania stylizacji, a bardziej niewymuszonego wyboru, w którym nie ma różnic między tym, co prezentuje na swojej stronie, a tym co nosi na co dzień. „Autentyczność przede wszystkim” – dodaje.

 

ZobaczSchowaj komentarze

Kolorowe leginsy na trening

Nic tak nie dodaje pewności siebie na sali treningowej lub siłowni jak dobrze dopasowane leginsy. Uszyte z oddychających materiałów, które odprowadzają  wilgoć, zapewniają maksymalny komfort użytkowania. Jeśli jeszcze wybierzemy energetyczne kolory i zwariowane wzory, nasz trening, z pewnością nie będzie nudny. Zarówno najbardziej znani giganci sportowi, tacy jak Adidas, Nike, Reebok oraz Puma, jak i polskie marki takie jak Cardio Bunny i Mr. GUGU & Miss GO, mają bardzo szeroką ofertę leginsów, we wszystkich możliwych kolorach. Zobaczcie nasz wybór.

 


Zakupy

Nike

Nike Power Legendary
329 zł

Mr. Gugu & Miss Go

Legginsy BMO Triangles
76,30 zł

Nike

Spodnie treningowe
279 zł

ADIDAS STELLASPORT

LONG PRINTED TIGHTS
229 zł

Adidas

LEGGINSY CIRANDEIRA LEGGINGS
149 zł
9

ADIDAS BY STELLA MCCARTNEY

LEGGINSY RUN ADIZERO DARK BLOSSOM TIGHTS
449 zł

Reebok

LEGGINSY STUDIO LUX URBAN INSTINCT
249 zł

DEEP TRIP

Legginsy Wu&s x dt mint
179 zł

Nested Clothes

Legginsy Skull'n'Spray
79 zł

Puma

ALL EYES ON ME - Legginsy - red blast/royal blue
188,10 zl

Reebok

LEGGINSY YOGA GRAFFITI COLLAB
269 zł

Adidas

LEGGINSY SUPERNOVA
329 zł

Under Armour

SHAPE SHIFTER Legginsy - black/silver
175,45 zł

Cardio Bunny

FIREFLY LEGGINSY
109 zł

Cardio Bunny

BLUEBELL LEGGINSY
199 zł
ZobaczSchowaj komentarze

Zrób zakupy w stylu nowych francuskich it-girls!

TOPSHOP

SWETER
ok. 160 zł

CELINE

OKULARY
1057 zl

H&M

SPODNIE

ASOS

BUTY

MANGO

PASEK

MANGO

TOREBKA
69,90 zł
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.