Konkurs Złota Nitka 2017: kolejna szansa dla młodych projektantów

Konkursy dla młodych projektantów są często jedyną szansą dla absolwentów studiów artystycznych na zaistnienie w branży mody. Zapewniają liczne publikację oraz rozpoznawalność, a także mogą stworzyć szansę na ciekawe staże oraz współprace. Jednym z nich jest Międzynarodowy Konkurs dla Projektantów Ubioru Złota Nitka, który od ponad 20 lat przyczynia się do wyławiania młodych talentów. Jeśli chcecie spróbować swoich sił w tym konkursie, przypominamy, że termin nadsyłania prac upływa 10. marca. Początek roku to dobry czas, aby zrealizować plany i postawić na rozwój, więc już dziś przybliżamy wam szczegóły tego konkursu.

Co należy zrobić, aby zakwalifikować się do Złotej Nitki? Zadaniem wszystkich chętnych na udział w konkursie jest odszycie trzech sylwetek z kolekcji, na którą łącznie ma się składać 10 projektów. Prace należy sfotografować i zapisać na nośniku CD/DVD w formacie jpeg. nieprzekraczającym łącznie 20 MB. Pozostałe 7 prac wystarczy przedstawić na rysunkach.  Należy dołączyć do tego formularz zgłoszeniowy, który znajduje się na stronie www.zlotanitka.eu. Zwycięzca otrzyma nagrodę w wysokości 10 tysięcy złotych.

W tym roku kolekcje oceniać będą dwa gremia jury. Jednym z nich będzie Jury Projektantów, w którego skład wejdą cenieni projektanci i osobowości świata mody. Znajdą się w nim duet Ilona Majer i Rafał Michalak (MMC Studio Design), Michał Szulc oraz Hektor Świtalski i Robert Karger. Drugą grupę będzie stanowić Jury Medialne, złożone z dziennikarzy i krytyków mody, takich jak Michał Zaczyński, Kamila Żyźniewska oraz Krzysztof Łoszewski. My także będziemy oceniać pokazane prace w tym zacnym gronie.

Już 16. marca odbędą się pierwsze eliminacje zgromadzonych prac, a Gala Finałowa, podczas której poznamy najzdolniejszych młodych projektantów odbędzie się 12. maja  w zespole budynków EC1 w Łodzi. Wydarzenie jest też świetną okazją  do wzięcia udziału w profesjonalnie przygotowanym pokazie mody, podczas którego projektanci będą mieć do dyspozycji pomoc reżysera, stylistów, a także specjalistów od fryzur i makijażu.

Konkurs na przestrzeni lat pomógł w rozwoju kariery projektantom, takim jak: Maciej Zień, Agata Wojtkiewicz, Monika Onoszko, Łukasz Jemioł, Maria Wiatrowska, Dawid  Tomaszewski oraz duet Paprocki & Brzozowski. Nie wahajcie się, wysyłajcie zgłoszenia!

 

ZobaczSchowaj komentarze

Bienkovska: sztuka dziewiarstwa w nowoczesnym wydaniu

Na polskim rynku mody pojawiła się nowa marka, która kusi swoją subtelną stylistyką oraz romantycznym wcieleniem. Jest to Bienkovska, stworzona przez Milenę Bieńkowską, która swoją ofertą chce zainteresować klientki poszukujące bardziej magicznego i tajemniczego spojrzenia na ubiór. Zobaczcie, co kryje się za tymi deklaracjami – poznajcie naszą nową bohaterkę cyklu „Obserwowani”.

Marka Bienkovska chce przede wszystkim specjalizować się w dziewiarstwie. To wszystko dzięki założycielce marki, Milenie Bieńkowskiej, która otrzymała wiedzę i doświadczenie od rodziców, którzy w latach 90. rozpoczęli własną działalność gospodarczą, produkując swetry. Swoje dzieciństwo spędziła na obserwacji cieżkiej pracy mamy i taty, którzy budowali biznes, dzięki ciężkiej pracy rąk. Przez ostatnie 11 lat zajmowała się ubieraniem kobiet, pracą nad ich stylizacjami; była autorką wielu metamorfoz. Jako doradca wizerunkowy, często była pytana gdzie można kupić klasyczne, dobrej jakości swetry. Dlatego postawiła sobie za zadanie połączenie rodzinnej tradycji, potrzeb klientów oraz zupełnie innego spojrzenia na kobietę.

„Moja klientka to kobieta, która kocha klasykę, ale po pracy chce się wtulić w wełniany sweter i spędzić wieczór przy kieliszku czerwonego wina odpływając w świat fikcji literackiej. Często zmienia szpilki na wygodne oksfordy i spędza czas z przyjaciółmi, choćby na koncercie jazzowym” – deklaruje Milena. „To kobieta, która mimo romantycznej duszy, dokonuje świadomych wyborów w swoim życiu” – dodaje. Z tego powodu po jej swetry sięgają klientki, które interesuje jakość oraz kraj pochodzenia produktu. Projektantka uważa, że jej marka ma działać w oparciu o motto: sztuka życia, naszego życia.

Pierwsza sesja zdjęciowa marki została wykonana nad Morzem Bałtyckim. Silnie nawiązuje do wizerunku współczesnej kobiety, ale jednocześnie idealistki, marzycielki, czasami bujającej w obłokach. Nie oznacza to jednak, że jest ona pozbawiona siły i charakteru. Jednocześnie jest niezależna i świadoma swojego wizerunku,a poprzez swoje stylizacje chce go podkreślić. Z tego też powodu, kampania została zatytułowana „Fala”, aby podkreślić dwoistą naturę kobiety.

W skład kolekcji wchodzą mięsiste swetry, dzianinowe płaszcze, spódnice, sukienki, ręcznie robione skórzane buty, szale, dziergane na drutach kominy, a nawet oprawy okularów czy koronkowa, romantyczna bieliznę. Kolorystyka oscyluje wokół beżów, brązów, rozbielonych szarości, ale także pojawia się klasyczna czerń oraz intensywny fiolet. Projekty są ponadczasowe i dlatego mogą służyć przez wiele sezonów. Można je nosić do dziennych i wieczorowych stylizacji. Co więcej celowo nie wpisują się w konkretny sezon czy trendy. Przede wszystkim wspierają ideę życia zgodnego z własnym tempem oraz potrzebami.

Marka Bienkovska ma podkreślać sztukę rzemiosła oraz artystyczne zainteresowania projektantki. Milena chce przekazywać w swoich projektach pierwiastek siebie. Chce rozmawiać ze swoimi klientkami, poznawać ich potrzeby oraz dowiadywać się, co chcą nosić i takie projekty tworzyć. Zawsze jednak z zachowaniem romantyzmu i magicznego pierwiastka. Projektantka interesuje się fotografią, ilustracja, grafiką, muzyką oraz malarstwem. Stara się swoje liczne pasje wcielać w życie i przenosić na autorskie projekty. Chce, aby dzięki jej pracy, kobiety coraz chętniej kupowały oraz nosiły swetry z polską metką Bienkovska.

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Stylowa zima w mieście

VANS

BUTY
259 ZŁ

TOPSHOP

FUTRO
509 ZŁ

H&M

SPODNIE
55,90 ZŁ

H&M

GOLF
199,90 ZŁ

&OTHER STORIES

TOREBKA
OK. 450 ZŁ

VETEMENTS

SKARPETY
OK. 320 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.