Zmysłowe historie z Whirlpool: Zuzanna Wachowiak z BIZUU

Delikatna, subtelna, uniwersalna. Koronkę uwielbiamy za jej dziewczęcy charakter oraz to, że, jak udowadnia nasza dzisiejsza bohaterka, nie zna pojęcia sezonowości. W kolejnej odsłonie cyklu „Zmysłowe historie z Whirlpool”  o tym wyjątkowym materiale rozmawiamy z jedną z założycielek marki BIZUU – Zuzanną Wachowiak, ambasadorką kampanii Whirlpool „6-ty Zmysł Projektanta”.

Z Zuzanną Wachowiak, współzałożycielką BIZUU rozmawiam na kilka dni przed jesienno-zimowym pokazem marki. Zuzanna, wraz z siostrą Blanką Jordan w ciągu jedynie sześciu lat stworzyły markę, któ kochają nie tylko gwiazdy, ale przede wszystkim kobiety z krwi i kości. BIZUU stało się w tym czasie nie tylko jednym z kluczowych projektów w polskiej modzie, ale przede wszystkim synonimem wysublimowanej kobiecości, wyrafinowania i elegancji, które jednocześnie idą w parzz wygodą i niekrępującymi ruchów fasonami. Zuzanna niezwykle często wykorzystuje koronkę w swoich kolekcjach, dlatego była idealną osobą do podzielenia się z nami swoją „Zmysłową historią” związaną z elementem garderoby wykonanym właśnie z tego materiału. Wybór projektantki padł na spódnicę, która, jak się okazuje, do jej szafy trafiła zupełnie przypadkowo.

 

„Koronka, z której została uszyta ta spódnica, została sprowadzona specjalnie z Francji. Jest to model z naszej zeszłorocznej, wiosenno-letniej kolekcji, zaprojektowany specjalnie dla Kasi Glinki, która jest bardzo filigranową i drobną dziewczyną. Spódnicę tę uszyłyśmy na nasz ówczesny pokaz i wydawało mi się, że posiada fason, który w ogóle nie będzie odpowiadał mojej figurze. Mimo to postanowiłam ją przymierzyć – okazała się idealna i w ten sposób trafiła do mojej szafy. Tym samym model ten nie trafił do sprzedaży w BIZUU i został zarezerwowany tylko do mojego użytku. Za co ją lubię? Przede wszystkim za to, że jest bardzo uniwersalna i nadaje się na wiele wyjątkowych okazji – można założyć do niej szpilki lub botki i uczynić z niej element dziennej stylizacji. To jedna z tych rzeczy w mojej szafie, którą mogę założyć na każdą okazję – miksując ze sobą różne dodatki, a czasami zestawiając nawet ze sportowymi butami, chcę udowodnić, że jest wielofunkcyjna”. 

Zamiłowanie do koronki widać także w wielu aspektach pracy twórczej, zarówno Zuzanny Wachowiak, jak i jej siostry, Blanki Jordan – drugiej połowy duetu BIZUU. Z koronki projektantki korzystają niezwykle często i to nie tylko w przypadku kolekcji wiosenno-letnich. Materiał ten z powodzeniem wykorzystują także przy tworzeniu kolekcji jesiennych, wśród których specjalne miejsce zajmuje koronka w odcieniach czerwonego wina, głębokiego burgundu i czerni.

„Koronka jest trochę wpisana z DNA naszej marki – jest bardzo kobiecym i subtelnym materiałem. W obecnej kolekcji, posiadamy sporo modeli z koronki, gipiury białej i bawełnianej – bardziej szlachetnej. Chcemy tym udowadniać, że nie jest to materiał zarezerwowany wyłącznie dla panien młodych, ale można z powodzeniem wykorzystywać go także w bardziej codziennych sytuacjach”. 

„6-ty Zmysł Projektanta” to ogólnopolska kampania marki Whirlpool, w której świat technologii łączy się ze światem mody i która prezentuje rozwiązania pomagające chronić tkaniny i wykonane z nich ulubione ubrania. Oprócz duetu BIZUU ambasadorami akcji są także projektant Michał Szulc, modelka Kamila Szczawińska oraz bloger, Kamil Pawelski.

Partnerem publikacji jest Whirlpool.

ZobaczSchowaj komentarze

Odkryj tajemnice tkaniny z Whirlpool: drelich

Drelich to materiał, który najczęściej kojarzy nam się z odzieżą roboczą oraz mundurami wojskowymi. Dzisiaj wielu projektantów używa go w sezonie jesienno-zimowym , a my postanowiliśmy odkryć pozostałe tajemnice drelichu bawełnianego w naszym cyklu „6-ty Zmysł Projektanta” przygotowanego wspólnie z marką Whirlpool.

Być może nie wszyscy z Was wiedzą, że bawełna i drelich mają ze sobą wiele wspólnego – w rzeczywistości to materiałowi kuzyni. Ta pierwsza została odkryta aż 12 tysięcy lat przed naszą erą w Egipcie, a dzisiaj jest jednym z najpopularniejszych włókien używanych w przemyśle tekstylnym. Przede wszystkim, bawełna świetnie sprawdza się podczas upałów, ponieważ doskonale pochłania płyny. Co więcej, bardzo często wykorzystuje się ją w kosmetyce oraz medycynie, do produkcji opatrunków.

Drelich bawełniany, jak sama nazwa sugeruje, jest produkowany właśnie z bawełny, a jedną z jego największych zalet jest praktyczność. Dzięki temu, że w czasie jego produkcji wykorzystuje się splot skośny z potrójną osnową, drelich należy do mocnych i grubych tkanin. Ubrania wykonane z tego materiału nie tylko będą bardziej odporne na ewentualne przetarcia, ale nosząc je w okresie jesienno-zimowym, raczej nie będziemy narzekać na zimno. Dodatkowo, ubrania z drelichu są idealnym rozwiązaniem dla hipoalergików – nie uczulają lub dzieje się tak niezwykle rzadko.

Drelich jest tkaniną dosyć sztywną, więc świetnie sprawdza się w przypadku kurtek, spódnic, niektórych krojów sukienek, a nawet torebek. Dużą zaletą tego materiału jest to, że ładnie układa się na ciele i rzadko gniecie. Projektanci, którzy często wcielają drelich do swoich kolekcji to: Dries Van Noten, Armani oraz Prada.

Podobnie jak bawełna, drelich nie ma skomplikowanej instrukcji pielęgnacji. Nie musimy się bać jego uszkodzenia przed włożeniem do pralki, ale ważne jest, aby wybrać odpowiedni program urządzenia. O nasze ubrania świetnie zadbają pralki Whirlpool z serii SupremeCare. Pralki Whirlpool dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, gwarantują, że nawet po wielu praniach ubrania nie stracą swojego kształtu ani koloru.

Kampania „6-ty Zmysł Projektanta” łączy technologię użytkową ze światem mody. Marka Whirlpool współpracuje z wieloma projektantami oraz blogerami, których zadaniem jest pokazanie jak najlepiej możemy dbać o najcenniejsze elementy naszej garderoby. Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie www.6zmyslprojektanta.pl.


Zakupy

Topshop

KURTKA
OK. 220 ZŁ

Burberry

PŁASZCZ
OK. 9500 ZŁ

Isabel Marant

PŁASZCZ
OK. 2980 ZŁ

Mr & Mrs Italy

PARKA
OK. 7490 ZŁ

Zara

KURTKA
139 ZŁ

Zara

KURTKA
159 ZŁ

R13

KURTKA
OK. 2400 ZŁ

Rag & Bone

KAMIZELKA
OK. 2180 ZŁ

Valentino

KURTKA
OK. 7690 ZŁ
ZobaczSchowaj komentarze

"Dress for less" odc. 22.: dziewczęca Julia Wieniawa i zoom na paski [WIDEO]

ZARA

SPODNIE
139 ZŁ

ZARA

BUTY
139 ZŁ

ZARA

SPODNIE
99,90 ZŁ

ZARA

TOREBKA
239 ZŁ

H&M

TOP
39,90 ZŁ

H&M

KOLCZYKI
24,90 ZŁ
Nie pytamy, co nowego. Przedstawiamy najnowsze trendy w modzie. Z uwagą śledzimy zapowiedzi projektantów na nadchodzący sezon. Zdradzamy, jakie wzory, kolory, materiały będą obowiązkowe na zbliżającą się porę roku. Opieramy się na prawdziwych autorytetach z branży. Ufamy Valentino, Chanel, Givenchy i markom, które nadają rytmu zmianom w świecie mody. Najnowsze trendy w modzie pojawiają się jeszcze przed właściwym sezonem. Idealnie, aby dać czas na przygotowanie szafy. To prawdziwe kompasy stylu. Wskazują właściwy kierunek zmian. Nie tylko wskazują, w jaki styl zainwestować, ale podpowiadają, jak się odnaleźć w nadchodzących zmianach. Nie oznaczają rezygnacji z własnego podejścia do ubioru, fryzury, czy makijażu. Pozwalają je odświeżyć, nadać im bardziej współczesny charakter.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.