Zulu Kuki: nie pytaj kim jestem, pytaj co robię


Tańczy, fotografuje, prowadzi bloga, współpracuje z markami odzieżowymi, ma też swoją własną. Nie chce ograniczać się tylko do jednej działalności, ponieważ uważa, że wszystko, co robi wynika z jego pasji, zaangażowania i zainteresowań. Zulu Kuki nie lubi, gdy nazywa się go blogerem. To utalentowany młody człowiek, który ma wiele pomysłów na własną obecność zarówno w mediach społecznościowych jak i branży odzieżowej.


Na pierwszym miejscu jego zainteresowań zawsze stała kultura hip-hopowa, a co za tym idzie muzyka ją odzwierciedlająca. Do tego dopiero dochodzi strój, który musi pokazywać styl oraz charyzmę tancerza. „W środowisku tanecznym strój jest bardzo ważny. Gdy pojawiasz się na scenie albo nagrywasz materiał video, skupiasz uwagę nie tylko na swoich ruchach, ale też na ubraniach. Jesteś w centrum uwagi”. – przekonuje Zulu. Zaczął tańczyć prawie 10 lat temu oraz wystąpił w popularnym programie <You can dance>. „Byłem pierwszą osoba, która pokazała w programie styl taneczny nazywany <clown walk>. Gdy zaczynałem przygodę z tańcem w Polsce było może około 20 osób, które się tym zajmowały” – twierdzi Zulu Kuki.

„Z czasem pogłębiałem wiedzę dotyczącą kultury hip-hopowej. Musiałem wiedzieć wszystko o tym zjawisku. Kupowałem jak najwięcej starych książek, magazynów, albumów, oglądałem wszystkie możliwe filmy. Zacząłem interesować się też bardziej społecznymi aspektami tych wszystkich elementów. Próbowałem zrozumieć dlaczego rap wyszedł na podium hip-hopu” – Zulu.

Stąd też wziął się jego pseudonim. „Kuki było ze mną od zawsze. Gdy jesteś małym chłopcem, starszy brat jest często Twoim największym autorytetem i to był jego pomysł. Przyjąłem go z radością. Zulu, natomiast, oznacza moją przynaleźność do międzynarodowej organizacji hip-hopowej Universal Zulu Nation, powstałej w 1973 roku w Nowym Jorku. Poza tym odnosi się to do moich zainteresowań kulturami plemion afrykańskich”.

Cały czas jeszcze tańczył i prowadził warsztaty na ten temat, ale jednocześnie moda zaczęła odgrywać w jego życiu coraz większa rolę. Mimo wielu ważnych wydarzeń, za swój największy, osobisty sukces uważa zrealizowanie materiału wideo, w którym grupa taneczna zaprezentowała układ do utworu, w którym wykorzystano treść jego wiersza. Największym wyzwaniem było zinterpretowanie wersów ruchem ciała.

Kolejnym etapem badania nowych zainteresowań była praca sprzedawcy oraz doradcy w trójmiejskich sklepach odzieżowych. Okazało się, że Zulu świetnie sprawdza się w tej roli. Nigdy nie chciał być ograniczony godzinami pracy i zawsze chciał swobodnie decydować o tym, z kim i na jakich zasadach chce współpracować, dlatego stworzył stronę, która ma skupiać wszystkie jego zainteresowania. Platforma Zulu Kuki stała się miejscem gdzie publikuje zdjęcia i teksty, dzieli się swoimi spostrzeżeniami oraz zwyczajnie pokazuje, co mu się podoba.

Własna marka odzieżowa była tylko kwestią czasu. Social Animalz, która miała być luźnym projektem artystycznym, stała się marką – połączeniem streetstyle’u oraz własnej wizji mody ulicznej. Choć z perspektywy czasu Zulu Kuki zdecydowanie inaczej patrzy na początki projektu, w planie jest jego kontynuacja w zupełnie innej formie. Uważa, że prowadzenie marki odzieżowej nie wymaga posiadania wykształcenia kierunkowego. „Jeżeli jesteśmy bardzo zdeterminowani, aby coś zrobić, to jesteśmy w stanie doprowadzić nasze projekty do końca i osiągnąć sukces”.

Stara się szkicować oraz projektować własne pomysły na papierze – ten manualny proces zawsze poprzedza projektowanie komputerowe. Cały czas jednak zamierza współpracować z innymi markami na różnych płaszczyznach. Jednym z takich przykładów jest niedawno wypuszczona limitowana kolekcja stworzona z Backyard Cartel. Sam zapewnia, niebawem będziemy mogli poznać efekty kolejnych twórczych projektów.

Zapytany czy chce zostać influencerem lub trendsetterem opowiada o swoich stylizacjach sprzed lat. „Parę dni temu wyskoczyło mi powiadomienie na Facebooku sprzed 6 lat i jak na siebie spojrzałem, to stwierdziłem, że już wtedy mogłem być trendsetterem. Miałem na sobie ręcznie malowany kapelusz, wielką bluzę Adidasa, Superstary na nogach i jasne dżinsy Levi’sa –  wszystko z lumpeksu. Patrząc na to dzisiaj, chętnie powtórzyłbym taką stylizację”– opowiada ze śmiechem. Po chwili dodaje jednak, że jego styl nie jest wynikiem układania stylizacji, a bardziej niewymuszonego wyboru, w którym nie ma różnic między tym, co prezentuje na swojej stronie, a tym co nosi na co dzień. „Autentyczność przede wszystkim” – dodaje.

 

ZobaczSchowaj komentarze

Urodowa jesień: czerwone lakiery od polskich marek na 4 sposoby

Klasyczny czerwony manicure nigdy nie wyjdzie z mody. To świetna informacja, ponieważ niektóre z was tylko w ten sposób malują paznokcie. Podczas każdego światowego tygodnia mody na dłoniach modelek pojawiają się paznokcie w tym najbardziej popularnym kolorze, a do tego w różnych odcieniach, począwszy od tych wpadających w pomarańcz, aż po głębokie winne i burgundowe odsłony. Najbardziej odważne kobiety i dziewczyny lubią testować ten kolor w wersji matowej. Zobaczcie jakie polskie marki kosmetyczne, mają w swojej ofercie bogate palety czerwieni i wypróbujcie wszystkie sposoby na czerwony manicure.

 

Oranż

Paznokcie w kolorze oranżu nie są zbyt oczywistym rozwiązaniem na jesień i zimę, ale z pewnością mogą stanowić ożywiający nasze stylizacje dodatek. Ciepły pigment w lakierze do paznokci jest świetnym kontrastem dla czerni, szarości, brązów i granatów, czyli kolorów, które najczęściej nosimy w chłodniejsze dni. Naszym zdaniem manicure w odcieniach dojrzałej pomarańczy pasuje do srebrnej biżuterii lub białego złota.

Burgund

Manicure burgundowy lub w kolorze dojrzałego wina to propozycja dla najbardziej wymagających kobiet, które kochają najnowsze trendy, a jesień to dla nich zdecydowanie najlepsza pora na ciemne paznokcie. Takie paznokcie idealnie współgrają z miękkimi bawełnami, wełnianymi swetrami i mięsistymi płaszczami. Jeżeli chodzi o biżuterię, najlepiej dobrać do nich duży, stylowy pierścień z kamieniem.

Klasyczna czerwień

Taki manicure kochamy wszystkie. Zawsze będzie modny i pasował każdej z nas. Sprawdzi się przy stylizacjach dziennych i wieczorowych, minimalistycznych oraz bardziej szalonych. Czerwień na paznokciach nie koliduje tak naprawdę z niczym. A do tego jest seksowna i bardzo kobieca.

Mat

Lubicie nosić manicure inny niż wszyscy? Fankom bardziej awangardowych paznokci polecamy czerwony manicure, ale w matowej odsłonie. Wygląda bardzo nowocześnie i sprawdzi się dobrze na każdej długości paznokci. Bardzo stylowo będzie wyglądał wieloma z drobnymi pierścionkami na palcach.

Odżywka

Żaden porządny manicure nie będzie wyglądał dobrze, jeśli wcześniej nie zadbamy o kondycję paznokci. Idealnie opiłowane płytki i wycięte skórki to must have. Dobrze zadbać także o ich zdrowie. Naszym faworytem jest skoncentrowane serum do paznokci, które może być używane jako baza pod lakier, ale także jako produkt niezależny.


Zakupy

Inglot

Lakier do paznokci
26,00 zł

Kobo

COLOUR TRENDS NAIL POLISH
9,99 zł

Golden Rose

Trwały lakier do paznokci
5,90 zł

Golden Rose

Matowy lakier do paznokci
7,90 zł

Inglot

Lakier do paznokci
26,00 zł

Eveline Cosmetics

Skoncentrowana odzywka-serum 9 w 1 total effect
16,99 zł

Kobo

COLOUR TRENDS NAIL POLISH
9,99 zł

Eveline

Eveline mini max
5,99 zł

Inglot

Lakier do paznokci Matte
26,00

Inglot

Lakier do paznokci
26,00 zł

Kobo

COLOUR TRENDS NAIL POLISH
9,99 zł

Golden Rose

Trwały lakier do paznokci
5,90 zł
ZobaczSchowaj komentarze

Najpiękniejsze perfumy na wiosnę

Giorgio Armani

Acqua di Gioia Sky
239 zł

Yves Saint Laurent

Mon Paris
269 zł

Salvatore Ferragamo

Signorina in Fiore
219 zł

Tom Ford

Neroli Portofino Acqua
500 zł


DKNY

Be Tempted Eau So Blush
od 189 zł
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.